Hvis jeg forstår det som du skriver ret , og som jeg har set massser af steder på nettet , så "binder" i funktionerne til templates ? Så man ikke umiddelbart kan skifte designet på siden hvis man finder et nyt fedt template på nettet I forhold til Joomla er det en af de store forskelle hvis det forholder sig såden som beskrevet ovenfor, i joomlad er funktioner som regel et selvstændigt udvidelse, som man kan bruge uanset valg af template. Jeg er bestemt ikke WP ekspert så skal ikke udtale mig om hvad det kan eller ikke kan... har faktisk kun lavet en prøve installation af det en gang , og der syntes jeg det var lidt rodet at finde rundt i ... måske fordi man har vænnet sig til Joomla /Claus |
Claus Nielsen:Thomas Frost:Vi har nogle gange lavet et template som når det vælges når man opretter en ny side tager det specifikke informationer fra childpages. Dvs man opretter nogle childpages med featured image, ekstra felter m.m. og når man vælger templatet "oversigtsside" på parrentsiden viser siden overskrift, excerpt og featured image automatisk ud fra informationerne på child-siderne med link til disse.
Hvis jeg forstår det som du skriver ret , og som jeg har set massser af steder på nettet , så "binder" i funktionerne til templates ?
Så man ikke umiddelbart kan skifte designet på siden hvis man finder et nyt fedt template på nettet
I forhold til Joomla er det en af de store forskelle hvis det forholder sig såden som beskrevet ovenfor, i joomlad er funktioner som regel et selvstændigt udvidelse, som man kan bruge uanset valg af template.
Jeg er bestemt ikke WP ekspert så skal ikke udtale mig om hvad det kan eller ikke kan...
har faktisk kun lavet en prøve installation af det en gang , og der syntes jeg det var lidt rodet at finde rundt i ... måske fordi man har vænnet sig til Joomla
/Claus
Det kommer an på hvilken type udvidelse det er. Når vi laver et plug-in med funktionalitet til en sidebar eller med shortkode til en side så kan det bruges uafhængdigt af temaet/designet.
Hvis vi koder et template fra bunden og laver nogle specielle ting i templatet ja så ligger det i template. Sætter vi en slider ind i templatet, jamen så virker den slider ikke sammen med et andet template, da det jo skal defineres i det andet template hvor slideren skal placeres, jeg går ikke ud fra det er anderledes i Joomla (?)
Så en del udvidelser er template uafhængdige, undtagen dem der bliver kodet som en del af templatet, f.eks. visning af info fra childsider på en parrentside
Og som sagt kender jeg ikke Joomla godt nok til at sige om der er en forskel, men lad os sige man laver et template til Joomla med nogle specialfunktioner, det kunne være en side der altid viser en oversigt over nogle felter fra 5 bestemt undersider.
I WP opretter vi blot et underside design der gør præcis det, men jeg er nysgerrig efter hvordan man eventuelt gør i joomla for at det kan virke sammen med andre templates.