Jeg ville høre om man kan registrere sin virksomhed i udlandet. Men stadig drive den er i DK
Jo, men det vil ikke nødvendigvis betyde at du slipper for dansk skat, at du vælger et lavskatteland. Hvis du eksempelvis har fast driftssted i Danmark kan det medføre skattepligt, ligesom hvis ledelsens sæde ligger i Danmark.
Så hvis du vil ud i verden og drive forretning kræves der en stor omsætning for at det hele ikke forsvinder i ekstra administration.
Det kan du sagtens, men du får minimalt ud af det når du selv vil bo og drive virksomheden i dk.
Virksomhedsskaten i DK er ganske lav, kun 25%, personsskatten er høj, og den kan du nok ikke slippe udenom så længe du selv bor i dk.
Angående moms, så vil der ik rigtig være forskel hvis det er b2b du vil arbejde, da momsen jo så fratrækkes eller via reversecharge modellen ikke betyder det store.
Eneste fordel du kunne have var hvis du havde ansatte, som så var ansatt i et lavtlønsland som for eks Polen, så vil du spare en masse lønkroner og eventuelt stadig kunne sælge dine varer til en dyr pris i dk...
For at få den fulde fordel må du selv flytte også, og i et lavtlønsområde ja så sparer du også en del i leve omkostninger...
Jeg har lidt af det samme spørgsmål, i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/146767.aspx
Jeg ved ikke om jeg skal starte virksomhed i DK eller Australien, da min primære drift vil være i Australien de næste 2 år.. Er der nogen der kan hjælpe der?