forringer det ikke min konkurrence evne i forhold til tyske udbydere af samme produkt ? Tænkte nemlig at eu reglerne da måtte sikre samme konkurrence vilkår og at man så feks lagde den lokale moms til.
Kom til at tænke på engelske webshops der ikke lagde danske moms til, men den billigere engelske moms, når de solgte til danskere....
Kom til at tænke på engelske webshops der ikke lagde danske moms til, men den billigere engelske moms, når de solgte til danskere....
De engelske webshops, du henviser til har en lav omsætning til danske kunder. Er omsætningen derimod over et bestemt niveau, kan ikke huske tallet, så skal de sælge med dansk moms. Og det gælder, så vidt jeg ved, for alle EU-lande.
Et eksempel herpå er Amazon.co.uk. De sælger til danskere med dansk moms (25 %).
Det betyder, at omsætter du over et vist beløb, jeg kan ikke huske beløbsgrænsen, til private kunder i fx Tyskland, så skal du lægge tysk moms på varen og ikke dansk moms.
Men jeg ved faktisk ikke, om det så vil kræve registrering i Tyskland, da du vel skal afregne den tyske moms. Her må jeg være dig et svar skyldig.