Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opstarter vi?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er er gæve gutter som har et par super gode ideer til nogle hjemmesider som helt sikkert vil være anvendelige og populærer, vi har dog begge ikke den store viden om hvordan man laver sådan noget hjemmeside halløj?

Vores spørgsmål er om hvilke ting vi skal være obs med angående at have en hjemmeside hvor kunder kan oprette profiler og betale via sms og dankort?

Mht: hjemmesiderne? hva skal vi bruge af folk for at få denne slags op og kører? vi er begge uvidende om programmere og er heller ikke de stærkeste inden for design så det skal vi s´følig bruge nogle dygtige, pålidelige folk som vi kan stole på.

Er der evt nogle der har et bud på ca priser ved opstart af hjemmesider, arbejdsløn og diverse? muligvis nogle steder/links vi kan finde ud af mere da vi begge er nye indenfor denne verden. vi har begge drømme om at kunne arbejde med vores eget koncept men er som sagt helt blanke inden for dette.

Med venlig hilsen. M&K

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:09

Risikoen for at I kommer til at brænde fingrene er meget høj!

Det lyder som om at I ønsker et komplekst website med SMS og Dankort integration, og det kan hurtigt løbe op i mange tusinde kroner. Og måske ender I alligevel med noget som ikke helt er som I forestillede jer, eller som I ønsker det.

Årsagen til at jeg skriver at der er risiko for at I brænder fingrene er, at hvis I ikke ved meget (eller noget overhovedet) vil det være vanskeligt for jer at tage stilling til de tilbud I måtte modtage, og svært ved at gennemskue hvem der har den bedste løsning både nu og på sigt.

Hvis jeg var jer, ville jeg starte med at lære en masse om forskellige løsninger, teknologier, grundprincipper etc. Eller også skal I finde en som kan hjælpe jer med at vurdere de tilbud i får. Både hvad angår den tekniske løsning og prisen. Det ville være ærgerligt at bruge 100.000 på en løsning som ikke helt er det I vil have, fordi I ikke forstod de løsninger jeres leverandør tilbød.

Eller måske hoppe på en billig løsning til 10.000 kr. som viser sig at være komplet ubrugelig, så I skal starte forfra igen.

Start med at beskrive jeres website, lav evt. skitser af siderne, undersøg hvilke systemer og teknologier der ville kunne bruges, og start så med at finde leverandører.

Mvh Carsten

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:24

Hej

Hvis det med SMS, som en anden nævner, skal passes ind i jeres hjemmeside, så vil jeg da i hvert fald lige smide et link til vores sms gateway. Vi kan sikkert godt finde ud af noget til jer friske gutter der er ved at starte op! :-)

Eller kontakt mig på mr@smsdet.dk for mere information!

Angående dit projekt, så skriver Carsten at i kan brænde fingrene. Det kan meget vel godt være i kan det, men synes nu ikke at det skal afskrække jer fra at prøve. Der har været en tråd med nogle gode ting i bør overveje når i får jeres hjemmeside op; http://www.amino.dk/forums/t/145698.aspx

Angående valg af IT-leverandør så bør i vælge den som falder i jeres smag. Det skal være en person hvor i virkelig kan kommunikere med leverandøren, således at jeres projekt ikke falder til jorden allerede før det er gået i gang, fordi der har været kommunikationsproblemer.

Angående priser på tingene så kan de jo let variere men gå ikke på kompromis med jeres projekt, hvis det er noget i virkelig ønsker at gøre. Vælg leverandører som kan hjælpe jer på vej. Brug tid på at snakke med dem så i sammen finder ud af jeres behov. På den måde kan de også meget nemmere nå frem til en pris.

Held og lykke i hvert fald! :-)

Mvh. Mike

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 11:06

Mr.Willliams:
Er der evt nogle der har et bud på ca priser ved opstart af hjemmesider, arbejdsløn og diverse?

Super spændende! Bare hop ud i det! Mht. prisen, så har jeg selv stået i jeres situation. Jeg skal selv have lavet en meget kompleks hjemmeside, og vidste derfor ikke på nogen måde, hvad prisen måtte lyde på.
- Det jeg gjorde var at booke et møde med et større webbureau i Århus midtby. Den konsulent jeg holdte mødet med startede med at underskrive min NDA, hvorefter jeg fortalte om mine ønsker og behov i grove træk.
- Jeg har desværre ingen grafiske skifser eller lign. af hvordan jeg havde forestillet mig, at det skulle se ud. Så fik jeg et overslag på 250-500.000 kr. (Det havde selvfølgelig været mere præcis, hvis jeg havde haft illustreret mine tanker)
- Det var en yderst positiv oplevelse, og de tog mig meget seriøst, tods min alder på 17 - snart 18 år.

Mvh

Jonas Greve

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)