Vi er er gæve gutter som har et par super gode ideer til nogle hjemmesider som helt sikkert vil være anvendelige og populærer, vi har dog begge ikke den store viden om hvordan man laver sådan noget hjemmeside halløj? Vores spørgsmål er om hvilke ting vi skal være obs med angående at have en hjemmeside hvor kunder kan oprette profiler og betale via sms og dankort? Mht: hjemmesiderne? hva skal vi bruge af folk for at få denne slags op og kører? vi er begge uvidende om programmere og er heller ikke de stærkeste inden for design så det skal vi s´følig bruge nogle dygtige, pålidelige folk som vi kan stole på. Er der evt nogle der har et bud på ca priser ved opstart af hjemmesider, arbejdsløn og diverse? muligvis nogle steder/links vi kan finde ud af mere da vi begge er nye indenfor denne verden. vi har begge drømme om at kunne arbejde med vores eget koncept men er som sagt helt blanke inden for dette. Med venlig hilsen. M&K |
Risikoen for at I kommer til at brænde fingrene er meget høj!
Det lyder som om at I ønsker et komplekst website med SMS og Dankort integration, og det kan hurtigt løbe op i mange tusinde kroner. Og måske ender I alligevel med noget som ikke helt er som I forestillede jer, eller som I ønsker det.
Årsagen til at jeg skriver at der er risiko for at I brænder fingrene er, at hvis I ikke ved meget (eller noget overhovedet) vil det være vanskeligt for jer at tage stilling til de tilbud I måtte modtage, og svært ved at gennemskue hvem der har den bedste løsning både nu og på sigt.
Hvis jeg var jer, ville jeg starte med at lære en masse om forskellige løsninger, teknologier, grundprincipper etc. Eller også skal I finde en som kan hjælpe jer med at vurdere de tilbud i får. Både hvad angår den tekniske løsning og prisen. Det ville være ærgerligt at bruge 100.000 på en løsning som ikke helt er det I vil have, fordi I ikke forstod de løsninger jeres leverandør tilbød.
Eller måske hoppe på en billig løsning til 10.000 kr. som viser sig at være komplet ubrugelig, så I skal starte forfra igen.
Start med at beskrive jeres website, lav evt. skitser af siderne, undersøg hvilke systemer og teknologier der ville kunne bruges, og start så med at finde leverandører.
Mvh Carsten