Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har rækkefølgen noget at sige i domænenavne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har søgt en del på .com domæner indenfor en specielt segment, men må sande at det er meget svært at finde domænenavne med de ønskede søgeord.

Nu har jeg så tænkt bagvendt.

Mit spørgsmål er nu om rækkefølgen af keywords har noget at sige med hensyn til SEO?

Et tænkt eksempel er:
www.cheapmobile.com er optaget, men www.mobilecheap.com er ledigt.

Er der forskel på de to når det kommer til at optimere til de to keywords "cheap" og "mobile"? 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:53

ja der er meget stor forskel, jeg havde selv et domæne med omvendt ordstilling - og det gav nada i seo,

så det ville jeg droppe.

så hellere så et ekstra ord bagved cheap-mobile-onlinesale.com

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:26

Tak for du deler dine erfaringer.

Jeg må på den igen, der er godt nok ikke mange gode .com tilbage.

En sidste ting:
Hvis siden cheapmobiles.com er optaget, men cheap-mobiles.com er ledig, har ejeren af cheapmobiles.com så mulighed for at gøre krav på cheap-mobiles.com?
Igen, det er et tænkt eksempel.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:30

Hej, 

Nej det har han ikke, kun hvis det er registreret som et varemærke.. 

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:38

VirtuRex Design:
Hvis siden cheapmobiles.com er optaget, men cheap-mobiles.com er ledig, har ejeren af cheapmobiles.com så mulighed for at gøre krav på cheap-mobiles.com?
Igen, det er et tænkt eksempel.

Kristian Ole Rørbye:
Nej det har han ikke, kun hvis det er registreret som et varemærke..

Men overvej om det ikke er at skyde sig selv i foden ? Brugerne har nok svært ved at se forskel. Især hvis begge sider f.eks. ligger tæt op af hinanden i resultaterne....
Man risikerer også at sende trafik til den forkerte side, og det er vel næppe det man ønsker ?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:18

seomæssigt er det bedre at dele 2 genereiske ord med bindestreg, fremfor at lave det i et ord.

men hvis det registrerede site uden bindestreg har en god rank og reputation (er velkendt), vil du få problemer med at differentierer dig overfor kunderne hvis det er et konkurrerende site.

men hvis domænet er registreret men ikke i brug, ville jeg ikke have problemer med at starte et nyt site op med den generiske: ord1-ord2.com

Det er da bare at prøve, og hvis det ikke lykkes, finder du et et nyt og bedre domæne, og laver 301-redirect fra det gl.  - værre er det jo heller ikke at prøve.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:32

I dag giver google ikke meget for domain navnets relevans.

Hvornår det skiftede tilbage i algoritme historikken, er jeg faktisk ikke helt klar over, men faktum er, at du i dag ikke får så meget ud af benytte en søgefrase i domain navnet som tidligere.

Omvendt ordstilling fungerer fint. F.eks har jeg "InternetGratis.dk" som ranker nr. 1 på google for søgeordet "gratis internet". På andenpladsen ligger GratisInternet.com.

Ja ja og nuvel og rolig nu, det er klart at 199 andre faktorer spiller ind på rankingen her, men eksemplet er for at vise, at det KAN lade sig gøre at ranke på andet end korrekt ordstilling.

Dog er bing stadigvæk super glad for at ranke korrekt ordstilling højt.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)