Hej
Jeg støtter op omkring at avancen er for lav til at starte en fysisk butik. Jeg kender ikke til branchen, men hjælper netop nu et ungt par der har startet en slikbutik op. Deres plan har været alt for optimistisk, selvom beliggenheden ikke fejlede noget. Så selvom jeg er lægmand tror jeg på at Jesper L har fuldstændig ret i at nogle butikker ikke kan løbe rundt.
Men hvad gør man så?
Nu har vi pakket julesokker og - kalendre samt mandelgaver i lange baner så drømmen kan bære lidt endnu, men det er jo kun en stakket frist. Som Flemming.dk skriver, så skal man nok finde en lidt anden vinkel at drive en slikbutik på.
Det vi gør helt konkret efter jul, - selvom pengene er små - er at tage på en inspirationstur til Berlin eller lign. for at finde noget spøjst og anderledes. Hos mig er der ingen tvivl om, at slikket skal "forædles" i en eller anden form, - simpelthen for at få en større avance. På TLC (fjernsynskanal) er den en chokoladebutik som laver figurer og skulpturer af chokolade og selvom man nok ikke skal gøre konceptet efter i Danmark - så kan man bestemt lade sig inspirere og måske kombinere det.
Men for lige at dufte til branchen, kunne du jo prøve en webshop af først. Så er du jo ligesom i gang og kan få lidt indsigt i reglerne og hvad kunderne efterspørger.
Men finder du noget der dur, - så er tiden den rigtige da der er mange fysiske lokaler som kan overtage spå fornuftige vilkår. Desværre fordi Jesper L har ret. Heldigvis for dig, hvis du kan gøre det bedre.
Så på med idéhatten, - og klø på!
PS kan man ikke se TLC er der et lille filmklip under about us på deres hjemmeside.