Kenneth - du og trådstarter fik hele vejen fra starten masser af råd - men du viser mangel på at tage dem til dig. Taler hele tiden om hvilke parametre man piller ved osv. Du fik masser af råd, men hvis man mangler helt basal viden om dobbelt bogføring, skat og sammenhæng til moms og egenkapital, så skal der mere til end et råd herinde.
Forum her er fint til konkrete spørgsmål - Hvad er egenkapitalen (tydeligt forklaret i tråden) - eller Er der moms på brændstof - eller skal jeg betale MM skat.
Er det helt grundliggende man skal lære regnskab + bogføring + skat + moms så er der jo kurser - anette sand regnskabsskolen har sådanne og mange andre - også ganske billige.
Det er forkert at tro, at man her kan få hele bogføringens utroligt mange aspekter forklaret hvis den grundliggende forståelse mangler, og det er efter min mening stadigt ikke forkert, at anbefale folk at tage hjælp ud over dette forum. Som nævnt: - Før jeres kasseklade så godt i kan og når i kommer til et kvartal, så aftal med en bogholder, at denne går det igennem og ser om det virker OK - hjælper med balancen så egenkapitalen bliver korrekt osv. Det koster ikke en bondegård, men det giver jeg mulighed for at undgå problemer med skat og moms. De kan være mere ødelæggende for iværksætteren, end et par tusind kroner brugt på at få regnskabet set lidt efter. Spørg evt på Freelancer, efter en der vil gå din excel eller hvad det måtte være efter - når der er gået et par måneder - du vil se, det er ikke voldsomt dyrt. Er det meste i orden, tager det en rutineret en time eller to.
Koncentrer dig også om det som er vigtigst for dig - selve din forretning, så du ikke sovser til i regnskabs spørgsmål - Der har været mange gode råd i tråden, følg dem, og ha så en GOD Jul og godt Nytår