I min tid som arbejdsløs kom jeg i sommer i tanke at det sku var for kedeligt at søge job på job......
Og jeg startede sammen med en ven en webshop, som nu kører og vi er små ved at få gang i salget.
Jeg vil meget gerne vide hvad man har at muligheder for at få noget støtte, så længe man ikke kan leve af firmaet? Og kan man overhovedet få noget hjælp rent økonomisk?
Håber på nogle gode svar, på forhånd tak.
www.easy-extensions.dk Gratis fragt på ALLE ordre!
Kommer an på om du er dagpengeberettiget eller er nødt til at søge kontanthjælp. Hvis det er det sidstnævnte kan du godt glemme alt om det. Hvis du er dagpengeberettiget kan du tale med din A-kasse om det.
Det mest optimale kunne være et deltidsjob, men det er ufatteligt at få som tingene ser ud nu - efter min erfaring, da jeg forsøgte.
Hvis du kan komme ind på en uddannelse og få SU er du også godt stillet mht at lave noget selvstændigt, men så skal du nok også regne med at ligge meget vandret i luften.
Så jeg kan ikke fx. bo i lejlighed have firmaet og så få kontanthjælp ved siden af indtil firmaet giver overskud?
Nej, kontanthjælpsmodtager ses som "sidste udvej". Hvis du modtager kontanthjælp er du forpligtet til at sælge bil, ejerbolig og bruge en evt opsparing først før du kan få det. Du må godt få eksempelvis et rengøringsjob igennem vikarbureau men arbejde som selvstændig/freelancer er helt udelukket, desværre.