Hej, Jeg står i den situation, at min webshop automatisk udsender en faktura til mine kunder. Og det er jo fint nok! Problemet er, at jeg bruger e-conomic og dette system danner jo ligeledes en faktura, som jeg bruger i mit regnskab. Denne faktura har nogle andre kundenumre og fakturanumre, men beløbene er selvfølgelig de samme. Er det fint nok "kun" at sende kunden en faktura fra min webshop. Skulle SKAT havde brug for at undersøge forholdet nærmere, kan jeg jo altid fremvise at jeg har oprettet en faktura i mit regnskabssystem (dog med andet fakturanummer) og betalt skat?
På forhånd tak - Tue |
Du skal bruge den faktura som du bogfører i dit fakturer system og det er den som kunden skal have.
Jeg ved ikke om du må lave en samlefaktura i dit finans system som inden holder alle dine web faktura pr. dag. Hvor du skriver alle faktura fra dit web system og så alle de varer du har solgt den dag.
Det er Revisor Peter eller en af de andre revisorer mere kyndig til at svarer på. Men hvis det er lovligt så ville jeg gøre det på den måde.