Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress vs. Joomla

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

René Sejling:
Kort sagt. WordPress sparker røv :)

Fed grafik der. Den må jeg hellere låne.

Amen wp brother ;)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:06
Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 22:18
Undres hvor wordpress er henne der når det dominerer som det gør. Men dem der uddeler den pris regner sikkert ikke wordpress som et CMS system men kun et blogging system kunne jeg tænke mig.

Stor fejl. Wordpress klarer CMS delen uden problemer.
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:14

Jeg har aldrig set WP brugt, hvor brugervenligheden for opdatering er det samme som i et fuldblods CMS. Skal ikke lege professor indenfor området, derfor kan jeg tage fejl, men har bare aldrig set det!

Så vidt jeg ved er WP lavet til blog, men kan sættes til at virke som CMS, men det kan mærkes og ses, at det ikke er det den er lavet til.

I denne kommentar tænker jeg ikke på den lille præsentationsside, men en større side som en webshop eller lignende, med mange bokse og undersider.

Go' jul...

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:53

Mit tidligere indlæg skal ses, som en kommentar, men især også som en mulighed for at lære mere om WP. Tænker der må være et eller andet ved WP, jeg måske ikke kender, siden det bruges så meget...:)

Der er ikke noget bedre end ny viden!;-)

Dbh Kristoffer

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 08:21

Brugervenligheden for opdatering synes jeg er høj. Man trykker på opdater og så klarer systemet selv resten, dog skal man sikre sig at de plugins osv man bruger er kompatibel med den nyeste version, det kan være det du henviser til der giver lidt problemer.

WordPress var oprindeligt et blog system, men kan nu det hele. Holder på alt kan laves i WordPress som man ønsker det. Vel ikke for sjov at 14% afa de 1 million største hjemmesidernettet kører WordPress, så må det kunne et eller andet :)

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 08:33

Hvis man ikke kender nogen af de omtalte programmer (har kort snust til Joomla) hvilken ville så være lettest at komme igang med og få noget brugbart ud af.

Kan man som begynder lave en shop, eller "blot" en side?

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 08:36

Tror du kan komme hurtigt i gang med begge systemer.

WordPress kender jeg bedst. Her skal det installeres på et web hotel, og du kan gratis hente tusindvis af temaer via WordPress kontronpanel.

Webshop kan du også få gratis, og der findes endda dansk betalingsgateway der understøtter den mest brugte nemlig wp e-commerce.

Jeg hjælper dig gerne til en god pris hvis du ønsker dette.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:39

René Sejling:
Vel ikke for sjov at 14% afa de 1 million største hjemmesider på nettet kører WordPress, så må det kunne et eller andet :)

Ikke for at være lyseslukker, for WordPress er superfedt - og det er den platform jeg er endt op med at vælge at arbejde videre med. 

Statistikken med antal, mener jeg ikke afspejler at den nødvendigvis kan supermeget mere end andre systemer. Det er dog få tilpasninger der skal til for at den er fuldt ud SEO-venlig. 

En del af "mystikken" i den store fremgang skal også ses i lyset af at den kan installeres på under 5 minutter (uden den dog så er klar til så meget). Næsten enhver kan gøre det. Mange SEO-folk har såkaldte splogs (spam blogs) de bruger til at linke fra til de websites de vil have op. Nogengange taler vi hundredevis, har jeg læst. Det er typisk WordPress, der bliver brugt til dette. 

@Philip, super infographics - thanks Big Smile 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 09:43

Enig i der er ulemper, det er der sikkert også med de andre CMS systemer.

Dog mener jeg at mulighederne og brugervenligheden opvejer diverse ulemper.

Rent SEO mæssigt er man godt stillet, især hvis ens tema er lavet korrekt. 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)