Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og navne på billed filer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 93
Fra  Jensen Print Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan med billeder som man lægger offentligt på google+ og i spciale medier; facebook, twitter og andet som man har navngivet? Vil de også blive synlige i billedsøgningerne? Se evt. min google+ profil: Jensen Print.

Trykkeri - Print -altid med plads til kvalitet og samarbejdsglæde!

www.jensenprint.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:01

KTJ-Media.dk:

Hvad er grunden til i har benyttet en sådan løsning? 

MVH Kim

Grunden er at de url adresser som har bindestreg bliver brugt til sider (kontakt, handelsbetingelser osv).

Så feks:

http://tekanden.com/167_Clipper-Vilde-baer-20-breve.html

og

http://tekanden.com/167-Clipper-Vilde-baer-20-breve.html 

Ville ikke vise samme indhold, da den med bindestreg vil blive betegnet som en side og ikke et produkt. Så derfor kunne jeg ikke benytte bindestreg til produkterne også. At der så ikke er en side der hedder lige det der, vil bare give en 404 :)

Kunne så vælge at lave en /produkter/167-Clipper-Vilde-baer-20-breve.html  istedet. Men der ved jeg ikke lige hvordan jeg får over 350 url´s korrekt uden at falde en million pladser ned på google igen.  Så har valgt at beholde det som det er.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:03

Jonas Jørgensen:

En ting er de indsatte billeder på siderne, de skal naturligvis have en beskrivelse, der harmonere med sidens emne. Det vil give positivt effekt på din ranking og placering i googles billedsøgning.

Linker du fra billedet, vil beskrivelsen af billedet, have betydning for den side du linker til.

En anden ting, er billederne som selve sitet er opbygget af, dem glemmer alle stor set.

Hvis du kigger i kildekoden på alle "Seo ekperternes"  websites, så er selv deres logo ofte gemt med navnet LOGO.JPG og uden tag. (fantastisk arbejde)

Jeg tror ikke der er ret mange potentielle kunder, der søger efter et seo firma, som skriver "LOGO"

Det samme vil du opleve mht til iconer og andet grafik onsite - stort set ALLE glemmer, at det også er billeder, der kan optimeres med tags.

Dem har jeg også glemt de fleste steder kan jeg se :) Takker! :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Vinberg:

KTJ-Media.dk:

Hvad er grunden til i har benyttet en sådan løsning? 

MVH Kim

Grunden er at de url adresser som har bindestreg bliver brugt til sider (kontakt, handelsbetingelser osv).

Så feks:

http://tekanden.com/167_Clipper-Vilde-baer-20-breve.html

og

http://tekanden.com/167-Clipper-Vilde-baer-20-breve.html 

Ville ikke vise samme indhold, da den med bindestreg vil blive betegnet som en side og ikke et produkt. Så derfor kunne jeg ikke benytte bindestreg til produkterne også. At der så ikke er en side der hedder lige det der, vil bare give en 404 :)

Kunne så vælge at lave en /produkter/167-Clipper-Vilde-baer-20-breve.html  istedet. Men der ved jeg ikke lige hvordan jeg får over 350 url´s korrekt uden at falde en million pladser ned på google igen.  Så har valgt at beholde det som det er.

oki, men i fremtiden bør du nok tænke mere over IKKE at bruge underscore, og slet ikke på vigtige sider som produktsider, da underscore gør at ordene pludselig bliver set som "167_Clipper Vilde Bær 20 breve".

Altid bindestreger til at dele flere ord op, hvad enten der er tale om billeder, URL's og andre filer som Google og brugere skal læse. System filer etc som Google alligevel ikke skal have fingrene i, kan man sagtens bruge underscore til, hvilket også gør at man kan differentiere tingene lidt der.

Men ud over det burde det slet ikke være nødvendigt at skulle bruge tallet, altså jeg mener det er jo muligt at lave systemer så de stadig ser tingene unikt i forhold til hinanden, også selvom det er samme virtuelle "filnavn".

Du burde rent faktisk gøre det sådan at fx lave kategorier, så de følger de knapper du har. altså fx kan man trykke på sort te, der kommer man til siden med sort te. hvis man så ser på et produkt der ligger under sort te, burde URLEN hede  "/sort-te/produktets-navn-etc.html"

Men ja det vil selvfølgelig gøre at du falder lidt, men gør du arbejdet ordentligt og hurtigt, vil du hurtigt ryge op igen.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:32

KTJ-Media.dk:

oki, men i fremtiden bør du nok tænke mere over IKKE at bruge underscore, og slet ikke på vigtige sider som produktsider, da underscore gør at ordene pludselig bliver set som "167_Clipper Vilde Bær 20 breve".

Altid bindestreger til at dele flere ord op, hvad enten der er tale om billeder, URL's og andre filer som Google og brugere skal læse. System filer etc som Google alligevel ikke skal have fingrene i, kan man sagtens bruge underscore til, hvilket også gør at man kan differentiere tingene lidt der.

Men ud over det burde det slet ikke være nødvendigt at skulle bruge tallet, altså jeg mener det er jo muligt at lave systemer så de stadig ser tingene unikt i forhold til hinanden, også selvom det er samme virtuelle "filnavn".

Du burde rent faktisk gøre det sådan at fx lave kategorier, så de følger de knapper du har. altså fx kan man trykke på sort te, der kommer man til siden med sort te. hvis man så ser på et produkt der ligger under sort te, burde URLEN hede  "/sort-te/produktets-navn-etc.html"

Men ja det vil selvfølgelig gøre at du falder lidt, men gør du arbejdet ordentligt og hurtigt, vil du hurtigt ryge op igen.

MVH Kim

Systemet kan godt uden tal og uden problemer opstår. Det er  først den dag at 2 produkter / sider hedder det samme. Hvilket sker en gang imellem.

Produkterne kan godt ligge i flere kategorier.

Skal alligevel have en SEO ekspert til at se på det hele på et tidspunkt. Så må jeg finde ud af med ham/hende hvordan det skal håndteres alt sammen.

Nu ved jeg hvad jeg skal gøre med billederne og måske på senere tidspunkt lave en stille og rolig overgang til url uden underscore så jeg ikke mister placeringer. Men sådan går det når man intet aner noget om SEO når man begynder og først finder ud af en smule 1 år efter.

Tak tak tak igen.  :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)