Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS system til overtagelse af eksisterende hjemmeside.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Jeg er ikke Joomla ekspert og kunne godt tænke mig at høre på hvilke områder du mener ambitionsniveauet er højere hos Joomla i forhold til WordPress

Tænkte nok jeg stak "hånden ned i en hvepserede".
Jeg er bestemt ikke Joomla!-ekspert. Jeg har også kun lavet ganske få sider og ordninære præsentationssider i Wordpress, men fornemmede helt klar stor forskel i mulighederne med de 2 systemer og synes bestemt også jeg ofte har læst meget, der kan underbygge min påstand - hvilket også kan gøres ved simpel søgning på google. Der sker dog noget hele tiden, og naturligvis vil WP med den enorme udbredelse jo også automatisk få flere funktionalitet, hvilket jo er hele idéen med open source.

Og jeg vil i langt de fleste tilfælde anbefale WP til sider, der ikke skal være og er formodes at blive til større og mere komplekse sider.

Men som sagt, nogle kan lide moderen, andre datteren og endda nogle dem begge! Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:06

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Tænkte nok jeg stak "hånden ned i en hvepserede".

Overhovedet ikke, jeg kender ikke Joomla godt nok til at være uenig, men vil gerne blive klogere.

Jeg har også kun lavet ganske få sider og ordninære præsentationssider i Wordpress, men fornemmede helt klar stor forskel i mulighederne med de 2 systemer og synes bestemt også jeg ofte har læst meget, der kan underbygge min påstand - hvilket også kan gøres ved simpel søgning på google.

Jeg har lige lavet en søgning på WordPress vs Joomla og mange af de argumenter der fremføres er ganske enkelt ikke korrekte. Jeg har lige set 3 steder hvor der står at man i Joomla er mere fri til at lave templates som man gerne vil og at man i WordPress er mere begrænset af hvor man sætter sine elementer.

Dette er jo ganske enkelt ikke korrekt. Vi laver Templates helt fra bunden og vi kan sætte elementer præcis hvor vi ønsker.

Det er helt sikkert nogle forskelle jeg ikke kender til, men at dømme ud fra nogle af de sider jeg lige har skæmmet er der bestemt også en del misinformation imellem.

Og jeg vil i langt de fleste tilfælde anbefale WP til sider, der ikke skal være og er formodes at blive til større og mere komplekse sider.

Igen er jeg ikke helt enig, men måske det er fordi du ikke har uddybet hvad du mener med større og komplekse sider. Til WordPress kan man ligesom til Joomla kode plug-ins som kan håndtere hvad som helst.

Hvis alt går vel skal vi i gang med et site til en stor dansk forening med +60 underafdelinger. Løsningen bliver sat op i WordPress multisite, så hver underafdeling får deres egen WP install i en undermappe.

Bl.a. skal hver underafdeling have aktivitetskalender og aktiviteter samles på forsiden af hoveddomænet.

Der kommer en del flere funktioner, bl.a aktiviteter i nærområdet, så de afdelinger der ligger tæt på hinanden viser hinanden aktiviteter på tværs af de forskellige WP installs. Noget af det fede ved denne løsning med WP multisite er at den superadmin der har adgang til alt i hele netværket af hjemmesider.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med større og mere komplekse sider, men har Joomla overhovedet funktioner som WP multisite til at skabe disse større løsninger med et netværk af flere hjemmesider hvor man samler informationer på f.eks. hoveddomænet og integrerer de forskellige undersider med hinanden? Det tager selvfølgelig tid at sætte op, men det er stadig relativt enkelt, og det er jeg ikke sikker på det er i Joomla (uden jeg dog overhovedet er sikker).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16

Thomas Frost:
Nu ved jeg ikke hvad du mener med større og mere komplekse sider,

Hej Thomas,
jeg er slet ikke i tvivl om de muligheder du nævner. Jeg er nok ikke kompetent til at tage diskussionen med dig,da jeg ikke har oplevet ret mange ordrer, hvor det har været nødvendigt med de store kodninger. Men jeg havde da fornyligt en ordre, hvor hjemmesiden skulle håndtere flere templates, og det mener jeg ikke har været en umiddelbar mulighed i WP.Og desuden har jeg ikke udforsket WP i over et år.

Her er der andre, der skal på banen her, der kan matche din viden og erfaring.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:30

Thomas Frost:
Nu ved jeg ikke hvad du mener med større og mere komplekse sider,

Hej Thomas,
jeg er slet ikke i tvivl om de muligheder du nævner. Jeg er nok ikke kompetent til at tage diskussionen med dig,da jeg ikke har oplevet ret mange ordrer, hvor det har været nødvendigt med de store kodninger. Men jeg havde da fornyligt en ordre, hvor hjemmesiden skulle håndtere flere templates, og det mener jeg ikke har været en umiddelbar mulighed i WP.Og desuden har jeg ikke udforsket WP i over et år.

Her er der andre, der skal på banen her, der kan matche din viden og erfaring.

Helt i orden.

Jeg skal lige høre den med forskellige templates, kan du ikke uddybe det?

En af standardfunktionerne i WordPress er at når man opretter en side kan man vælge hvilket template man ønsker at bruge (kan være full bredde, en eller to sidebarer, andre farver, fixed længe etc etc kun fantasien sætter grænser når man laver de forskellige templates).

Er det sådan funktion du omtaler eller er det mere avanceret?

I WordPress kan funktionen også bruges til at lave automatiske tabeller og oversigter (f.eks. til affiliate) hva templates-funktionen.

