Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal svindel

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jørgen,

Hvis du er mistænkelig over en ordre, vil jeg anbefale dig til først at kontakte PayPals kundeservice - de kan se på din specifikke sag og vejlede dig til, hvordan du bør reagere. Som du måske ved bruger PayPal nogle af de stærkeste værktøjer til datakryptering og vi arbejder også aktivt med at bekæmpe bedrageri med 24 timers transaktionsovervågning. Men hvis en bedrager skulle komme i besiddelse af oplysningerne på en PayPal-konto (muligvis fordi kontoindehaveren er offer for en phishing-e-mail), kan du risikere at kontoindehaveren anmelder et køb som en uautoriseret betaling.

Du kan læse mere om tilbageførsler samt hvordan du og PayPal sammen kan forhindre bedrageri på https://www.paypal-danmark.dk/erhverv/ressourcer/sikkerhedsrad/tilbageforsler.html

Jeg vil dog anbefale dig først og fremmest at kontakte PayPals kundeservice (log ind på din PayPal-konto og klik på 'Kontakt os' i bunden af siden) - eller at tage direkte kontakt til køber.

Mvh. Mathilde

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:06

Ozso:

Godmorgen

Jeg havde en kunde fra Norge som fik taget sin pakke i tolden, og havde så meldt til Paypal han ikke havde modtaget pakken derfor trak de beløbet fra min paypal konto. Kunden havde bestilt maxi brev uden track and trace, og kunne derfor ikke bevise det så jeg mistede mine penge selvom det var kundens egen skyld i det han vidste åbenbart varen var ulovlig i Norge. Nogle ting er ikke ret gode paypal...

det bør shoppen så gardere sig imod - hvis de ved varen er ulovlig i nogle lande, enten ved at nægte køb, eller ved at indsætte en klausul i handelsbetingelserne.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

Min erfaring er kun positiv med paypal når man kontakter dem. Det er klart korrekt, at for ca 1-1,5 år siden var der stadigt sager hvor de var mere kunden end sælgers "bank", men jeg synes meget er strammet op

Hvis man sender en pakke uden track and trace fra en web-shop og den forsvinder, uanset det er tolden eller nissen der tager den, så ryger pengene tilbage til kunden - fra visa, nets eller Paypal, sådan er det med net handel, man skal kunne bevise den er leveret.

Enig med de som siger:

1: kontakt din kunde og skaf dig noget sikkerhed for at det er seriøst. En hver seriøs kunde vil kunne forstå det og kortudbyderen sætte pris på det.

2: kontakt paypal som de selv her i tråden har givet dig kontakt punkter til og hør om det konkrete fald har god track history på kreditkortet .

3. gør det helt hurtigt inden kunden er borte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:42

Fashion-Seller:
Kontakter man derimod Paypal og spørger på en transaktion, så får man et standard svar retur, som er ubrugeligt... Paypal har ingen service. De har standard svar, som de sender, og så er de åbenbart ligeglad med, om standard svaret besvare det spørgsmål, som man stiller...

Det er så en anden oplevelse jeg har! Jeg har gennemført rigtigt mange transktioner med PP og jeg har også af flere gange været i kontakt med deres kundeservice og der har aldrig været nogle problemmer af nogen art, og det har bestemt ikke været standard svar jeg har fået.. men ok, det er et stort fortagende, så man kan vel også være uheldig

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:49

Andreas:

Der er flere og flere som fravælger Paypal i tyskland.. Der er også flere og flere som vælger Paypal i USA? jeg tror næppe der er færre som bruger paypal i tyskland end som nye der begynder.. Hvis jeg tager fejl, må du gerne sende mig et link hvor jeg netop kan se dette. 

Jeg definerer ikke foråret 2011 som lang tid siden.
Hva hjælper det, at flere vælger Paypal, hvis faste store kunder falder fra?
Hvordan skal jeg kunne linke til artikler eller en statistik, når det er viden fra kollegaer...
Og måske Paypal har rettet op, men det skyldes næppe sure kunder, men mere at V.me by Visa snart er en realitet... http://www.comon.dk/art/200626/visa-gaar-til-angreb-paa-paypal 
Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:52

Henrik Nielsen:

Det er så en anden oplevelse jeg har! Jeg har gennemført rigtigt mange transktioner med PP og jeg har også af flere gange været i kontakt med deres kundeservice og der har aldrig været nogle problemmer af nogen art, og det har bestemt ikke været standard svar jeg har fået.. men ok, det er et stort fortagende, så man kan vel også være uheldig

Du glemmer bare en meget vigtig pointe i det jeg skrev... Der er forskel på at sælge serviceydelser og fysiske varer. Hvorfor skulle en person med adgang til en masse Paypal kontoer købe noget ved dig? Vedkommende kan ik videresælge dine produkter, og tjene penge, hvilket er hele formålet bag phising... Men spørger du shops, som sælger fysiske produkter, og især attraktive fysiske produkter, så får du med sikkerhed samme svar, som jeg skrev tidligere...

