Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HMM SKAT og moms ?

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

John..det er da godt du forstår, hvad Kenneth menerBig Smile

Jeg gør ikke, selvom jeg er fagmand.

Kenneth..du angriber Cookie for sit svar...men jeg synes at Cookies svar er yderst fornuftig.

Derfor 5 bananer fra mig til Cookie.

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:38

Hej Peter,

Peter - Revisor:
selvom jeg er fagmand
Hej Peter,

Det er måske netop derfor :-))

Men nu kan man naturligvis ikke forvente at tråden gøres til et regnskabs kursus, men forsøge at forklare fagets terminologi kan man da gøre - for det er jo der forståelsen kikser - !

Men glem n u ikke trådstarter - håber hun har fået noget med sig!   Wink

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:06

Kenneth:
Regnskab er faktisk rimelig simpelt.

Det er vist ikke kun trådstarter, jeg vil anbefale et grundkursus hos en bogholder :-) Mage til mærkværdig debat skal man lede temmelig længe efter.

Jeg kan så absolut tilslutte mig det, Cookie og Peter siger.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:20

Hej Jens,

Debat og debat vil jeg nok ikke kalde det, men mere et spørgsmål om at få afklaret begreberne.

Jens Myhren Thomsen:
Mage til mærkværdig debat

Herunder hvad der kræves ifølge reglerne herom!

For der er jo egentlig ikke så meget at diskutere, men der er derimod en del at forstå! :-))

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03

Jens Myhren Thomsen:
Mage til mærkværdig debat skal man lede temmelig længe efter.

Hej Jens

Først så er jeg lidt provokerende, og det er netop fordi at når man konstant skal høre udtrykket, som søg hjælp hos en bogholder, istedet for at komme med noget konstruktivt. Og det er det der tender mig lidt af.

Jeg er så irriteret over at når det drejer sig om grundlæggende regnskab, så vil ingen her tage det seriøst. Og vil hellere øddelægge en drøm for andre end at man lige skriver et indlæg på over 5 min. Men det er jo desværre formeget at forlange nu omstunder. Hvor man hurtigt skal videre.

Jeg har såmænd respekt for de mennesker der debatter her i tråden, men det betyder ikke at man ikke kan provokere dem til at komme med lidt mere, end et kort svar omkring at de skal søge hjælp.

/Kenneth

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:43

Hej Kenneth,

Undskyld, men jeg synes så afgjort det er konstruktivt at foreslå hjælp af en bogholder. Ikke mindst når du påstår, at regnskab er simpelt desuagtet at du, med al respekt, har temmelig store og åbenlyse huller i din viden om hvordan man grundlæggende bygger en balance op. Det kan godt være du er sluppet heldigt fra det hidtil, men det gør det ikke mere korrekt.

Måske er det netop fordi vi tager grundlæggende regnskab seriøst, at vi anbefaler professionel (eller i det mindste erfaren) hjælp. Det har intet at gøre med at ødelægge en drøm - tværtimod kan lemfældig omgang med regnskabet netop være det, der ødelægger drømmen.

Jeg tvivler ikke på dine positive intentioner, så længe du ikke tvivler på mine :-)

Venlige hilsener,

Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth - du og trådstarter fik hele vejen fra starten masser af råd - men du viser mangel på at tage dem til dig. Taler hele tiden om hvilke parametre man piller ved osv. Du fik masser af råd, men hvis man mangler helt basal viden om dobbelt bogføring, skat og sammenhæng til moms og egenkapital, så skal der mere til end et råd herinde.

Forum her er fint til konkrete spørgsmål - Hvad er egenkapitalen (tydeligt forklaret i tråden) - eller Er der moms på brændstof - eller skal jeg betale MM skat.

Er det helt grundliggende man skal lære regnskab + bogføring + skat + moms så er der jo kurser - anette sand regnskabsskolen har sådanne og mange andre - også ganske billige.

Det er forkert at tro, at man her kan få hele bogføringens utroligt mange aspekter forklaret hvis den grundliggende forståelse mangler, og det er efter min mening stadigt ikke forkert, at anbefale folk at tage hjælp ud over dette forum. Som nævnt: - Før jeres kasseklade så godt i kan og når i kommer til et kvartal, så aftal med en bogholder, at denne går det igennem og ser om det virker OK - hjælper med balancen så egenkapitalen bliver korrekt osv. Det koster ikke en bondegård, men det giver jeg mulighed for at undgå problemer med skat og moms. De kan være mere ødelæggende for iværksætteren, end et par tusind kroner brugt på at få regnskabet set lidt efter. Spørg evt på Freelancer, efter en der vil gå din excel eller hvad det måtte være efter - når der er gået et par måneder - du vil se, det er ikke voldsomt dyrt. Er det meste i orden, tager det en rutineret en time eller to.

Koncentrer dig også om det som er vigtigst for dig - selve din forretning, så du ikke sovser til i regnskabs spørgsmål - Der har været mange gode råd i tråden, følg dem, og ha så en GOD Jul og godt Nytår

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Jens Myhren Thomsen:
Undskyld, men jeg synes så afgjort det er konstruktivt at foreslå hjælp af en bogholder. Ikke mindst når du påstår, at regnskab er simpelt desuagtet at du, med al respekt, har temmelig store og åbenlyse huller i din viden om hvordan man grundlæggende bygger en balance op. Det kan godt være du er sluppet heldigt fra det hidtil, men det gør det ikke mere korrekt.

Hej Jens

Jeg ville jo gerne have lidt mere grundlæggende viden. Sådan at jeg kan tjekke min revisor. Da jeg jo i sidste ende hænger på den. Og så skal jeg hvis det er sagsøge min revisor hvis han laver fejl. Ja jeg er kontrol freak.

Men at jeg evt ligger nogle ting ud her, er jo ligeså meget at jeg lidt fedter efter det  svar som hr. Sommer gav, hvor de andre konstant går ind og argumenterer for at der skal bogholde til.

Nu mener jeg amino er til for at hjælpe, og skal man konstant høre på ting om at der skal søges prof hjælp så er siden her jo overflødig. Og tager man specielt omkring alt, der har med regnskab at gøre, så er det netop det der kommer frem.

Tager man tråde omkring SEO fx, så hjælper folk meget mere hinanden.

Og du kan også tage mange af de tråde der er omkring regnskabs spørgsmål der ikke bliver besvaret. Så er det jo direkte pinligt.

Jeg siger ikke at et kursus, eller en god bog er af vejen, tvært om, men det jeg reager på er at når det første der kommer er søg hjælp....jep det tænder mig desværre af.

/Kenneth

ps. jeg har styr på mit regnskab, og betaler min skat til tiden hvert år i september Wink

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)