Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af udgående links

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har en hjemmeside der fungerer som et slags index over dyreinternater i Danmark. På siden er jeg altså i gang med at samle kontaktoplysninger på samtlige dyreinternater for at gøre det lettere at finde et internat i de enkelte lokalområder.

Nogle af internaterne har hjemmesider og andre har ikke - hertil er mit spørgsmål: bør jeg linke ud til dyreinternaternes hjemmesider (hvis de har en) eller er det at skyde sig selv i foden SEO-mæssigt?

Pt. er alle udgående links til disse hjemmeside inaktive - et eksempel på en side kan ses her 

Og hvis jeg skal linke ud, skal jeg så tilføje nofollow til linket?

Vh. Peter

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:36

Hej Peter..

Hvis du ingen indgående links har og kun akkumulere udgående så ja sæt en nofollow på dem.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 11:38

Min vurdering er nej du skyder ikke dig selv i foden, alle sider linker jo ud.
Men hvis du ikke vil have de skal give nogen større seo værdi, så sæt et Nofollow på dem alle.

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:12

Jimmy Sigenstrøm:

Min vurdering er nej du skyder ikke dig selv i foden, alle sider linker jo ud.
Men hvis du ikke vil have de skal give nogen større seo værdi, så sæt et Nofollow på dem alle.

Det er så ikke helt korrekt, ikke alle sider linker ud. Og hvis de gør, så er der en del tanker omkring dette og så har de en nofollow på.

Det jeg mente med min tidligere besked var, at hvis du har alt alt for mange udgående link, kan søgemaskiner pludseligt opfange dig som et link katalog, dvs du vil ryge ned i rang med det samme.. Så ja nofollow er det rigtige valg.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 12:19

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Hej Peter..

Hvis du ingen indgående links har og kun akkumulere udgående så ja sæt en nofollow på dem.

jeg har indgående links...så dvs. at jeg ikke behøver at sætte nofollow på??

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 12:23

Jeg vil mene at du med fordel kan linke til hjemmesiderne. Med et link til hjemmesiderne, hjælper du brugeren mere end hvis du blot skriver adressen som ren tekst - og Google foretrækker når du hjælper brugeren, frem for at gøre det besværligt.

.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:30

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 12:53

Mikael christiansen:

i følge dette her links skader det ikke med udgående links http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/ i hvert fald hvad jeg forstår

Hej Michael, tak for linket. Som jeg læser det, handler det mere om brugen nofollow end om udgående links som sådan. Men nofollow bliver så gennemgået rimeligt grundigt og jeg kan godt se, at det sandsynligvis er smart at bruge eftersom jeg jo linker til konkurrenter (?).

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:25

Peter1982:

Mikael christiansen:

i følge dette her links skader det ikke med udgående links http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/ i hvert fald hvad jeg forstår

Hej Michael, tak for linket. Som jeg læser det, handler det mere om brugen nofollow end om udgående links som sådan. Men nofollow bliver så gennemgået rimeligt grundigt og jeg kan godt se, at det sandsynligvis er smart at bruge eftersom jeg jo linker til konkurrenter (?).

nofollow har en links værdi jeg ville slet ikke linke til en konkurrent 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 13:25

Jeg tror man skal lede længe efter sider som ikke linker ud på en eller anden måde, men jo de findes sikkert.

Og omkring NoFollow links, så har de links også en vis værdi selvom det ikke er den store seo mæssig værdi der er i dem.

Alexander R. B | Freelance Grafiker:
Det jeg mente med min tidligere besked var, at hvis du har alt alt for mange udgående link, kan søgemaskiner pludseligt opfange dig som et link katalog, dvs du vil ryge ned i rang med det samme.. Så ja nofollow er det rigtige valg.

At Google ser dig som et link katalog, er ikke automatisk ensbetydende med at en side vil ryge ned i rank.!
De kan og gør faktisk ligge højt placeret i søgeresultaterne, men da det er en debat om fordomme og religion lader vi være med at tage den her. Da det intet har med spørgsmålet at gøre. Wink

@Peter når det er konkurrenter, så ville jeg også kun bruge NoFollow links hvis der skal linkes. Men hvorfor ikke skabe et samarbejde med dem, hvor de for eksempel kan kontakte dig hvis de har en hund, kat osv som skal formidles.?

Og så lige et lille forslag, tror det ville hjælpe meget på brugervenligheden hvis der er en søgefunktion.

God Jul

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)