Der skal mange Fiverr logoer til - rigtig mange ... og det kommer til at give mange udfordringer, som dur skriver. Når verden nu er blevet så lille kva "det der indernet", så er det super let at få lavet arbejde i de lande, hvor det ikke er så dyrt at leve som i DK. Nu ved jeg ikke helt hvordan det er i dag, men for noget tid siden hørte man om lande, hvor de fattigste levede for omkring $2 om dage. Det sætter jo tingene lidt i perspektiv, at hvis det er sandt, så kan de leve to dage for et Fiverr logo. Der var en i den anden tråd, som havde en bachelor ansat til $300 pr. md. - det er umuligt for en dansk bachelor at leve af $300 pr. md. medmindre han har 15-20 arbejdsgivere samtidigt, der alle smider $300 om måneden. DK bliver overhalet indenom af disse lande, og vi er nødt til at finde andre muligheder herhjemme. Ellers ender vi med at sidde som mange af de ansatte på Storebæltsfærgerne, der - trods rigtig god varsel - næsten var overraskede, da færgerne stoppede med at sejle. MVH Thomas |
Jeg synes det er skide godt.
Men ikke fordi det øger konkurrence, for i kommer aldrig til at se mig ændre min prissætning på baggrund af Fiverr. - Det kan simpelthen ikke sammenlignes på noget som helst plan i hverken målgruppe, kvalitet, eller seriøsitet.
Det er jo lidt sjovt at se at flere af mine kunder har prøvet at bruge det - men samtidig kan jeg jo så også se et klart mønster i at ikke én af dem har forespurgt mig om lige dén opgave, men har efterfølgende spurgt ind på andre mere seriøse opgaver hos mig, så de fleste ved jo godt selv at vi taler en helt anden klasse.
Jeg synes til gengæld der er fuldstændig genialt som kreativt indspark. Det er virkelig sjovt at se hvor fjollede ting folk vil sælge for en Fiver, og samtidig synes jeg at det ér genialt for folk der gerne vil prøve at have erfaring med at få kunder og måske lege lidt med en branche de er interesserede i.
Jeg tror dog de ville lære mere ved at gå over til crowdsourcing sites i stedet for sites som Fiver, hvis vi nu lige tager min branche som eksempel, selvom jeg nu er virkelig modstander af crowdsourcing i dét plan.
Men konkurrence? Ikke til min branche. - Jeg har virkelig svært ved at se hvordan du (Peter) så kan nævne konkurrence, for du kan da vel ikke føle dig mere berørt end mig? Men lad mig da endelig høre din begrundelse for "konkurrence" og hvordan du ser dette som værende "innovativt" i forhold til din regulering, som direkte følge af noget hvor Fiver konceptet presser 1902 på maven ? - Eller hvem er det du ser der bliver presset på grund af produkter på Fiver ?
Det eneste jeg synes der KAN være ærgerligt ved konceptet, er at der er mange der kan misforstå værdien af de forskellige produkter. Men det er ikke ærgerligt for mig. Det er ærgerligt for dem, for de kommer i de fleste tilfælde ikke til at se de resultater de håber på. Nogle ved hvad de kan forvente for en fiver. Andre gør ikke.
Jeg har skam lige så tit set eksempler på de danskere der hårdtnakket påstår at de VIRKELIGT inderligt og ærligt troede de kunne købe det 40" fladskærmsfjernsyn for 6,99kr ... selvom forhandleren ved en smutter naturligvis skulle have skrevet 6.999kr
Guderne må vide at der er fejlinformation nok derude, og det er synd for dem hvor det så går ud over deres vækst, men så kan vi jo kigge lidt på "survival of the fittest" teorien, og overveje om det ikke var en naturlig udvælgelsesproces vi så netop der.
Når det er sagt, så er det naturligvis klart at det er et område der skal holdes øje med som alle andre der har bare det mindste snært af konkurrence til ens branche, så man ikke pludselig ser sig overhalet indenom.
Sjovt.. Det er det. Seriøst. Det kan jeg på ingen måde se det som, så jeg tror nu stadig de seriøse ved hvor de skal gå hen. - Chancen for at jeg kunne lukke en ordre hos dem der ser Fiver som værende en god mulighed til deres seriøse forretning er alligevel på nul.
Hvem ved.. Det kan da være jeg selv snart prøver det.. Nu bruger jeg bare ikke så meget af min tid på "lal" så aner ikke lige hvad det skulle være jeg skulle købe derinde, men det kunne jo også være fin som ide-generering at lige lure rundt derinde, med alle de sjove påfund og tanker som folk har skabt for at lave deres "fiver-produkt"
Der er vel lidt "Tiger / Søstrene Grene" Over det.. :)