Skal de stå på firma adressen eller hvordan? Vores firma adresse ville være en privat adresse til at starte med.
Jeg tror man kan bruge samme regler her, som ved strømforbrug, kontor-møbler osv. Ved at bruge ens privat adresse, som firma adresse, så skal du have et rum som du KUN bruger til erhverv, som på ingen måde kan tænkes at du kan drage fordel af til privat side. Og der skal møblerne være. Hvis møblerne fortsat blot vil stå i din dagligstue, så vil du jo drage skattemæssig gevindst af at lade din virksomhedsværdi, være på din privat-adresse.
Jeg er ikke 110% sikker, men min sunde fornuft, siger at det ikke er helt galt :-)
Hvis møblerne fortsat blot vil stå i din dagligstue, så vil du jo drage skattemæssig gevindst af at lade din virksomhedsværdi, være på din privat-adresse.
Hvis møblerne forbliver en del af eksempelvis din dagligstue, kan SKAT anlægge den synsvinkel at du skal beskattes af "frie møbler". Der vil så blive fikseret en lejeværdi, som skal tillægges din indkomst.
Har tidligere haft nogle sagere, hvor dette var løsningen med hårde hvidevarer.
Du kan springe hele værdiansættelsesproblemerne over ved at vælge et engelsk selskab. Så kan du beholde dine værdier i privaten.
Ring, hvis du skal høre nærmere.
Hej Jens,
Ved at vælge et britisk selskab (ltd), giver vel også en hel række bagdele?
Du vil i trådstartens eksempel drive virksomheden offshore, så mig bekendt er der en del arbejde med at få bankkontoer, løn udbetaling til en herboende dansker osv?
I mit hovede er det da både billigere og nemmere så at låne i banken til det sidste indskud i ApS'et - og så beholde det i DK?
Du vil i trådstartens eksempel drive virksomheden offshore, så mig bekendt er der en del arbejde med at få bankkontoer, løn udbetaling til en herboende dansker osv?
Så kompliceret er det nu heller ikke. Du kan blot lade ltd. registrere som en filial i Danmark. Så fungerer det i praksis som alle andre danske selskaber.
Hej Jannik,
Nej, ikke off-shore men ltd med dansk fillial og drift helt efter danske regler (herunder skatteregler) i øvrigt.