Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. firma-registrering, kapital, evt. omkostninger, aldersgrænse m.m.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en stor drøm om at lave et firma. Jeg har/er stadig i gang med at undersøge, læse, og forberede forskellige ting inden jeg springer ud i det, som markedsanalyse i forskellige slags erhvervs og kundeanalyse. Men med hensyn til firma-registrering, når jeg så når der til hvor jeg tænker nu er jeg klar, så har jeg egentlig ikke rigtig nogen ide om hvordan jeg skal gøre, og regner stærkt med at registrere mig næste år, og der vil jeg være fyldt 16. Men er der så en aldersgrænse på? og nu er der nogen som begynder at snakke om registrerings kapital op til 10.000 for et IS firma.

Jeg ved hvor jeg kan få en registrerings blanket henne. Men igen, der er nogle praktiske spørgsmål der måske vil gøre det nemmere for mig, vis jeg ved det i forvejen. Håber i vil hjælpe mig :-)

På forhånd tak...

God Jul 

John Korsgaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Indtil du fylder 18 år skal du have Statsforvaltningens tilladelse til at drive egen virksomhed. Prøv at kontakte den lokale forvaltning og hør hvilke informationer de kræver udover dine forældres underskrift.

Alternativt kan du lave et firma som ikke  behøver registrering (det vil sige holde din omsætning under 50.000 per løbende 12 md.) Når du er fyldt 15 år kan du disponere over egne optjente midler.

Et I/S kræver to personer og det et firma med solidarisk og ubegrænset hæftelse kan du ikke indgå i et sådan unden tilladelse fra Statsforvaltningen før du fylder 18 år. Der er ingen krav om kapital til et I/S.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:27
For det første så vil jeg sige, at du bare skal springe ud i det og så måske ikke tænke så meget over alle de begrænsninger du måtte se.

Få dig et møde med det lokale erhvervskontor/center og så spørg dem om alt det du er i tvivl om. De kan også sætte dig op med folk, der er vant til at rådgive nystartede virksomheder omkring alt muligt forskelligt. De har også forskellige kurser, hvor du kan blive klogere.

Et råd herfra er også, at du skal prøve at finde nogen, der kan supplere dig. Find ud af, hvor du har svagheder og så allier dig med folk, der har styrker, der hvor du har svagheder. Det behøver ikke være et formelt samarbejde, men bare noget løst netværksnoget.
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 22:34

Hvad skal dit firma omhandle?

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

du skal være myndig

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Lykkebjerg:

du skal være myndig

Ikke hvis omsætningen holdes under 50.000 kr over løbende 12 måneder.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Lykkebjerg:

du skal være myndig

Ikke hvis omsætningen holdes under 50.000 kr over løbende 12 måneder.

enig men det var ikke mig som talte om at lave et i/s det var trådstarter. der skal han være myndig. han får jo ikke lov af statsforvaltningen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 01:44

Hej John,

Fedt at du vil springe ud!

- Der er desværre en masse regler, som kan stoppe en. Dumme Danmark.

Men kæmp! Tro på dig selv. - Der er et par gutter herinde, som kan hjælpe dig godt på vej.

Jeg tror på, at det lykkedes for dig ;-)

Frederik - www.smaze.eu

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 16. Dec 11
Skrevet kl. 22:41

Jeg har haft en kort samtale ved det lokale erhvervs-center, men det var mere med fokus på konceptet og produkt grundlaget og lidt markedsanalyse m.m. 

Men jeg har nemlig hørt før, man skal ansøge ved Statsforvaltningen men har hverken kunne finde adressen på dem, plus at jeg hellere ikke vidste hvad det skulle indeholde. Man kan sige en forældre underskrift er ikke det problem der står i vejen, vis det er en godkendelse af ''deres'' søn stifer firma. Men det er hvor kommer det økonomiske ansvar? Havde hørt at når man var over femten (fjorten år nu) hvor den kriminelle lav alder er sænket, så kunne man godt vis de praktiske ting var ordnet som fx. ens værge underskrift, men fordi at så kunne man i værste tilfælde godt selv stå til ansvar på den måde at man kan blive dømt. 

Og da jeg snakkede med ham rådgiveren fra erhvervs-centeret snakkede vi kort om firma-registreringen og der lød det på ham, at man kunne finde nogle ''huller'' på den måde m. forældre underskrift, m.m. 

Men altså er konklusionen at:

Jeg skal skrive en ansøgning til Statsforvaltningen? - (hvad skal det indeholde? kan det sammenlignes med en job-ansøgning?)

Og vis jeg så for en godkendelse derfra, så skal jeg så...? - (for jeg CVR-nummeret for dem? er der ikke et andet registre jeg skal ansøge ved eller hvordan?) 

/John

Fra Brønderslev
Tilmeldt 16. Dec 11
Skrevet kl. 22:51

Det ville blive inden for salgs branchen. E.v.t. noget med, noget import fra Kina, USA, o.s.v. Men produktet er ikke fastlagt da jeg ser på vores krise periode lige nu at, det ikke er perioden hvor man bare kan sælge det man godt kan lide at sælge. Men at man også lige må tage krisen i betagning og konkurrenterne. Ikke sagt at man skal nedprioritere sin salgs motivation. Det kan godt være man/jeg må gå lidt på kompromis.  

Også vil jeg også gerne stfite et firma som jeg stadig har om 10 år. Og det ikke bare lige er et tidfordriv for en periode, men noget jeg går fuldt ind i, ellers kan den tidsmæssige og økonomiske opstart omkostninger ikke betale sig. (-:

/John 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)