Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab som 13 årig

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Nu vil jeg spørge jer Amino'ere, om I er kloge nok til at fortælle mig, om det er muligt, at man som 13 årig kan køre en selvstændig virksomhed. Jeg har sat mig ind i, hvilke jobs jeg må have, men jeg fandt intet om, hvorvidt jeg må lede en virksomhed selv. Det håber jeg, at I kan svare mig på :-)

Vh
Mikki

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 13:56

Hej Mikki.

- Altså hvis du bliver godkendt af stats-forvaltningen, burde du ikke være noget problem at starte en virksomhed.

Dine forældre kan også stå som "ejer" indtil du fylder 18, du da hverken må skrive eller lave kontrakter. 

*Besvar mig, hvis jeg tager fejl*

Mvh 

Frederik

www.smaze.eu 

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:05

Hvor er det fedt at se en 13 årig overveje at starte egen selskab. Respekt herfra og held og lykke! Dine forældre burde være meget stolte :-)

Nicolaj

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at stats-forvaltningen kan godkende en "ikke myndig" skal du være fyldt 15 ;)

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 14:12

Okay..

Tak Mads! ;)

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Nicolaj Højer Nielsen:
Hvor er det fedt at se en 13 årig overveje at starte egen selskab. Respekt herfra og held og lykke! Dine forældre burde være meget stolte :-)

Der er jeg så af den modsatte overbevisning, det er godt med ambitioner, men man bør også kende sine begrænsninger og 13 år er ikke særlig gammelt.

Du bør nyde din ungdom og vente 2-3 endnu, alt efter hvilkent selskab du starter op.

Børn nu om dage har det med at vil alting alt for hurtigt.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:19

Kan han ikke få sine forældre til at styre det til han bliver 15 ?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:20

Mikki_Græsklipper:

Hej.
Nu vil jeg spørge jer Amino'ere, om I er kloge nok til at fortælle mig, om det er muligt, at man som 13 årig kan køre en selvstændig virksomhed. Jeg har sat mig ind i, hvilke jobs jeg må have, men jeg fandt intet m, hvorvidt jeg må lede en virksomhed selv. Det håber jeg, at I kan svare mig på :-)
Vh
Mikki

Vi skal vist lige sondre mellem, hvorvidt der er tale om oprettelse af selskab eller start af personlig virksomhed.

Personlig virksomhed kan du kun stifte som 15-18-årig hvis du har Statsforvaltningens godkendelse. Alternativt må du prøve at holde dig på en omsætning på maks 50.000 kr. årligt, og derved blot angive indtægten som B-indtægt på selvangivelsen.

Taler vi derimod om selskab (eksempelvis ApS med 80.000 kr. i kapital), kan du sagtens få en advokat til at stifte et selskab, der herefter overdrages til dig. I selskabet ndtræder en af dine værger så som direktør, imens du bliver ansat i selskabet og har ejerskabet deraf. Du kan sagtens eje anpartner i selskabet, men en myndig person skal være direktør i selskabet.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 14:20

Mads A.:

Nicolaj Højer Nielsen:

Der er jeg så af den modsatte overbevisning, det er godt med ambitioner, men man bør også kende sine begrænsninger og 13 år er ikke særlig gammelt.

Du bør nyde din ungdom og vente 2-3 endnu, alt efter hvilkent selskab du starter op.

Børn nu om dage har det med at vil alting alt for hurtigt.

Det er da noget pjat, jeg synes sku det er godt gået at han vil starte et firma op. Hvorfor er det et problem blot fordi han er 13 år?, jeg startede selv omkring de 13 år, mit første firma i min fars navn. Jeg gjorde det fordi jeg synes det var vildt spændende, og var min "fritidsinteresse", mens mine venner brugte fritiden på fodbold eller lignende. 

Selv idag er mit firma stadigvæk min helt store passion, og nu har jeg også en god indtægt fra det samtidig, hvilket jo bare gør det endnu federe :)

MVH
Mark. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

El-manden:
Taler vi derimod om selskab (eksempelvis ApS med 80.000 kr. i kapital), kan du sagtens få en advokat til at stifte et selskab, der herefter overdrages til dig.

1. Det kræver forældrenes tilsagn at stifte et selskab og at penge bruges til det.

2. Kan godt ansættes men det kræver stadigvæk at reglerne om vad 13-årige må beskæftige sig med overholdes.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)