Vi har nogle gange lavet et template som når det vælges når man opretter en ny side tager det specifikke informationer fra childpages. Dvs man opretter nogle childpages med featured image, ekstra felter m.m. og når man vælger templatet "oversigtsside" på parrentsiden viser siden overskrift, excerpt og featured image automatisk ud fra informationerne på child-siderne med link til disse.

På childsiderne laves automatisk en flot tabel med købsknapper til hvert affiliatetilbud ud fra de customfelter der er lavet i backenden (hvis altså templatet "tabel" er valgt).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Thomas Frost:

Ja, det tror jeg såmænd. Kan læse, at det er lang tid siden, at jeg har "rodet" med WP, og at min viden om WP som det er blevet udviklet til i dag er yderst mangelfuld.

Jeg er faktisk imponeret - og vil fremover vare mig med entydige anbefalinger mht. valg af CMS.

God dag

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 09:54

WordPress helt klart :) Det kan alt! Nuff said.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:05

Thomas Frost:

Ja, det tror jeg såmænd. Kan læse, at det er lang tid siden, at jeg har "rodet" med WP, og at min viden om WP som det er blevet udviklet til i dag er yderst mangelfuld.

Jeg er faktisk imponeret - og vil fremover vare mig med entydige anbefalinger mht. valg af CMS.

God dag

Tak i lige måde :)

En ting jeg vil give dig ret i, eller som måske kan forklare din umiddelbare holdning til forskellen er nok at WordPress er utrolig nemt at gå til, derfor har det tiltrukket rigtigt mange meget middelmådige udviklere og folk som tror det er nemt at tjene penge på at opsætte WordPress med et template. De har dog ikke videre tjek på kundeservice, undervisning af ikke-tekniske personer i brugen af den løsning de leverer, SEO, udvidelsesmuligheder udover at downloade og opsætte et plug-in etc etc.

Det har gjort, at det umiddelbare indtryk af WordPress måske er faldet, fordi der er leveret så mange middelmådige løsninger.

Joomla har været sværere at gå til for en udvikler uden de store evner, og har nok ikke tiltrukket ligeså mange 18-årige "eksperter" og har derfor nok haft et bedre image, sådan historisk set.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29

Thomas Frost:

derfor har det tiltrukket rigtigt mange meget middelmådige udviklere og folk som tror det er nemt at tjene penge på at opsætte WordPress med et template. De har dog ikke videre tjek på kundeservice, undervisning af ikke-tekniske personer i brugen af den løsning de leverer, SEO, udvidelsesmuligheder udover at downloade og opsætte et plug-in etc etc.

Det har gjort, at det umiddelbare indtryk af WordPress måske er faldet, fordi der er leveret så mange middelmådige løsninger.

Joomla har været sværere at gå til for en udvikler uden de store evner, og har nok ikke tiltrukket ligeså mange 18-årige "eksperter" og har derfor nok haft et bedre image, sådan historisk set.

Der er vi fuldstændig enigeYes

Det kunne jeg ikke have udtrykt bedre.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:32

Thomas Frost:

Reparo.dk:

Hej Brian.

Flere ar skrevet til mig ang. siden, og de anbefaler WP, du siger ubetinget joomla.

Der er flere der skriver at det kan være et lidt tungt system at gå til, er der noget om det?

Min Kollega som også skal kunne lægge tekst og billeder og, er ikke den største IT haj, så det skal være nemt.

Hvordan er det med Joomla og SEO? var bare en tanke.

VH Arne

Det er rigtigt at Wordpress er en tand nemmere at gå til end Joomla! Det er naturligvis også derfor de fleste bruger det og derfor jo også naturligt anbefaler dette.

Wordpress er jo i princippet et blog-system, men er efterhånden blevet brugt, og er også blevet ganske glimrende til ordinære hjemmesider.Men er ambitionsniveauet en anelse højere mht. funktionaliteter tror jeg Joomla! nemmere vil kunne opfylde fremtidige ønsker/krav.

WordPress er ikke i princippet et blogsystem (mere). WordPress startede som et blogsystem men er i dag et fuldblods CMS med tilhørende blogfunktionalitet.

Jeg er ikke Joomla ekspert og kunne godt tænke mig at høre på hvilke områder du mener ambitionsniveauet er højere hos Joomla i forhold til WordPress som vi beskæftiger os med. Altså hvilke funktionaliteter er det Joomla har som WP ikke har?

der må jeg give Thomas Frost ret, der er ingen forskel

der findes ingen funktioner som joomla som wordpress har ikke min nuværende wordpress side har mere end den meste avanceret joomla side ,jeg må dog erkende med alle de funktioner på siden 100 vis kan det være svært at overskue min stripper side

desuden et par plug in oveni , jeg kunne ikke finde joomla cms der kunne automatisk lave det samme som wordpress da dette thema havde funktioner jeg ønsket og vis skulle købe i joomla kostet det flere penge samme cms og jeg går efter hvad der kan fås til billigste pris , det gør vi vel

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:54

Joomla er et helt andet dyr end Wordpress.

Wordpress mangler hele den strukturerede ramme som Joomla har og der er milevid forskel på hvordan du udvikler til henholdsvis Joomla og Wordpress.

Joomla er langt mere modent og med den fulde brug af MVC (Models Views Controllers) er det langt mere struktureret.

Wordpress er ikke tiltænkt til at være et CMS og derfor lider det også af en stribe problemer lige præcist i forhold til strukturen og modenheden.

Det er ikke sjovt og udvikle WP udvidelser eller lave WP templates i forhold til at arbejde med Joomla :)

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)