Hvis møblerne forbliver en del af eksempelvis din dagligstue, kan SKAT anlægge den synsvinkel at du skal beskattes af "frie møbler". Der vil så blive fikseret en lejeværdi, som skal tillægges din indkomst.
Hvad hvis ens firma har samme adresse, som sin privat adresse?
Lad være med at apportindskyde private aktiver i selskabet.
Sandt! Men denne mulighed er vel også særlig anvendelig for dem der ikke kan/vil låne penge til dette. Det er jo det mest klare ikke at indskyde private aktiver, medmindre det virkeligt er nødvendigt for at udleve sin drøm.
Som Lars Larsen siger, så skal man satse alt, hvis man virkeligt tror på sin idé :-)
Sandt! Men denne mulighed er vel også særlig anvendelig for dem der ikke kan/vil låne penge til dette. Det er jo det mest klare ikke at indskyde private aktiver, medmindre det virkeligt er nødvendigt for at udleve sin drøm.
Men er det kun mig, der synes, at det er fjollet, at man skal betale skat for at benytte sig af sine egne møbler?
Men er det kun mig, der synes, at det er fjollet, at man skal betale skat for at benytte sig af sine egne møbler?
Jeg siger ikke at jeg selv ville gøre det. Men det er vel et spørgsmål om likviditet?? Vil du låne penge i banken, og betaler dem en rente/omkostning - eller vil du "pantsætte" dine private værdier, og betale "renten" i skat.
Hvad der økonomisk er smartest eller bedst kan betale sig - det ved jeg ikke. Men det er da en mulighed.
Jeg siger ikke at jeg selv ville gøre det. Men det er vel et spørgsmål om likviditet?? Vil du låne penge i banken, og betaler dem en rente/omkostning - eller vil du "pantsætte" dine private værdier, og betale "renten" i skat.
Hvad der økonomisk er smartest eller bedst kan betale sig - det ved jeg ikke. Men det er da en mulighed.
Hej Jannik,
Så misforstår du.
Jeg ville lave en skattefri virksomhedsomdannelse fra personligt drevet virksomhed til engelsk selskab med dansk forretningsadresse. Dermed kan man nøjes med en selskabskapital på - i dette tilfælde - 40.000, og man slipper for at indskyde private aktiver.
Så opnår man også den "bonus", at man slipper for at lave vurderingsberetning på aktiverne (også på virksomhedsaktiverne), så alt i alt en både bedre og billigere løsning.