Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder som nystartet iværksætter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

I min tid som arbejdsløs kom jeg i sommer i tanke at det sku var for kedeligt at søge job på job......

Og jeg startede sammen med en ven en webshop, som nu kører og vi er små ved at få gang i salget.

Jeg vil meget gerne vide hvad man har at muligheder for at få noget støtte, så længe man ikke kan leve af firmaet? Og kan man overhovedet få noget hjælp rent økonomisk?

Håber på nogle gode svar, på forhånd tak.

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Skrevet kl. 17:08

småt*

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 17:16

Man kan i nogle tilfælde få supplerende dagpenge i kortere perioder - men ellers er der ikke andet at gøre end at få et arbejde ved siden af

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:16

Kommer an på om du er dagpengeberettiget eller er nødt til at søge kontanthjælp. Hvis det er det sidstnævnte kan du godt glemme alt om det. Hvis du er dagpengeberettiget kan du tale med din A-kasse om det. 

Det mest optimale kunne være et deltidsjob, men det er ufatteligt at få som tingene ser ud nu - efter min erfaring, da jeg forsøgte. 

Hvis du kan komme ind på en uddannelse og få SU er du også godt stillet mht at lave noget selvstændigt, men så skal du nok også regne med at ligge meget vandret i luften. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Skrevet kl. 18:20

Tak for svarene.

Så jeg kan ikke fx. bo i lejlighed have firmaet og så få kontanthjælp ved siden af indtil firmaet giver overskud?

Pt er jeg desværre ikke berettiget til dagpenge da jeg ikke er medlem af nogen form for A-kasse.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:34

Jeppe Byskou:
Så jeg kan ikke fx. bo i lejlighed have firmaet og så få kontanthjælp ved siden af indtil firmaet giver overskud?

Nej, kontanthjælpsmodtager ses som "sidste udvej". Hvis du modtager kontanthjælp er du forpligtet til at sælge bil, ejerbolig og bruge en evt opsparing først før du kan få det. Du må godt få eksempelvis et rengøringsjob igennem vikarbureau men arbejde som selvstændig/freelancer er helt udelukket, desværre.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)