Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Fiverr.com godt eller dårligt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes det er godt fordi det øger konkurrencen og konkurrence er sundt fordi det fremtvinger innovation

Hvad syntes du?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:03

Jeg synes det er et godt koncept (det har jeg altid syntes). Jeg tror dog ikke på de mange kopier af konceptet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 02:10

Yes Det er godt - Sjovt koncept. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:40

Godt eller dårligt. Det afhænger vel af hvordan man definere hvad der er godt / dårligt.

Men Fiverr har en masse gode ting synes jeg som "sælger" derinde. Sjældent jeg køber noget derinde fra da jeg ikke har kunne finde nogen kvalificeret til de ting jeg har skulle bruge nogen til (design og programmering).

Som koncept er det godt, men der burde ryddet op i alle de unødige gigs der er. For mange som er der kun for at sælge til deres rigtige priser.

Tror så også der er en enkelt dansk kopi som kunne blive til noget stort, skriver ikke navnet her. Da jeg ikke vil lave reklame mere end jeg allerede gør på min blog. Og i kender sikkert siden alle sammen :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:58

Peter Skouhus:

Jeg syntes det er godt fordi det øger konkurrencen og konkurrence er sundt fordi det fremtvinger innovation. 

Hvad syntes du?

Det er helt sikkert godt til nogle ting, men der bliver dælme også solgt meget lort derinde. Når man ser på alle de tilbud omkring x-antal lorte backlinks og værdiløse SEO-standardrapporter folk prøver at sælge som rapporter de sidder og skriver selv (men som bare er software genereret) så trækker det klart ned i mit helhedsindtryk.

Jeg ved godt det er billigt, men jeg bryder mig bare personligt ikke om når folk sælger lort, lige gyldigt hvor billigt det så end er.

Det positive er at det samtidig også tvinger seriøse udbydere til nytænkning og til at blive endnu bedre til at forklare hvorfor deres produkt koster 500 gange mere end det "tilsvarende" på fiverr.

Det er altid godt med konkurrence og det er altid godt at blive presset, det er der vi i hvert fald selv oplever at vi får de bedste ideer og arbejder bedst med innovationen. Så Fiverr er alt i alt positivt, bortset fra det meget lort der bliver solgt :)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:09

Thomas Frost:
Det positive er at det samtidig også tvinger seriøse udbydere til nytænkning og til at blive endnu bedre til at forklare hvorfor deres produkt koster 500 gange mere end det "tilsvarende" på fiverr.

Yes Sir! Helt enig....et logo til DKK 12000, det vil jeg også gerne gøre det for :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:26

Peter Skouhus:

Thomas Frost:

Yes Sir! Helt enig....et logo til DKK 12000, det vil jeg også gerne gøre det for :-)

Det var måske sat lidt på spidsen Smile, men da jeg skrev det tænke jeg mere på f.eks. tilbuddet om 1000 backlinks. Her er det vigtigt at kunden forstår hvorfor det koster 5 $ at få 1000 backlinks på Fiverr og hvorfor det måske koster det 500 dobbelte andre steder.

Der er links der er så svære at få og som har så stor værdi at et link snildt kan være mange tusinde kroner værd (ja og mere). Det skaber ikke øget konkurrence at der bliver solgt 1000 lortelinks der kun virker i kort tid, men det tvinger seriøse firmaer til at blive endnu bedre til at forklare forskellen på produkterne.

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 08:31

Hej Peter.

- Det kommer an på hvad du skal bruge det til.

Der findes mange nyttige sælgere derinde.

Men igen.. Det kommer an på hvad du skal bruge det til.

Mvh 

Frederik 

www.smaze.eu 

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 08:35

Hvis det er diskussionen fra sidst du vil samle op endte det jo med at være nogen flere aspekter i det:

• Brug af piratsoftware vs. brug af betalt software: Kan dem der sælger ydelser for 25kr. have brugt betalt software med de priser?
  • Kvalitet: Får man reelt samme kvalitet for 25 kr.? Er kvaliteten god nok til dit projekt?
  • Er kvaliteten fin: Sælger de sig selv for billigt?
  • Dansk økonomi vs. lavlønssamfunds økonomi: Gør det noget ved dansk økonomi hvis man køber billige ydelser(kan være alt) i udlandet og sælger til samme normpris herhjemme?
  • Konkurrence: Er Fiverr (eller lignene koncepter) reelt en konkurrent, og i så fald - hvad skal man gøre?

---

Jeg synes konceptet er rigtig godt - skide smart fundet på - og helt utroligt hvad der er af kreative ting man kan få folk til for en fiverr. Men jeg synes selvfølgelig at det er ærgeligt, underligt, useriøst at man som dansk VIRKSOMHED (ikke privatperson) vælger at bruge sådan en service - til fx. logodesign.

Der findes masser af freelancersites derude hvor det kan gives en nogenlunde betaling (amino herunder) og hvor der er en vis sikkerhed for at den der leverer varen i den anden ende opfylder basale logodesign 'krav' vi i branchen har tillært os.

Og der ærger mig selvfølgelig at danske virksomheder med god samvittighed kan outsource så meget som de gør. Hvis alle gjorde det var der ingen af de ramte brancher herhjemme og ingen købedygtige designere, programmører, trykkerier, håndværkere etc etc etc. En holdning jeg nok er en af de få på Amino der har.

Jeg har tidligere brugt ordet 'dobbeltmoralsk' og det er måske at sætte det på spidsen. Men netbutikkerne vil jo f.eks. gerne sælge deres varer, men det er da klart at hvis netbutikkerne ikke bidrager dansk arbejdskraft, så bliver vi flere om de jobs der er - og færre med penge til at købe netbutikkernes produkter.

Det er ikke klynk - endnu - min biks kører fint. Men jeg kan godt se større udfordringer i globaliseringen end 'bare' konkurrence. For man skal eddermaneme lange mange Fiverr-logos over disken hvis man skal hive en normal dansk løn hjem og på samme tid skal betale de ting det nu medfører at have virksomhed.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 09:05

Føljer lige med her

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)