Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du lyst, så giv mig en teknisk og en kunstnerisk karakter

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej William

Jeg ville flytte Site Navigation op nder menuen. - og kalde den Her er du:

Der er ikke meget design over sitet, men det gør mindre, hvis i højere grad sætter dig ind i kunders behov. Hvad skal de søge efter for at finde dig og de opgaver, du kan løse.
Lav mange flere sider med cases, kunder kan søge på. Tænk lidt mindre IT- nørdet ;)  og mere på, hvad du kan hjælpe kunderne med. 

Nedton din beskrivelse af, at du er et eenmandsfirma.

Du kunne have kommet meget nemmere om ved dit websitet, som ikke skal kunne noget særligt, ved at købe en WordPress template for nogle få kroner.  Det kan udvides i det uendelige med plugins efter dit behov.

Håber du kan bruge mit input.
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 00:10

Jeg falder selv i samme fælde som du gør. Som softwareingeniør er det svært at lave en hjemmeside der sælger. Mit råd er at du skal kigge på hvordan andre gør det og så lade dig inspirere af opbygning, farver og salgstricks. En ting der slår mig er din tekst, du falder i "tekniker-fælden". Du er ikke ved at skrive en teknisk rapport nu, du er ved at sælge dig selv. Under din profil side er der alt for meget teknik, tænk over hvad de tre vigtigste punkter den side skal kommunikere, se hvad andre har lavet. Dine kunder er da fløjtende ligeglade med om du har den store ledvogtereksamen i Oracle eller C, de er også ligeglade med faserne indenfor systemudvikling. De vil læse kort om hvilket fantastisk firma du har og hvilke 3 bløde værdier du har for din virksomhed.

Lav mere ud af dine referencer, se hvad andre har lavet, du skal lave det mere smart, vis deres logo, skriv lidt om deres problemstilling og hvordan du på mirakuløs vis hjalp dem med at komme igennem det hele. Lave en "case story". Det er også lidt af et anti klimaks at du har lavet kæmpe systemer og meget komplekse systemer, men det "eneste" produkt du har er en kalorieberegner. Måske du skulle parkere den lidt, og så fokusere på at sælge dig selv, du er den stærkeste ting på din side - dig og dine kompetencer. Så må kalorieberegneren lige vente lidt endnu - eller få nogle flere produkter med ind, gerne nogle halvstore nogle der kan stå alene i kontrast til dine erfaringer ("cases").

AciveX siden - samme rille, du sælger ikke dine produkter, du beskriver dem objektivt, som er din største fjende (jeg ved det for jeg har samme tendens). Der er heller ikke nogen der ved hvad ActiveX er for noget, lav i stedet en afdeling der hedder "udvikerresourser" eller lignende med dine kontroller. 

Skriv til dem der skal tage beslutningen om at købe dit produkt, det er ikke altid udvikleren der skal købe dit produkt, men en controller eller lignende, der siger: "se selv man kan gøre det, her er kontrollen - værsgo at bruge den".

Farveskemaet - igen se hvad andre laver

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:18

Din hjemmeside er kodylfed. Og jeg fornemmer straks at du er en sindsygt talentfuld datalog.

Men hvis jeg besøgte den i min søgen efter en dygtig programmør ville jeg blive bange.

Jeg ville blive bange for om jeg på en eller anden måde var rejst 10 år tilbage i tiden.

Dernæst ville jeg lave et reality-check og konstatere at jeg nok blot har fundet et levn fra fortiden i din side, - og at du muligvis er pensioneret for en del år siden og nok ikke har tid til at hjælpe mig.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 21:56

Lige først: endelig ikke flere kommentarer lige nu.

Jeg mener selv, at jeg er færdig med den vigtigste del af hjemmesiden - nemlig SEO'en. Google gør helt, som jeg har til hensigt. Desværre har Bing ikke forstået en dyt, men det tror jeg, jeg vil oprette en ny tråd om under SEO.

