Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om opstart

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står nu i den situation, at jeg har mit domænenavn købt, og skal i gang med udviklingen af et community. 

Jeg tænker på, om det er nødvendigt at oprette det som virksomhed. Kan jeg oprette det som virksomhed gratis, hvis jeg vælger I/S. Jeg ser bare ikke rigtig nogen grund til at gøre det før, at det er blevet online, og hvis det kan tiltrække brugere. Men hvis det er gratis at oprette, og jeg ikke skal snakke med SKAT, da jeg ingen omsætning har, er det vel en mulighed? Men hvad mener I?

På forhånd tak for hjælpen:)

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Skal du sælge noget? ;-)

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Jeg ser ingen grund til at du registrerer dig som virk i denne situation. Ja det er gratis med I/S og enkeltmandsvirksomhed, men hvad skulle formålet være med det hvis du alligevel ingen omsætning har, og derfor ikke skal momsregistreres?

Husk på at det først er når du ved du får en omsætning på over 50.000 kr. at det er relevant mht. moms.

Lige når det gælder SKAT, så skal du bare selv sørge for at indberette det.

Jeg tror ikke det ville tiltrække nogen ekstra brugere om du fortæller. Der er nogen snak om, at man kan blive taget mere "seriøst" i forbindelse med sit lille hobby-iværksætter-projekt, hvis man har et CVR-nummer at fyre på. Derudover ligger der også andre fordele i det, men ikke noget der vedrører dig af hvad jeg lige kan se. :)

Håber det var svar nok. ;)
Med venlig hilsen
Jonas Goth 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

sorry - dobbelt post..

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jonas skriver; lad være med at bruge tid på at lave virksomhed (ikke at det tager lang tid...) før det er nødvendigt (hvilket er når der noget omsætning). Brug i stedet dine kræfter på at opbygge dit community! 

Husk på at du ikke har nogle forpligtigelser overfor SKAT før du har omsætning...så er der heller ingen grund til at "sorgerne" på forskud!

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. 

Må jeg stadigvæk gerne sætte et copyright symbol på mit site, selvom det ikke er en virksomhed. Det er jo stadigvæk mig som ejer det. 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas :

Tak for jeres svar. 

Må jeg stadigvæk gerne sætte et copyright symbol på mit site, selvom det ikke er en virksomhed. Det er jo stadigvæk mig som ejer det. 

Ja, det kan du, men du har automatisk copyright på alt indhold du selv skaber på Nettet (så du behøver faktisk ikke at copyright-symbolet...)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)