Vi skriver snart 2012, og jeg burde efterhånden have vænnet mig til følgende fejlmeddelelse: Men alligevel bliver jeg stadig overrasket, når jeg ser store sites der ikke understøtter andet end Internet Explorer. Det kan ikke være nemt at være et stort firma, og skulle til at vænne sig til at kunderne ikke bare altid gør som de hele tiden har gjort. Bare spørg Nokia.. Hvem påtager sig ansvaret at kontakte PostDanmark, og vise dem udviklingen i internetbrugernes browservalg? |
Ja ja, vi skriver snart 2012
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Hej Når Apple og Google heller ikke overholder standarterne så kan det jo være svært at lave en webside. Tit, bliver man desværre nød til at begrænse sig, for at spare omkostninger. Og det er jo netop problemet, for alle render jo og brokker sig over deres priser, og så skal de så også lave nogle ting der får omkostningerne op?????? Det er ikke nemt at drive virksomhed i DK, og vi må jo tilbage til de godegamle dage med HTML ver 1.0 for at sikre at alle kan se ens hjemmeside. /Kenneth Ps. jeg kører med Explore, hvorfor, fordi at Chrom, er noget bras, der ikke kan vise billeder ordentligt. Og Firefox, har jeg prøvet og kører på min sekundære PC. Dog giver det for mange fejl, når man surfer på nettet og kikker på udenlandske hjemmesider. Apples (safari) gider jeg overhodet ikke, den viser ikke CSS ordentligt. |
hehe.. siger IE fortaleren - funny stuff ;) |
Jeg har absolut ikke forstand på hvor meget tid det kræver at få tilpasset sine tjenester, til også at understøtte Chrome, Firefox osv. Men jeg kan konstatere at jeg har frit valg når jeg logger ind i eksempelvis Magento, WordPress og Google's tjenester. Fælles for dem alle er, at det ikke er noget der øger omkostningerne for mig. Jeg undrer mig bare over, at man vælger at lave et system, der kun kører på IE. Især når det er tydeligt at de mister brugere for hver dag der går. Jeg bruger Firesfox fordi det kører hurtigt og stabilt, i modsætning til IE som jeg oplevede flere og flere problemer med. Nu bliver jeg så nødt til at bruge IE til blandt andet PostDanmark WebPack, og tjenester fra andre virksomheder i samme størrelsesorden. Og det er så også det eneste jeg bruger Internt Explorer til i dag. |
Hej Når jeg sidder ved en Mac book eller køre safari, så viser det sig desværre at være sådan. Og problemet er at IE og Safari tit fortolker det forskelligt, og derfor vælger mange programmører at satse på kun en side. For ellers skal der jo laves flere forbehold. Jeg siger ikke at IE er bedre, men at det er den de fleste sider, specielt de udenlandske sider, er optimeret til. Igang Det kræver at man laver nogle switches i ens kode, som fx if IE then Else Og det betyder at man resikere at skulle skrive samme kode optil fleregange. Dog gør man det allerede mange steder, også fordi at fx IE9 kan nogle ting som de tidligere udgaver ikke understøtter, det samme med fx google Chrome. Og det betyder så at man så får fx if IE then Else } Og det får man så for alle browsere. /Kenneth |
Nå ja, så en lille update.. :o) Det er første gang vi logger ind på Webpack, og det gør vi kun fordi vi er blevet lovet dyrere pakker fra januar, hvis vi ikke gør det. Desværre tillader IE9 ikke at åbne det pop-up vinde der skal bruges, uanset hvor meget jeg slår blokering fra, giver tilladelser til enkelete websteder eller andet. Så der er ikke meget der tyder på at vi kommer til at bruge Webpack, men må acceptere den dyrere fragt :o) Ja ja.. |
Hov hov! Hvorfor genindfører vi ikke bare faxen! ;) Uundværlig!! :) Til tider modtager jeg faktisk flere fax-sendinger om Måneden! ;-) |
IE og Safari (webkit - som også bruges af Chrome) renderer ikke css ens - det har du ret i. Man har jo siden ie6 skrevet specielle stylesheets til IE - så min påstand er at IE er browseren der læser css forkert og ikke omvendt. Jojo, Safari har quirks - men er slet ikke samme hovedpine som Ie6, 7 og 8 - 9'eren er ved at komme efter det. Jeg skriver css til alle de browsere der læser det ens og hack'er efterfølgende til ie - ligesom alle de udviklere jeg kender og kender til. Synes heller ikke at en instans som PostDanmark kan stille det krav. Derimod kan man skrive, at siden vises bedst i IE (fyforpyfor ;)) og at der kan forekomme fejl i andre browsere. Man kan også hive det faktum frem at brugen af IE tidligere er blevet frarådet i Frankrig og Tyskland...vist egentlig også Danmark. Det er lidt det samme som at sige man kun kan ringe til dem fra en landlinie eller Nokia 3310 Go dag... :) Kim |