Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad fik dig til at blive iværksætter?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej allesammen

Jeg har 3 spørgsmål, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at høre jeres erfaringer med.

1. Hvad der fik jer til at blive iværksættere?

2. Har det derudover gjort dig lykkeligere og er det, dèt værd?

3. Hvad er din drøm?

Læs mine svar her:

-For mig personligt, så er det tanken om at arbejde røven i laser for en chef,
som så derefter høster pengene :-)

Ja, og så et håb om at tjene kassen.

2. Har det  gjort dig lykkeligere og er det, dèt værd?
-Jeg er ikke lykkeligere endnu, da jeg ikke arbejder fuldtid i mit firma.

3. Hvad er din drøm?
-At have et firma, tjene godt og bo i USA (Det kun det forretningsmæssige her, ikke privat livet)

Hilsen

Glen

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

-for mig et ønske om at drive min egen forretning, og have et spændende arbejdsliv

-min drøm er at starte 3 mindre virksomheder op inden for de næste 4 år ( jeg er igang med projektet) - 2 af dem bliver med partnere, som jeg er igang med at finde. -det bliver sjovt....

Tilmeldt 9. Dec 11
Skrevet kl. 21:34

flemming.dk:

-for mig et ønske om at drive min egen forretning, og have et spændende arbejdsliv

-min drøm er at starte 3 mindre virksomheder op inden for de næste 4 år ( jeg er igang med projektet) - 2 af dem bliver med partnere, som jeg er igang med at finde. -det bliver sjovt....

Spændende, men meget ambitiøst med 3 virksomheder på 4 år....  Hvorfor så mange?

Om ikke andet, så held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

hvorfor så mange? hvis du har partnere indover er det jo ik så voldsomt

1 virksomhed kan jo blot være et lille 2-personers projekt

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 21:40
Elsker at svare på spørgsmål,så skal prøve....

1 - jeg er desværre ikke iværksætter...endnu,leger med tanken. men jeg vil gøre det fordi,det kunne være sjovt at se om man kunne tjæne så man bare kan leve af det,og ikke have et 8-16job hos en arbejdsgiver.

2 - om det er det værd,må tiden vise. for mig er det vigtigt mit bagland er iorden,ellers kan det ikke lykkedes for mig.men det er det heldigvis.kæresten støøer helt op omkring det.

3 - at det bliver en succes det jeg har i tankerne. at folk vil bruge det flittigt,og at jeg kan tjene mere på det,så der er råd til bare en ekstra ferie om året.
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 22:00

Glen:

Hej allesammen

Jeg har 3 spørgsmål, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at høre jeres erfaringer med.

3. Hvad er din drøm?

Læs mine svar her:

-For mig personligt, så er det tanken om at arbejde røven i laser for en chef,
som så derefter høster pengene :-)

Ja, og så et håb om at tjene kassen.

2. Har det  gjort dig lykkeligere og er det, dèt værd?
-Jeg er ikke lykkeligere endnu, da jeg ikke arbejder fuldtid i mit firma.

3. Hvad er din drøm?
-At have et firma, tjene godt og bo i USA (Det kun det forretningsmæssige her, ikke privat livet)

Hilsen

Glen

Hej Glen

Her er mine svar Big Smile

Da jeg kørte prof. bobslæde på det danske landshold fik jeg den besynderlige tanke at blive indkast-træner. Det har jeg så været siden 2004. I 2008 startede jeg med også at holde foredrag og det bruger jeg en del tid på.

Det fedeste jeg ved er at komme ud og arbejde med mine foredrag, så det har i højeste grad gjort mig lykkelig Big Smile

Min drøm er at skrive en best-seller bog (jeg skriver på en bog nu) og komme ud at holde foredrag rundt omkring i verdenen - ud over det i Göteborg jeg har holdt Wink

De bedste hilsner

Thomas Grønnemark

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 22:02

1. Hvad der fik jer til at blive iværksættere?

Ligesom Agnes Jensen i Matador, ville jeg gerne have mit eget.

Ikke mindre lykkelig, måske heller ikke mere lykkelig, men IKKE i tvivl om at det er det værd.

3. Hvad er din drøm?

At skabe noget ingen har set før!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Glen

Som svar, som mange her allerede kender, men har lagt mærke til nogle nye så her we goes.

1)

Jeg blev snydt ud i at starte virksomhed, af to tidligere kunder i et ansættelsesforhold. Som har gjort at jeg er startet ud i nul kunder, og en rimelig stor gæld.....(for mig er gæld over 10 kr stor, så tag målestokken).

2)

Det har absolut ikke gjort mig lykkeligere, men jeg får mere og mere arbejde som også betyder at jeg skal arbejde flere timer, og det bryder jeg mig ikke om. Og så er det altid vrøvl med skat og revisor om at jeg ikke kan afskrive dit og dat....Så nu har jeg bedt skat om at sende en faktura på det beløb jeg skylder, så kan jeg jo altid trække det fra Embarrassed

Men kommer mit firma til at køre optimalt, så vil jeg da sikkert få det bedre.

3)

Drømmen er ikke at jeg skal være et af DK's største, men være DK's førrende. Og faktisk er det opnået, bare kedeligt at ikke ret mange ved det.

/Kenneth

Tilmeldt 9. Dec 11
Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Kenneth - Det lyder ikke som om, du er super lykkelig over at være selvstændig....
SOm jeg ser det, så har du 2 valg.....1. giv op og bliv ansat et sted  2. Sæt dig ned, skriv en liste over de ting som du gerne vil have ordnet, så du bliver lykkelig.

Tag så 1 punkt ad gangen, og arbejdet på det og spørg om hjælp her indtil du har fixet det problem...

Til jer andre, tak for i delte det, det lyder SPÆNDENDE

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Glen:
Det lyder ikke som om, du er super lykkelig over at være selvstændig....

Hej Glen

Først så er problemet at mit firma, desværre ikke kan bære at køre fuldtid. Og det betyder at jeg har begrænset tid.

Det jeg arbejder på er at lave mindre i mit ansættelses forhold, det vil sige at jeg kan slappe af der, og så være udhvilet til når jeg kommer hjem.

Det er lidt problemet når man er i en branche, som er meget konservativ, hvor det eneste tidspunkter hvor kunder skifter leverandør, er når deres leverandør går konkurs. Og her under krisen, har mange firmer så valgt mere "sikre" løsninger, hvor de har valgt dyre løsninger, men så sikret sig at firmaet ikke går konkurs. Efter at serigrafi branchen har mistet mange trykkerier de senere år.

Om jeg er tilfreds, så er jeg ikke tilfreds sådan som tingene kører nu. Men jeg forventer at om et år til to så er der mere lysning. Men det kræver så at jeg får gang i mit firma, og det gør man jo kun ved at arbejde på det. Når jeg når dertil, så skulle jeg gerne være tilfreds. Men så har jeg også knoklet mig ud af ingenting. Og det bærer så en stolthed i sig selv, og jo jeg er stolt af det jeg har opnået med mit firma intil nu.

/Kenneth

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)