Det kan godt være, at Paypal har strammet op siden starten af 2011, men deres service kunne næsten heller ik blive værre, end den var på daværende tidspunkt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

Fashion-Seller:

Andreas:

Der er flere og flere som fravælger Paypal i tyskland.. Der er også flere og flere som vælger Paypal i USA? jeg tror næppe der er færre som bruger paypal i tyskland end som nye der begynder.. Hvis jeg tager fejl, må du gerne sende mig et link hvor jeg netop kan se dette. 

Jeg definerer ikke foråret 2011 som lang tid siden.
Hva hjælper det, at flere vælger Paypal, hvis faste store kunder falder fra?
Hvordan skal jeg kunne linke til artikler eller en statistik, når det er viden fra kollegaer...
Og måske Paypal har rettet op, men det skyldes næppe sure kunder, men mere at V.me by Visa snart er en realitet... http://www.comon.dk/art/200626/visa-gaar-til-angreb-paa-paypal 

Det vil sige at dit argument med at flere og flere falder fra, i sidste ende bunder i at der kommer en ny spiller på markedet? Det vil sige vi skal droppe at handle i gamle webshops, fordi der er kommet en ny eller hvad? For mig, er det lidt det samme du siger.

Jeg kan ikke fortælle dig hvad din oplevelse skylder, men jeg ser ikke det samme PayPal som du gør. jeg har rigtig mange positive tilbagemeldinger om PayPal og det skyldes nok ikke at de har en dårlig kundeservice. 

Du beskriver hele virksomheden ud fra dine kollegaer, som har haft en dårlig oplevelse. Det er en smule tamt, synes jeg. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:51

Andreas:

Det vil sige at dit argument med at flere og flere falder fra, i sidste ende bunder i at der kommer en ny spiller på markedet? Det vil sige vi skal droppe at handle i gamle webshops, fordi der er kommet en ny eller hvad? For mig, er det lidt det samme du siger.

Jeg ved ik, om du læste det jeg skrev med manglende service? For det der er da at putte ord i munden på mig, som jeg aldrig har sagt...

Andreas:

Jeg kan ikke fortælle dig hvad din oplevelse skylder, men jeg ser ikke det samme PayPal som du gør. jeg har rigtig mange positive tilbagemeldinger om PayPal og det skyldes nok ikke at de har en dårlig kundeservice

Som jeg skrev til Henrik, så oplever du på ingen måde problemerne, når du sælger service ydelser i forhold til webshops som sælger fysiske produkter... Så simpelt er det...

Andreas:

Du beskriver hele virksomheden ud fra dine kollegaer, som har haft en dårlig oplevelse. Det er en smule tamt, synes jeg. 

Jeg synes det er tamt, at du lægger ord i munden på mig, bagefter tager du kun udgangspunkt i en service virksomhed, og slutteligt konkludere du noget ud fra 2 sætninger, som slet ik omhandler det, som du beskriver her... Det er tamt!

Men for din skyld, så opsumere jeg da gerne igen. Vi har benyttet Paypal, men har droppet dem pga ingen service, kun standard svar. I en sag sendte vi Paypal 10 mails angående en transaktion, hvor der var forskellige spørgsmål i samtlige mails. 8 gange fik vi samme ubrugelige standard svar fra Jack... Sådanne eksempel har vi vel en 10-15 stk af.

Angående kollegaerne, så var det en reference til, at flere og flere Tyske firmaer dropper Paypal. Og da det er info fra kollegaer, så kan jeg ik linke til en statistik eller en artikel...

Angående V.me by Visa, så var det et svar til nedenstående, som du sjovt nok selv skrev... Og ændringerne i Paypals service er åbenbart kommet samtidig med, at V.me by Visa blev offentliggjort. Spøjst sammefald ikke?

Andreas:

Jeg er stærkt uenig. Jeg ved ikke hvor du har skabt den forestilling henne? De gange hvor jeg har været i kontakt med PayPal, har de været dygtige og professionelle. Jeg ved ikke hvilken behandling du har fået, men det lyder ikke som noget der er sket indenfor det seneste års tid. De havde en periode for lang tid siden, hvor de hang lidt. Nu er de altså kommet på sporet igen og personligt kan jeg ikke klage over noget som helst.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 04:06

Jeg har haft kontakt til kd som viste sig at være god nok.

Tak for Jeres svar alle sammen. Ja, jeg kunne måske have ringet til Paypal og forhørt mig. Måske var jeg lidt forudindtaget fordi jeg tidligere har følt det var en stor og kompliceret opgave at føre kommunikation med dette store firma.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)