Hej Aminoer Jeg valgte for ca 2 år siden at åbne mit firma på domænenavnet www.xxxx.dk. Jeg driver et reklamebureau og har nogle personer til at sælge mine produkter mv. Jeg har nu opdaget et der fandes et domænenavn xx-xx.dk - det var en person som valgte at kalde sig det og have nogle referencer af forsellige ting hun havde lavet. Kunne jeg egentlig ikke se noget problem i. Vi talte sammen da hun havde købt navnet tilbage i 2004 og derfor mente at hun havde et egentligt tilhørsfoprhold til navnet. Hun ville derofr have at jeg tilbage i 2009 lukkede mit firma. Nu er problemet så at personen som ejer xx-xx.dk har valgt august 2011, at åbne et firma og har lagt det som samme branche som mig. Hun udbyder samme produkter og sælger det samme. Hun Har oven i købet åbnet firmaet under samme navn Efter at have snakket med hende mente hun at hun var retmæssige ejer, da hun bare ikke havde haft tid til at etablere et firmanavn hvorfor jeg fik registreret det først og så mente hun også at hun var ejer da hun var den person der var "ranked" højest på Google :-D - så vidt jeg ved bestemmer Google ikke det :-P.
Hvem har ret og hvad bør der gøres? Mvh |
Jeg synes ikke der bør 'gøres' noget som helst.
Har jeg forstået dig ret, så drev hun oprindeligt ikke erhvervsvirksomhed under navnet? I så fald, så har/havde hun ikke krav på noget - du kunne omvendt dengang kræve at overtage hendes domæne (på den usportslige måde).
Men så vidt jeg kan se, så har i intet at lade hinanden høre. Hvis det var et problem for nogen af jer, så måtte i have gjort noget dengang og nu er det for sent.