Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS system til overtagelse af eksisterende hjemmeside.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Vi har nogle gange lavet et template som når det vælges når man opretter en ny side tager det specifikke informationer fra childpages. Dvs man opretter nogle childpages med featured image, ekstra felter m.m. og når man vælger templatet "oversigtsside" på parrentsiden viser siden overskrift, excerpt og featured image automatisk ud fra informationerne på child-siderne med link til disse.

Hvis jeg forstår det som du skriver ret , og som jeg har set massser af steder på nettet , så "binder" i funktionerne til templates ?

Så man ikke umiddelbart kan skifte designet på siden hvis man finder et nyt fedt template på nettet

I forhold til Joomla er det en af de store forskelle hvis det forholder sig såden som beskrevet ovenfor, i joomlad er funktioner som regel et selvstændigt udvidelse, som man kan bruge uanset valg af template.

Jeg er bestemt ikke WP ekspert så skal ikke udtale mig om hvad det kan eller ikke kan...
har faktisk kun lavet en prøve installation af det en gang , og der syntes jeg det var lidt rodet at finde rundt i ... måske fordi man har vænnet sig til Joomla

/Claus

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:28

Claus Nielsen:

Thomas Frost:
Vi har nogle gange lavet et template som når det vælges når man opretter en ny side tager det specifikke informationer fra childpages. Dvs man opretter nogle childpages med featured image, ekstra felter m.m. og når man vælger templatet "oversigtsside" på parrentsiden viser siden overskrift, excerpt og featured image automatisk ud fra informationerne på child-siderne med link til disse.

Hvis jeg forstår det som du skriver ret , og som jeg har set massser af steder på nettet , så "binder" i funktionerne til templates ?

Så man ikke umiddelbart kan skifte designet på siden hvis man finder et nyt fedt template på nettet

I forhold til Joomla er det en af de store forskelle hvis det forholder sig såden som beskrevet ovenfor, i joomlad er funktioner som regel et selvstændigt udvidelse, som man kan bruge uanset valg af template.

Jeg er bestemt ikke WP ekspert så skal ikke udtale mig om hvad det kan eller ikke kan...
har faktisk kun lavet en prøve installation af det en gang , og der syntes jeg det var lidt rodet at finde rundt i ... måske fordi man har vænnet sig til Joomla

/Claus

Det kommer an på hvilken type udvidelse det er. Når vi laver et plug-in med funktionalitet til en sidebar eller med shortkode til en side så kan det bruges uafhængdigt af temaet/designet.

Hvis vi koder et template fra bunden og laver nogle specielle ting i templatet ja så ligger det i template. Sætter vi en slider ind i templatet, jamen så virker den slider ikke sammen med et andet template, da det jo skal defineres i det andet template hvor slideren skal placeres, jeg går ikke ud fra det er anderledes i Joomla (?)

Så en del udvidelser er template uafhængdige, undtagen dem der bliver kodet som en del af templatet, f.eks. visning af info fra childsider på en parrentside

Og som sagt kender jeg ikke Joomla godt nok til at sige om der er en forskel, men lad os sige man laver et template til Joomla med nogle specialfunktioner, det kunne være en side der altid viser en oversigt over nogle felter fra 5 bestemt undersider.

I WP opretter vi blot et underside design der gør præcis det, men jeg er nysgerrig efter hvordan man eventuelt gør i joomla for at det kan virke sammen med andre templates.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:47

Lige omkring mit forrige indlæg, så kan det med parrentpages der viser info fra childpages i princippet også godt laves som plug-in hvor man så indsætter en shortkode hvor man ønsker at vise info fra child-pages.Dette vil være template uafhændigt, men dyrere at lave hvorfor kunderne stort set altid foretrækker den billigere løsning.

Så rigtigt mange ting i WP kan sagtens laves template uafhændigt, men der findes måder som er en del billigere hvorfor disse ofte vælges.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 13:47

Hej Thomas ..

