Jeg har selv brugt Mac i 5 år - før sad jeg kun på PC. Jeg har aldrig fortrudt det. Jeg sidder selv på MacBook Air 13". Her lidt til dine overvejelser:
11" vs. 13"
Tasteturet til 11" har normalt tastaturstørrelse, så trods at det er en mindre skærm, får du en super god computer, du rent faktisk kan skrive på
Skærmen til 11" er lige det mindste, hvis det bliver din primære computer
Hvis du har pengene til det, ville jeg klart vælge 13" - den kan du bruge som primær computer og den er rigelig hurtig til at skrive på, surfe o.l.
Begge modeller starter lynhurtigt op, hvis du vælger en af de seneste modeller - ca. 10-15 sekunder så er computeren tændt.
Prisen holder sig godt, så selvom den koster lidt mere en andre computere, så taber den langt fra lige så meget værdi. For som andre siger, så kommer der hele tiden nye Appleprodukter - men du kan altid sælge den på DBA e.l. med et mindre tab og så købe den nyeste model.
Til sidst - jeg regner med at sælge min Macbook Air 13" inden for 2-3 uger, da jeg skal bruge en kraftigere Mac (Pro) fordi jeg ofte sidder med tunge grafikprogrammer. Hvis du skal ud og have en brugt, har du her mulighed for at få en Mac, som har garanti og der er blevet passet på.
Der er ihvertfald en række fordele ved en macbook air som du skal se på:
batterilevetiden touchpaden (Du findes intet lignende ved konkurrenterne) Vægten når du skal transportere den
En lignende bærbar hos konkurrenterne med windows koster ca. 2-2500 mindre. Du giver altså lidt for mærket, og om man vil det skal jeg ikke kunne sige.
Der er ikke problemer med kvaliteten mere som der var på de første modeller hvis du skulle være bange for det.
Ang. størrelsen. En 11" er ikke noget jeg vil anbefale dig at skrive på, men tastaturet på både 11" og 13" modellen er samme størrelse. Men tag ned i byen til eplehuset eller humac og prøv det!
Jeg har desuden haft gode erfaringer med at købe hos humac :) Prisen er den samme alle steder, så gå efter god service!
Jeg har lige købt en Lenovo Thinkpad Edge som arbejdscomputer, men det var udelukkende fordi jeg skal køre en masse programmer som ikke er lavet til Mac.
Efter jeg har fået min iPhone må jeg indrømme jeg er gået fra meget Apple skeptisk til Apple fan :D
Når jeg næste gang skal have en computer til privat brug vil jeg investere i en Mac. Det er befriende at bruge et styresystem som ikke konstant skal pilles ved og installeres det ene og det andet.
Har selv lige købt ny computer - det blev en almindelig pc :-)
Synes simpelthen ikke, at jeg var klar til, at betale 2x-3x så meget for en computer, fordi der var et æble på skærmen. Jeg kan godt lide fleksibiliteten i pc'en, ligesom langt større software-udvalg.
Når det er sagt, så har jeg både ipad og iphone - dem er jeg ganske glade for. På farten bruger jeg mest ipad'en og det dér logitech-tastatur. Hvis man skriver længere tekster / mails, der kræver opsætning, så foretrækker jeg klart, at sidde ved en stationær med stor skærm. :-)
Til andre der har samme tanker, og ikke er så vild med apple, så laver intel ultrabooks med forskellige producenter og især asus er kommet med en lækker en.