Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

slik på kommision

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra ny hagested
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Fra  unisko.shoppinnet.com Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

jeg kunne godt tænke mig at åbne en slikbutik,men har desværre ikke penge til at køre det store op,så tænkte om der er et sted hvor man kan få på kommision eller måske en anden løsning.jeg ved at butikken vil køre da der ikke er en sådan butik i den by hvor jeg godt vil åbne butik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Fra ny hagested
Tilmeldt 10. Aug 11
Fra  unisko.shoppinnet.com Skrevet kl. 09:32

hej

har ønsker om en fysisk butik,da der ikke er en slikbutik i den by jeg gerne vil starte.men da jeg elsker at have 10 bolde i luften samtidigt.ville jeg nok også have en webshop.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Kristina

Jeg ville godt kunne tilbyde dig noget dropshipping - men for at være ærlig, er fortjenesten på slik for lille til at jeg tror du ville få noget ud af dette.

Kommision tror jeg ikke du får tilbudt nogen steder - slet ikke i disse tider.

Vælger du at starte op, giver jeg dig gerne tilbud på varesortiment.

Ikke for at tage modet fra dig, men det er hårde tider for fysiske slikbutikker, og de lukker på stribe.

Avancen er lille, og konkurrencen hård, da bla. mange supermarkeder har taget bland selv slik ind i sortimentet.

Mange køber også ind i udlandet - og det bliver kun yderligere forstærket af de nye afgifter der rammer næste år.

En webshop er lidt lettere, da du har færre faste udgifter, men tingene kommer ikke af sig selv, og der er en del krav du skal opfylde mht. fødevarekontrol.

Konkurrence er altid godt :), og du skal være velkommen til at sende mig en mail hvis du har brug for flere oplysninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26

hendes, Kristinas vej frem, kan måske være at lave niche: fx 100% kvalitetslakrids ( og ikke andre produkter) eller 100% vingummi ( og ikke andre)- 

jeg ved ikke noget om slikbutikker ( andet end som forbruger) , men en god lille smal niche er måske det det handler om for at få afsætning

Fra ny hagested
Tilmeldt 10. Aug 11
Fra  unisko.shoppinnet.com Skrevet kl. 10:43

hej jesper.

har været inde på din shop for en måneds tid siden,da jeg leder intens efter en som jeg kan få kommision hos,for jeg brænder for det her.

jeg er god til at reklamere for det jeg starter op og deler gerne selv flotte reklamer ud som jeg også selv laver og er villig til at bruge en masse tid på at få reklame ud til folket.da jeg også har været sælger i mange år har jeg en god kundekreds til at starte op på også selvom det er et andet koncept en det jeg plejer og ved at man må arbejde for sagen.

da jeg også er frivillig dialog journalist på nordvest avisen og har en lille madbod(udendørs) med kæmpe klejner og donuts i holbæk,kunne jeg være heldig med ekstra reklame.

og har da også tænkt de samme ting som dig,men er så sikker på min ide og det er mange folk i omegn også og det giver mig ekstra lyst og gå på mod til at starte op..men vil da gerne høre mere ang dropshipping,da det jo er bedre at starte et sted en slet intet:)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:43

flemming@ lave niche

Ja, det er godt muligt der er plads til nogle niche webshops - selvom det selvfølgelig bliver lidt langt fra det oprindelige ønske om fysisk slikbutik :)

Jeg har ikke selv undersøgt det marked, da danskerne generelt er nærrige med kvalitetsprodukter - det synes jeg ihvertfald vi ser på mange andre fødevarer.

Fra ny hagested
Tilmeldt 10. Aug 11
Fra  unisko.shoppinnet.com Skrevet kl. 10:50

glemte at skrive at jeg har fødevarecertifikat,så ang regler er jeg helt med:)

jeg har også som erfaring at det ikke lige er dyre speciale ting folk køber mest af,tror faktisk at det fanger mest med at man har så stort et udvalg som muligt og billigt.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:12

Hej

Jeg støtter op omkring at avancen er for lav til at starte en fysisk butik. Jeg kender ikke til branchen, men hjælper netop nu et ungt par der har startet en slikbutik op. Deres plan har været alt for optimistisk, selvom beliggenheden ikke fejlede noget. Så selvom jeg er lægmand tror jeg på at Jesper L har fuldstændig ret i at nogle butikker ikke kan løbe rundt.

Men hvad gør man så? 

Nu har vi pakket julesokker og - kalendre samt mandelgaver i lange baner så drømmen kan bære lidt endnu, men det er jo kun en stakket frist. Som Flemming.dk skriver, så skal man nok finde en lidt anden vinkel at drive en slikbutik på.

Det vi gør helt konkret efter jul, - selvom pengene er små - er at tage på en inspirationstur til Berlin eller lign. for at finde noget spøjst og anderledes. Hos mig er der ingen tvivl om, at slikket skal "forædles" i en eller anden form, - simpelthen for at få en større avance. På TLC (fjernsynskanal) er den en chokoladebutik som laver figurer og skulpturer af chokolade og selvom man nok ikke skal gøre konceptet efter i Danmark  - så kan man bestemt lade sig inspirere og måske kombinere det.

Men for lige at dufte til branchen, kunne du jo prøve en webshop af først. Så er du jo ligesom i gang og kan få lidt indsigt i reglerne og hvad kunderne efterspørger.

Men finder du noget der dur, - så er tiden den rigtige da der er mange fysiske lokaler som kan overtage spå fornuftige vilkår. Desværre fordi Jesper L har ret. Heldigvis for dig, hvis du kan gøre det bedre.

Så på med idéhatten, - og klø på!

PS kan man ikke se TLC er der et lille filmklip under about us på deres hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)