Det er ikke nødvendigt at registrere navnet som varemærke, for at have rettighederne til det. Ud fra hvad du har beskrevet i tråden, står du fornuftigt i forhold til en evt. retssag omkring firmanavnet. Personligt ville jeg sende en skrivelse til hende hvori det gøres klart at du mener at have rettighederne til navnet og såfremt hun ikke skifter sit firmanavn ville jeg gå videre med at sagsanlæg gennem advokat.
Jeg ved dette er en gammeltråd, men jeg står netop selv i en lignende situation, så det kunne være spændende at høre hvad konflikten af navne er endt med?
Hej AB Konflikten kørte videre til vores advokat og han havde noget skriveri frem og tilbage. Vi havde en lang korrespondance med ejeren fra virksomheden og det viste sig at vi havde tilstrækkelige beviser til at køre sagen videre og vi derfor skulle ende i et søgsmål i tilfælde af at vi skulle have ændret forholdene.
Hele sagen havde meget lange udsigter og vi skulle forvente at det kunne tage op imod et par år at få den afsluttet.
Hele konflikten sluttede faktisk med at vi synes det var irrelevant at kører det videre til domstol, men ville gerne "vise tænder" overfor den anden virksomhed. Den anden virkomhed ændrede efterfølgende flere ordlyde på deres hjemmeside, så de ikke fremstod som den "eneste rigtige virksomhed" med det navn. Derudover synes vi ikke at de konkurrencemæssigt var en trussel for os.
Derfor droppede vi sagen og valgte at bruge kræfterne på at styrke vores forretning, så vi ville vinde i tilfælde af at der ville opstå en eventuel konkurrence.
Vil du have det uddybet, er du velkommen til at ringe.
Mvh Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)