Hej Jørgen, Hvis du er mistænkelig over en ordre, vil jeg anbefale dig til først at kontakte PayPals kundeservice - de kan se på din specifikke sag og vejlede dig til, hvordan du bør reagere. Som du måske ved bruger PayPal nogle af de stærkeste værktøjer til datakryptering og vi arbejder også aktivt med at bekæmpe bedrageri med 24 timers transaktionsovervågning. Men hvis en bedrager skulle komme i besiddelse af oplysningerne på en PayPal-konto (muligvis fordi kontoindehaveren er offer for en phishing-e-mail), kan du risikere at kontoindehaveren anmelder et køb som en uautoriseret betaling. Du kan læse mere om tilbageførsler samt hvordan du og PayPal sammen kan forhindre bedrageri på https://www.paypal-danmark.dk/erhverv/ressourcer/sikkerhedsrad/tilbageforsler.html Jeg vil dog anbefale dig først og fremmest at kontakte PayPals kundeservice (log ind på din PayPal-konto og klik på 'Kontakt os' i bunden af siden) - eller at tage direkte kontakt til køber. |
Ozso:Godmorgen
Jeg havde en kunde fra Norge som fik taget sin pakke i tolden, og havde så meldt til Paypal han ikke havde modtaget pakken derfor trak de beløbet fra min paypal konto. Kunden havde bestilt maxi brev uden track and trace, og kunne derfor ikke bevise det så jeg mistede mine penge selvom det var kundens egen skyld i det han vidste åbenbart varen var ulovlig i Norge. Nogle ting er ikke ret gode paypal...
det bør shoppen så gardere sig imod - hvis de ved varen er ulovlig i nogle lande, enten ved at nægte køb, eller ved at indsætte en klausul i handelsbetingelserne.