Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tving google til at vise side-relevante annoncer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. 

Jeg er interesseret i at vide hvordan jeg kan få google adsense til at vise annoncer der er relevante for min side og ikke bare generelle annoncer for brugeren.

Hvis jeg har en side som er fjernsyn.dk vil jeg vise annoncer om fjernsyn og ikke annoncer om alt muligt andet som brugeren har søgt på, fordi brugeren jo selvsagt er på min side for at se om fjernsyn. Hvordan kan jeg fortælle google adsense det?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er begræsninger for hvad du kan gøre ved det, for, som du nævner, bruger AdSense også andre data end blot hvad der står på dit site, til at finde ud af hvilke annoncer der er "relevante" for dine besøgende.

Jeg er fx. stadig overklistret med mobilabonnement-reklamer fordi jeg for over en måned(!) siden var i gang med at få et nyt mobilabonnement ...

Det du kan gøre er, at sætte annoncørerne du gerne vil af med, på din negativ-liste hos AdSense og så i øvrigt være knivskarp i hvilket indhold du lægger på dit site.

Alternativt kan du droppe/nedprioritere AdSense og gå over til at benytte dig af affiliatelinks hvor du bestemmer hvem og hvad du vil reklamere for.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, endten blokere per domene ellers er det også muligt at bruge kategori filtrering. Har skrevet om det her. Jeg har selv maaaange kategorier at velge i mellem, men min konto er også udenlandsk.. Er ikke sikker på hvornår de kommer på de danske kontoer. Jeg kan f. eks gå inn og blokkere en kategori som heter Natteliv.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine @ Hvor stærkt vægter Google Adsense sektionsmålretning iht valg af annoncer? Har du kendskab til et konkret eksempel, hvor det bliver brugt med succes?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vil forhindre Google i at vise reklamer relateret til alskens tidligere søgninger og generel adfærd, så kan man slå reklamer baseret på adfærd fra. Dermed får man kun vist reklamer relateret til indholdet.

(Desværre kan det ikke gøres på site-til-site basis, men kun for hele kontoen).

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Casper For at være helt ærlig så har jeg faktisk ikke afprøvet den. Med store AdSense publishers som e.g. store aviser eller andet så har der været nok indhold i samme stil (lange artikler og delt op i sektioner som sport, rejse, nyheder m.m.) til at annoncerne der returneres matcher indholdet.  Hvis der er meget lidt indhold eller at indholdet på den ene underside er meget varieret ville det være oplagt at teste det af. Dog hvis det forholder sig sådan at annoncerne der returneres er meget varierede ville jeg måske personlig bruge mere tid på at gøre min undersiden mere homogen i forhold til indhold. Det burde også give en bedre bruger oplevelse. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)