Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ide jeg selv elsker!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det et vilkår at nogle ideer allerede er der ude, men den her er stor, så vil lige kompenserer for det, med en alternativ ide, er allerede smidt i kommentarfeltet på bloggen, ,men kan også læses direkte her:

WOW awesome feature in Chrome, didn't know it already exist, as I write under "about" it will happen that I write something that is already out there, but this is not already out there, its really working... no-ones a match for Google :-)
So to "compensate" for that, I thought of an extra improvement for search in Google:

When I search I often get tons of results that is good and relevant, but I still have to make a selection of the search-result Google shows me, Google of course believes that there number 1 search result is the best, but I would love more background knowledge, Google is trying to help be, based on the (+1) and also with the preview of the site, what I would like as an extra feature, would be the following:

I search for an example for "A cute black dog"
Google does its "magic" and make it suggestions
I can look at the (+1)s and "preview"

And my add-on idea: I'd get a line beneath each search-result with A(34) cute(11) black(21) dog(3)
This would tell me how many times the different words in my search string appears in the following website, and I know better than google if the most important word in my search string is "Black" or "dog".
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 08:17

Hvordan er det man får fat i din ebog? er "hangaround" nu (begrebet associerer jeg godt nok med en kendt bande på motorcykler, men pyt med det), men kan ikke se hvor jeg finder bogen. Kan du hjælpe mig på vej?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 08:23

Så fandt han den... glem spørgsmålet, det tog bare lidt længere tid for mig... ;-)

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

jesperlh:

Mathias Bak:
Det har Google allerede... :D

PIS! :-)

Og en læser af bloggen havde linket: http://www.google.com/insidesearch/searchbyimage.html

Kæft det er godt lavet.

Well, som jeg skriver under about, så vil den slags ske, og jeg prøver at få søgt på google efter om det findes, men får det langt fra gjort hver gang, og blev alt for grebet denne gang, men det er bare at få flere ideer :-)

Iøvrigt tak fordi i kigger/læser med.

Haha, men du fik da hurtigt bevist at det var en ganske god ide :D Tjek forresten også Google Goggles som er en smartphoneapp. Det er jo klart et der kan dukke noget op der allerede findes, det synes jeg egentlig er at forvente. Når du smider flere ideer online om dagen er det jo givet at du ikke har undersøgt dem alle til bunds. Det er jo ikke altid helt let at finde ud af.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 23:31

Mathias Bak:
Haha, men du fik da hurtigt bevist at det var en ganske god ide :D Tjek forresten også Google Goggles som er en smartphoneapp. Det er jo klart et der kan dukke noget op der allerede findes, det synes jeg egentlig er at forvente. Når du smider flere ideer online om dagen er det jo givet at du ikke har undersøgt dem alle til bunds. Det er jo ikke altid helt let at finde ud af.

Wow, det er den fede app!!!. Well ja, jeg søger jævnligt på google når jeg får en ide, for at se om den eksisterer, men ikke altid, for så havde jeg nok fundet den pågældende, men som du ganske rigtigt skriver kan man ikke "patentundersøge" hvad som helst, så med 1000 ideer vil det ske :-) Anyway, så røg der en ny op i dag Ide 122 som jeg ikke har set præcis på den måde, faktisk ikke i nærheden af, har et en løsning hvor man kan skrue ting fast, men giver for mig ikke samme flexibilitet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

jesperlh:
Og iøvrigt... PRØV og om du når 1000 er ikke vigtigt, jeg skal nok nå 1000, mest fordi jeg er stædig :-) Min pointe er, og en pointe der deles med de andre 1000 ideers freaks, at de ideer man ved man ikke får realiseret, kan man lige så godt lade andre komme til gode, plus at det for mig selv er et forsøg på at presse mig til HELE tiden at være kreativ også når der ikke lige står en kunde og skal bruge en ide.

Nu prøver jeg! Jeg når aldrig nogensinde op på 1000 ideer og det er heller ikke målet. Jeg har bakset et par mere eller mindre hurtige indlæg sammen, så der er lidt at starte på.

Siden er at finde på http://ideskyen.blogspot.com/. Især synes jeg at http://ideskyen.blogspot.com/2011/12/ide-5-kultur-pa-farten.html er ganske god. Derudover vil jeg gerne sige tak for inspirationen til ide nummer 4 som er et mere eller mindre direkte afkom af din ide som jeg også linker til :D Håber det er ok!

Jeg er meget taknemmelig for inspirationen, og du og alle andre må have en rigtig rigtig glædelig jul.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 21:13

Mathias Bak:

Siden er at finde på http://ideskyen.blogspot.com/. Især synes jeg at http://ideskyen.blogspot.com/2011/12/ide-5-kultur-pa-farten.html er ganske god. Derudover vil jeg gerne sige tak for inspirationen til ide nummer 4 som er et mere eller mindre direkte afkom af din ide som jeg også linker til :D Håber det er ok!

Jeg er meget taknemmelig for inspirationen, og du og alle andre må have en rigtig rigtig glædelig jul.

Glædelig baghjul, og velkommen i "feltet" ser jo allerede godt ud :-) Og her lidt mere inspiration, har nemlig tilladt mig at lave MIN udgave af en vinilter, er min ide nr.129 men ganske givet nummer 1 mio. bud på en vinilter globalt set :-) Men man skal også nogen gange se om man kan forbedre selv det efterhånden perfektionerede.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 10:20

2012 er godt i gang, og det er min og andres jagt på 1000 ideer andre også, og min personlige agenda om samtidigt at komme op med en IKEA-vinder-ide og med en ide der kan gøre Google bedre fortsætter, og derfor kom jeg i dag op med Google Historical Streetview, går billedmæssigt tilbage i historien i Google Streetview gennem en slags Open Source af folks photos fra way-back.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)