I Joomla ville man nog lavet modul eller plugin , som virker uafhængigt af templaten ...

Man kan så style det på to måder , direkte i modulet eller lave det man kalder en template override og placere modulet "template" i en undermappe til side templaten ..

/ Claus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44

Hej til jer alle.

Tak for kaffe, det blev en meget teknisk tråd, men fair nok, det var et meget åbent spørgsmål.

Vore egentlige krav er den lette tilgængelighed og det skal være let at finde rundt og frem for alt overskueligt, men det er vel et spørgsmål om træning.

CMS systemet skal kunne håndtere vores egen side, og en ny side, kræver det så dobbelt brugerpanel?

Som svar på tidligere. Det er med fuldt overlæg, at det ikke skal være en desideret Shop, da det er brugte dele og vi ikke har ens priser i branchen. Det afhænger af stand og kunde.

Jeg ved at jeg navlepiller, men spørgsmålene er der, før jeg skal vælge system/leverandør.

Foreløbigt tak for nogle fine indlæg og tilbud.Smile

Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:18

Wordpress er et utroligt lettilgængeligt CMS, og for lige at få et slag ind hos Joomla-folkene, der måske er under bæltestedet, så er der lige blevet offentliggjort en rapport, der viser, at Joomlas popularitet har været stødt faldende i et godt stykke tid ;)

Det fungerer sådan, at man installerer Wordpress på de to webhoteller, du vil få brug for, hvis du skal have to forskellige hjemmesider. Backenden (der hvor du kan tilføje indlæg, billeder osv.) vil naturligvis se ens ud, da det er samme software, du bruger.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:43

Ronnikc:

Joomla er et helt andet dyr end Wordpress.

Wordpress mangler hele den strukturerede ramme som Joomla har og der er milevid forskel på hvordan du udvikler til henholdsvis Joomla og Wordpress.

Joomla er langt mere modent og med den fulde brug af MVC (Models Views Controllers) er det langt mere struktureret.

Wordpress er ikke tiltænkt til at være et CMS og derfor lider det også af en stribe problemer lige præcist i forhold til strukturen og modenheden.

Det er ikke sjovt og udvikle WP udvidelser eller lave WP templates i forhold til at arbejde med Joomla :)

der er forskel på tema man kan vælge

normalt er wordpresse lettere for de fleste

prøv gerne tjek min  strip side , jeg har prøvet joomla men da det ikke havde de udvidelse muligeheder der let kunne komme på min siden valgte jeg wordpress ikke for at sige wordpress er bedre men nogle gange er det ene bedre end det andet når man skal arbejde med en side og udvide den

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Pixel IT Skrevet kl. 18:53

Prøv dig frem med Wordpress og Joomla.

Wordpress er meget let at gå til og har gode muligheder for fede sites.

Joomla er også nemt, men har en række mere avancerede funktioner.

Vil anbefale dig Wordpress da det er så nemt.

Du skal selvfølgelig være velkommen til at kontakte mig på info@pixelit.dk hvis du har brug for lidt hjælp eller evt. få et tilbud på det hele, men mit råd er at du bør prøve dig frem til at starte med. Hvis du så ikke vil bruge mere tid på dette og tilbage til dine kerne kompetencer så kontakter du bare et web firma og lader dem tage opgaven.

Smile !

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:05

Ja man skal jo ikke downloade Joomla mere for at opgradere - det sker inde i Joomla så tallene for downloads er faldet en del.

Fjerner man de millioner af wordpress sites som aldrig bliver brugt så er statistikken nok en anden :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:06

Michael: Temaer i WP er undskyld ordvalget - noget lort og arbejde med.

Det mangler simpelthen en hver form for strukur og du sidder i oldtidsmode og includer filer osv.

I Joomla er Kerne, CMS lag, Extensions og Templates selvstændige elementer som fungere uafhængigt af hinanden så du kan skifte template uden det påvirker alle de andre lag.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)