Tænkte nok jeg stak "hånden ned i en hvepserede". Men som sagt, nogle kan lide moderen, andre datteren og endda nogle dem begge!
|
Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:Tænkte nok jeg stak "hånden ned i en hvepserede".
Overhovedet ikke, jeg kender ikke Joomla godt nok til at være uenig, men vil gerne blive klogere.
Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:Jeg har også kun lavet ganske få sider og ordninære præsentationssider i Wordpress, men fornemmede helt klar stor forskel i mulighederne med de 2 systemer og synes bestemt også jeg ofte har læst meget, der kan underbygge min påstand - hvilket også kan gøres ved simpel søgning på google.
Jeg har lige lavet en søgning på WordPress vs Joomla og mange af de argumenter der fremføres er ganske enkelt ikke korrekte. Jeg har lige set 3 steder hvor der står at man i Joomla er mere fri til at lave templates som man gerne vil og at man i WordPress er mere begrænset af hvor man sætter sine elementer.
Dette er jo ganske enkelt ikke korrekt. Vi laver Templates helt fra bunden og vi kan sætte elementer præcis hvor vi ønsker.
Det er helt sikkert nogle forskelle jeg ikke kender til, men at dømme ud fra nogle af de sider jeg lige har skæmmet er der bestemt også en del misinformation imellem.
Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:Og jeg vil i langt de fleste tilfælde anbefale WP til sider, der ikke skal være og er formodes at blive til større og mere komplekse sider.
Igen er jeg ikke helt enig, men måske det er fordi du ikke har uddybet hvad du mener med større og komplekse sider. Til WordPress kan man ligesom til Joomla kode plug-ins som kan håndtere hvad som helst.
Hvis alt går vel skal vi i gang med et site til en stor dansk forening med +60 underafdelinger. Løsningen bliver sat op i WordPress multisite, så hver underafdeling får deres egen WP install i en undermappe.
Bl.a. skal hver underafdeling have aktivitetskalender og aktiviteter samles på forsiden af hoveddomænet.
Der kommer en del flere funktioner, bl.a aktiviteter i nærområdet, så de afdelinger der ligger tæt på hinanden viser hinanden aktiviteter på tværs af de forskellige WP installs. Noget af det fede ved denne løsning med WP multisite er at den superadmin der har adgang til alt i hele netværket af hjemmesider.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med større og mere komplekse sider, men har Joomla overhovedet funktioner som WP multisite til at skabe disse større løsninger med et netværk af flere hjemmesider hvor man samler informationer på f.eks. hoveddomænet og integrerer de forskellige undersider med hinanden? Det tager selvfølgelig tid at sætte op, men det er stadig relativt enkelt, og det er jeg ikke sikker på det er i Joomla (uden jeg dog overhovedet er sikker).