Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man det, som man brænder for?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg er 18 år, iværksætter og studerende som skal starte på fuldtid som elev efter sommerferien.

Jeg står pt. i den situation, at jeg har en masse overvejelser omkring projekter jeg måske kunne lave. Har pt. nogle, men de kører ikke rigtigt mere og forsøger bare at få dem solgt. Føler jeg mangler penge til det hele og mine penge fra mit job i butik bare sejler rundt i firma'et og mærkelige investeringer. 

Nu skal jeg finde ud af hvad jeg virkelig vil og investere mine penge i det! Man hører altid, at man skal lave noget man brænder for. Ja, hvad brænder jeg så for? Det er sgu et godt spørgsmål! :) 

Har drevet webshop, men SEO keder mig rigtig meget og skal jo laves på en webshop, hvis den skal have succes!

Nu skal jeg så finde det jeg brænder for! Der skal være penge i det ellers kommer jeg nok aldrig til, at synes om det, da jeg både er kræmmer og nærigrøv! :) Ved godt det kan tage tid at opbygge det og der måske ikke er de store penge fra start.

Nu har jeg tænkt og tænkt, men er sgu ikke kreativ mere fordi jeg sejler rundt i de gamle projekter og synes ikke jeg kan finde en idé jeg virkelig tror på. 

Tror jeg ville have det bedst med, at lave noget som ikke baseret på noget online. Har et forslag uden, at være noget der lige fanger mig. Det ene er, at være bartender som tager ud til fødselsdage osv. fredag og lørdag (Fordel giver penge, så snart der er kunder).

Hvad vil i forslå jeg gør nu? Evt. noget inspiration til nogle ting man kunne starte uden at have mere end 25.000,- til det? 

Mvh Lasse

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 22:49

Du skal jo lave noget du er god til. Ikke alt, der foregår online, kræver seo. Min hjemmeside er vist nærmest ikke eksisterende på søgemaskinerne, men det gør ikke noget, for jeg har allerede flere kunder end jeg har tid til - og de fleste er søde til at vende tilbage - så det er ikke noget jeg har lyst til at ændre på.

Du kan altså sagtens lave en online-forretning uden at bruge al din fritid på at please google - men så skal du selvfølgelig være villig til at markedsføre dig på andre måder.

I virkeligheden handler det jo at finde den niche, hvor du er virkelig skarp. der hvor du kan noget, ikke mange andre kan. Finder du først den, skal kunderne nok komme - på den ene eller den anden måde.

Bartender-ideen er vel udemærket, hvis det er det, du er god til. DJ kunne også være en mulighed, hvis det skal være i den boldgade.

Men det du brænder for er det, du er god til - og som du ikke bliver træt af at lave Smile Du sidder reelt selv med løsningen Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 22:50

et spørgsmål til dig selv: (Måske kan det hjælpe)

Hvad laver du når du helt selv må bestemme?

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:03

Lasse Lykke(Master Vind):
Hvad vil i forslå jeg gør nu?

Prøver forskellige ting!

Hvis du vil give den som bartender, så find et sted hvor du kan prøve det af eller tal med nogle som gør det di gerne vil - måske uden løn for at se om du egentlig har smag for det + få noget viden.

Det var sådan jeg startede med at holde foredrag. Jeg følte, at jeg havde noget på hjerte, men hvordan jeg skulle gribe det an vidste jeg ikke. Så jeg startede ringe og skrive rundt for at høre i foreninger mv. i nærheden om de ville høre noget om mit emne. Lønnen: Intet - udover en masse erfaring, som jeg stadig bygger videre på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 117
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 23:11

Tænk indad! Tænk hvad brænder du for, og hvad interessere dig? Undersøg markedet om det er relevant at starte :o) 

Med vilje og godt mod er ALT muligt!

Videoproduktion og Facebook og Linkedin annoncering - https://www.zoeme.dk

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 23:14

Alexander Baandrup Larsen:

et spørgsmål til dig selv: (Måske kan det hjælpe)

Hvad laver du når du helt selv må bestemme?

- Alexander Baandrup Larsen 

Tak til jer andre! :)

Spiller fodbold, Fifa og ser fodbold. Men det meste af min tid, går nok på jeg bare leder efter noget jeg kan tjene penge på som er mit eget! :P Altså sidder på Amino og rundt om på nettet. Så bruger jeg noget tid på at sælge varer til mine venner, hvilket er blevet meget sjovt :) Men ikke nok.

Mvh Lasse 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:40

Det sjove ved det er at de fleste som har tjent kassen, faktisk ikke tænkte på penge da de gik i gang med deres projekter.

Hvis du med det samme vil have penge og kun gøre det for det, jamen så er der en del du allere nu kan tage fra af ideer. Nogle gange skal der både investeres tid og penge fra din egen lomme før der sker noget, hvis der overhovedet sker noget.. Så glem pengene sæt dig ned og tænk over hvad det er du bedst kan lide at lave og så tag den derfra.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 23:56

Du er nødt til selv af finde ud af det, hver gang der er nogle der råder dig, så bliver man nemt forblændet af det og tror det er perfekt for en selv. Hver eneste gang du lader dig inspirere af andre og tænker, "det vil jeg også lave", så risikerer du at du bruger en mase tid på at leve en andens drøm (

)

Du skal samtidig være realistisk, omkring hvad du vil lave, det skal helst være en niche til at starte med.

Og se så at komme op fra sofaen, du bedøver din hjerne med at spille Fifa hele dagen :-) ud og snak med folk, se hvad de laver, hvordan de laver det, er der huller i markedet. 

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:59

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 23:59

Det har jeg prøvet, men har aldrig fundet noget jeg brænder for og hvor jeg ikke kunne se penge! Ved godt det også er en barriere. Jo, faktisk en ting som jeg gerne ville uden det handler om pengene og det er, at skrive en bog om det at være ung iværksætter eller en bog om webshop trin for trin. Det skulle mest være for at bevise noget over for mig selv og føler det er noget jeg skal gøre i fri rum udover forretningen :)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)