Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omvendt auktion

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes ikke at det er paranoid at spørge om, hvorvidt præmien overhovedet udbetales. Jeg har set på nogle af de tidligere auktioner og prøvet at ligge antallet af bud sammen og gange det med prisen på at byde... selv hvis firmaet ingen udgifter har ud over præmien, vil de i de fleste tilfælde ikke engang tjene pengene hjem til produktet der sælges.
Mon der kommer 49.000 bud på Porchen? Hvis vi fratrækker udgifter til betalinger er det nok nærmere 60.000 bud de skal have for at nå breakeven.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 11:58
Dato: 03-05-2007 11:13:45 Forfatter: Tommy Jeg synes ikke at det er paranoid at spørge om, hvorvidt præmien overhovedet udbetales. Jeg har set på nogle af de tidligere auktioner og prøvet at ligge antallet af bud sammen og gange det med prisen på at byde... selv hvis firmaet ingen udgifter har ud over præmien, vil de i de fleste tilfælde ikke engang tjene pengene hjem til produktet der sælges.
Mon der kommer 49.000 bud på Porchen? Hvis vi fratrækker udgifter til betalinger er det nok nærmere 60.000 bud de skal have for at nå breakeven.

Du kan ikke udregne deres indtægter fra statistikken under "Afsluttede auktioner", da de ikke viser alle indkomne bud. Porschen er et trækplaster (et temmelig dyrt trækplaster, men dog et trækplaster), som sikrer dem en masse omtale og får folk til at spille på de andre auktioner. Desuden får de formentlig mange af præmierne helt eller delvist sponsoreret.

De er fået en temmelig stor pose penge skudt i ryggen. Mon seriøse investorer smider millioner i et lusket projekt?

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg tvivler ikke det mindste på, at de udbetaler præmierne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
I denne tid hvor selv folks hund har deres egen blog, undrer det mig bare endnu mere at ingen har skrevet et indlæg noget sted, hvor de blærer sig med at have fået en 5.000 kroners bærbar til 10 kroner. Hvis en med en blog vinder, tror jeg på at der ville komme et indlæg online rimelig hurtig. Med så mange konkurrencer er det bare sjovt at jeg uanset søgefrase, ikke kan finde nogen, der bare påstår at de har vundet.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:51
Dato: 03-05-2007 12:21:52 Forfatter: Tommy I denne tid hvor selv folks hund har deres egen blog, undrer det mig bare endnu mere at ingen har skrevet et indlæg noget sted, hvor de blærer sig med at have fået en 5.000 kroners bærbar til 10 kroner. Hvis en med en blog vinder, tror jeg på at der ville komme et indlæg online rimelig hurtig. Med så mange konkurrencer er det bare sjovt at jeg uanset søgefrase, ikke kan finde nogen, der bare påstår at de har vundet.

Søger du på svensk eller dansk? Det er ikke mange uger siden de startede i Danmark, hvilket ses ret tydeligt på siden. Der er utallige steder, hvor der mangler tekst, når man er logget ind.

Jeg kan umiddelbart kun finde et dansk navn imellem vinderne (de blander åbenbart de enkelte landes statistik osv. sammen).

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:48
Hej alle amino-brugere,

kom til at tænke på om det ikke også ville kræve en licens at udbyde denne form for auktion?

Hvis konceptet bliver betragtet som en spil, kræver det så ikke spillelicens, forudsat at firmaet

oprettes i England?

mvh.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 23:59
Du nævner der skal 2000 bud ind for at tjene det ur ind. det er desværre ikke rigtig. for hvis du skal ha lavet et sms system, så bliver omkostningerne på MIN 50%. så der skal være 4000 bud før det er tjent ind.
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:00
Kører der ikke en kampagne for Bidster.com på tv3 / 3+ i øjeblikket?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:13
Jo, det er korrekt. Det er heller ikke noget problem jf. markedslovgivningen, da TV3 ikke er omfattes

af dansk lov

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:03

Find en anden fidus. 

Omvendt auktion lever på lånt tid. Det vil da sikkert være muligt at oprette en kopi af Bidster og andre lignende sider, men du har næppe de store forretningsmuligheder i vente. Avancen er sikkert ganske høj ( hos Bidster ligger den på 200-400% afhængig af værdien af genstanden på auktion ) men det er også tydeligt, at der bliver færre og færre "småspillere" og det er dem, der giver avancen. Det er simpelthen for nemt at se, at der ikke er en chance for at vinde. ( Bidster viser oversigt over alle afgivne bud i de mindre auktioner, og her kan du tydeligt se de enkelte budserier, og ikke mindst hvor store serier vinderne afgiver )

Matematikken i omvendt auktion er så simpel, at der ikke engang er tale om et lotteri, og konceptet er i virkeligheden kun velegnet til at vaske penge. Der må være en meget kort frist, før der kommer en effektiv efterforskning af de eksisterende hjemmesiders "kunder" og vindere. Hvis du ser lidt nærmere på Bidsters auktioner og de afgivne bud, kan du meget nemt se, at de større gevinster altid vindes af "spillere" der afgiver meget store serier af bud. Du vil også se, at at vinderne så godt som altid tilhører en meget lille gruppe af kendte vindere.

Forklaringen er simpel. Du kan være temmelig sikker på at vinde, hvis du byder så mange bud, at dine budomkostninger løber op i en betragtelig procentdel af auktionsgenstanden værdi. det er uacceptabelt for almindelige "småkunder" at byde deres småpenge, når det er 100% sikkert, at der altid er én eller flere spillere, der byder 100 eller 1000 gange så mange bud. For at vinde, skal du derfor være parat til acceptere en "tilbagebetaling" af en meget stor indsats, der ligger under 100%. Det er vist kun folk med mindre rene penge, der kan og vil satse hundreder af tusinder for måske at vinde en bil til det dobbelte.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)