Hej. Jeg har en stor drøm om at lave et firma. Jeg har/er stadig i gang med at undersøge, læse, og forberede forskellige ting inden jeg springer ud i det, som markedsanalyse i forskellige slags erhvervs og kundeanalyse. Men med hensyn til firma-registrering, når jeg så når der til hvor jeg tænker nu er jeg klar, så har jeg egentlig ikke rigtig nogen ide om hvordan jeg skal gøre, og regner stærkt med at registrere mig næste år, og der vil jeg være fyldt 16. Men er der så en aldersgrænse på? og nu er der nogen som begynder at snakke om registrerings kapital op til 10.000 for et IS firma. Jeg ved hvor jeg kan få en registrerings blanket henne. Men igen, der er nogle praktiske spørgsmål der måske vil gøre det nemmere for mig, vis jeg ved det i forvejen. Håber i vil hjælpe mig :-) På forhånd tak... God Jul John Korsgaard |
Indtil du fylder 18 år skal du have Statsforvaltningens tilladelse til at drive egen virksomhed. Prøv at kontakte den lokale forvaltning og hør hvilke informationer de kræver udover dine forældres underskrift.
Alternativt kan du lave et firma som ikke behøver registrering (det vil sige holde din omsætning under 50.000 per løbende 12 md.) Når du er fyldt 15 år kan du disponere over egne optjente midler.
Et I/S kræver to personer og det et firma med solidarisk og ubegrænset hæftelse kan du ikke indgå i et sådan unden tilladelse fra Statsforvaltningen før du fylder 18 år. Der er ingen krav om kapital til et I/S.
/Henrik