Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS system til overtagelse af eksisterende hjemmeside.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Råd søges til valg af CMS.

Nu er det sket, man har taget springet, og sluppet lønslavetøjlerne, og overgået til racen af workaholics!

Det medfører jo, at man både er ud og arbejde, og bruger det meste af sin aften på at skulle opdatere sin hjemmeside.

Den side jeg har lavet nu www.reparo.dk er lavet i Frontpage og skulle bare have den funktion, at gl. kunder kunne finde os på navn.

Vi ønsker nu at lave den lidt mere "proff" i udseendet, og langt mere brugervenligt at administrere. Vi skal lægge en masse reservedele ind på siden, og via den manuelle vej, tager det jo en krig. Det skal være et CMS, der på sigt, kan håndtere upload af data og billeder fra kunder, og evt. senere skal kunne lave login til kunde brugerflade. Det er noget der skal kunne kobles på senere.

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal kovertere til Joomla eller til wordpress, eller har i andre forslag?

Siden hostes pt. hos One, og har været udemærket tilfreds med det. Jeg synes dog at kunne læse, ud fra enkelte tråde, at One ikke helt spiller optimalt i forhold til CMS-systemer.

Er der en venlig Amino der vil give en amatørnisse som mig et venligt råd med på vejen?, så kan jeg lege lidt i julen.

Hvad ville det evt. koste at spiffe siden op og få den konverteret?

Med venlig julehilsen Reparo

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:49

Hvis du/I overvejer at skifte til et CMS, så overvej også at få lavet et fedt design hos en grafiker. Designet er meget vigtig for indtrykket om noget er 'prof'.

Jeg vil anbefale umbraco som open source, din besked ligger lidt op til det ikke må være 'for' dyrt...

Go' jul...
Kristoffer

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 01:50

Jeg har sendt en PM :)

ha en god aften.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:10

Kristoffer L. Jakobsen:

Jeg vil anbefale umbraco som open source, din besked ligger lidt op til det ikke må være 'for' dyrt...

Hej Kristoffer.

Jeg er på dybt vand her, så jeg ved ikke hvad jeg skal kalde dyrt. Hvis det kan spare mig for timers arbejde, så er 5 til 10K  jo ikke dyrt, det vil jo hurtigt hive sig i land igen.

Jeg er enig med dig, at det er en god ide at få en grafiker ind over logo, har lige nu et reklameberau til at kigge på det, var ikke videre imponeret af første udkast.

Jeg er vil måske mere have systemet til at være nemt at gå til og enkelt at redigere, frem for det proffe look. Jeg skal have nemt ved at lægge billeder og tekst ind til mine dele, da mine kunder søger meget specifikt på reservedelsnumre og ikke på søgeord som sådan.

Tak for input.

Bull, kigger på dit tilbud imorgen. - tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Ubetinget Joomla!

Det kan det du eftersøger, og sandsynligvis også det du kommer til at eftersøge i fremtiden.
Evt. kombineret med www.meebox.dk (der har 1-click installation af Joomla!) så er du fint kørende

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34

Hej Brian.

Flere ar skrevet til mig ang. siden, og de anbefaler WP, du siger ubetinget joomla.

Der er flere der skriver at det kan være et lidt tungt system at gå til, er der noget om det?

Min Kollega som også skal kunne lægge tekst og billeder og, er ikke den største IT haj, så det skal være nemt.

Hvordan er det med Joomla og SEO? var bare en tanke.

VH Arne

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:28

Wordpress og joomla er begge velegnede, og hver har deres fordele -

jeg tror du skal vælge wordpress - da den er meget mere tilgængelig for ikke-kyndige.

og jeg tror ikke du får behov for de store forkromede dikkedarer, som joomla er bedre til at håndtere.

Jeg giver gerne et tilbud på en komplet løsning : WP / webhosting osv.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 01:39

Reparo.dk:

Hvad ville det evt. koste at spiffe siden op og få den konverteret?

Med venlig julehilsen Reparo

Hi Reparo

I will build you a new unique wordpress website for 3500dkk (the basic package + some extra + danish localisation)

take a look at http://www.your-virtual-ninja.com/wordpress  to get an idea of what I offer

If your interested follow the get started button on that page (leave a link to this message)

Otherwise we could take a short call on skype?  here is my appointment calender  

This offer is only valid till wednesday  14th December at 1300 and only for you

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07

Reparo.dk:

Hej Brian.

Flere ar skrevet til mig ang. siden, og de anbefaler WP, du siger ubetinget joomla.

Der er flere der skriver at det kan være et lidt tungt system at gå til, er der noget om det?

Min Kollega som også skal kunne lægge tekst og billeder og, er ikke den største IT haj, så det skal være nemt.

VH Arne

Det er rigtigt at Wordpress er en tand nemmere at gå til end Joomla! Det er naturligvis også derfor de fleste bruger det og derfor jo også naturligt anbefaler dette.

Wordpress er jo i princippet et blog-system, men er efterhånden blevet brugt, og er også blevet ganske glimrende til ordinære hjemmesider.Men er ambitionsniveauet en anelse højere mht. funktionaliteter tror jeg Joomla! nemmere vil kunne opfylde fremtidige ønsker/krav.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:23

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Reparo.dk:

Hej Brian.

VH Arne

Det er rigtigt at Wordpress er en tand nemmere at gå til end Joomla! Det er naturligvis også derfor de fleste bruger det og derfor jo også naturligt anbefaler dette.

Wordpress er jo i princippet et blog-system, men er efterhånden blevet brugt, og er også blevet ganske glimrende til ordinære hjemmesider.Men er ambitionsniveauet en anelse højere mht. funktionaliteter tror jeg Joomla! nemmere vil kunne opfylde fremtidige ønsker/krav.

WordPress er ikke i princippet et blogsystem (mere). WordPress startede som et blogsystem men er i dag et fuldblods CMS med tilhørende blogfunktionalitet.

Jeg er ikke Joomla ekspert og kunne godt tænke mig at høre på hvilke områder du mener ambitionsniveauet er højere hos Joomla i forhold til WordPress som vi beskæftiger os med. Altså hvilke funktionaliteter er det Joomla har som WP ikke har?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)