Det er jo en gråzone - sælger har jo leveret sin ydelse, og er dermed ude af den handel. Sælger har opfyldt sin forpligtelse. Moralsk set burde sælger jo ophøre med at sælge tvivlsomme gavekort - når der er så mange tvister omkring det sted/begivenhed som indløser gavekortene. |
Yngvi K.:I forbindelse med den oplevelse, der er knyttet til SÆLGER (der er et værdibevis/gavekort) fraskriver SÆLGER sig ethvert ansvar for fejl og mangler ved den ydelse, som hoteller, restauranter, forlystelsesparker etc. leverer (Leverandøren). Denne ansvarsfraskrivelse gælder generelt for enhver form for misligholdelse fra Leverandørens side, således at Køberen eller SÆLGERs modtager kun kan rette et evt. krav mod Leverandøren af ydelsen. SÆLGER er således alene formidler af værdibeviset/gavekortet og den hertil knyttede oplevelse. SÆLGER har ikke andel i leveringen af den ydelse.
Står det ikke lidt sort på hvidt her? Sælgeren af gavekortet fraskriver sig jo ethvert ansvar overfor leverandøren af ydelsen, og det har du accepteret ..
Moralsk synes jeg det er dybt forkasteligt at sælgeren af gavekortet samarbejder med sådan en leverandør, og jeg kan da kun håbe at det får konsekvenser for hans forretning i form af dårlig omtale m.m...
Du må da egentligt gerne lige sende mig en PM med hvem det er du har handlet med - det er vel ikke ulovligt ifht. amino's regler?