Dog - jeg kom frem til, at kalorieberegneren retteligt burde kaldes kalorietæller, så jeg har omdøbt hele molevitten. Desværre betød det, at siden rykkede fra en 30. plads til en 155. plads i Google. Så af nysgerrighed vil jeg lige lave et link til den nye side her på amino. Så kan I selv se med i Google fra ca. 26. dec. og se, hvor meget et link fra amino er værd.

Siden ligger nu her: http://williamsedb.dk/wcal-Williams-Kalorietæller.aspx - og ja, dermed har jeg også kastet mig ud i det frække med dansk 'æ', men som sagt åbenbart til ihvertfald Google's tilfredshed.

Og lad mig lige takke iTilbud.dk for inputtet om bløde værdier - det er taget til efterretning og iøvrigt ført ud i livet. Jeg er godt med på at cases ville fremme min sag. Jeg har dog mest arbejdet via 'stråmænd' - altså større konsulentfirmaer, og der er jeg 'deres' mand hos kunden, så jeg har afholdt mig fra at skrive for meget om disse jobs. Jeg har selv en kunde, som jeg har arbejdet for siden '87, så der ville være meget at skrive om; desværre er det FE, så her er anonymitet en dyd. Men jeg vil prøve at høre dem, hvor meget, de vil acceptere.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 21:00

Hej alle.

Syntes lige, jeg ville vende tilbage som tak for Aminos hjælp.

Nu har jeg læst en masse om SEO og prøvet at føre det ud i livet. Jeg har godt nok set, at mange fraråder brug af danske tegn i url'er. Men hvis du googler "kalorietæller" får du lige pt. (d. 25/12-2011 kl. 20:43) 16.200 hits, googler du i stedet "kalorietaeller" får du kun 179 hits. Så jeg har valgt at prøve mig frem, ikke mindst fordi jeg er til rigtige løsninger frem for nemme løsninger, og så gør det heller ikke noget, hvis jeg skulle lære noget nyt.

Som beskrevet i min post af 22/12 lavede jeg et link her fra amino med godt gammeldaws dansk æ. Jeg har holdt øje med siden her i julen, og i går var den gået fra en 155. plads til ca. 90. plads. Men i skrivende stund er den sprunget til nr. 2 - det er trods alt en overraskelse for mig, som jeg vil dele med jer.

Jeg skal bemærke, at jeg ikke har lavet nogen yderligere form for link-building og heller ikke antager, at der er særligt mange, der har klikket på linket i google for at få den til tops. Men da den nu er kommet til tops, er der forhåbentligt mange, der ser den og klikker på den. Så kan jeg vist ikke bede om mere ad den vej.

Såeh til alle: Et link fra amino er åbenbart et guld-link (i Google ,at Bing så ikke forstår et pluk er en anden sag).

Har du ikke andet at bruge juleferien til, så kunne den måske bruges på din SEO.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 23:59

Til hvem det måtte interessere.

Jeg ved godt, at jeg måske burde oprette en ny tråd om dette emne, men dovenskab og så det, at tråden tildels har udviklet sig til en spørgsmål om SEO, får mig alligevel til at fortsætte.

Den 29. rettede jeg lidt småting på siden http://williamsedb.dk/wcal-williams-kalorietæller.aspx, heriblandt title-tag og keywords-tag. I dag d. 30. er siden røget fra 2. til 65. pladsen i Google, så man bliver åbenbart straffet for retttelser, hvor små de end måtte være. Dette nye link vil måske få den tilbage til 2. pladsen, men jeg kan nok ikke holde mig fra at opdatere.

Jeg har også forsket lidt i Bings manglende interesse i siden. Jeg havde et gammelt Windows ID som jeg brugte til at besøge Bings webmaster-tools med. Forvirrende sider efter min mening. Googles er ikke så meget bedre, men Bings er altså bare ikke intuitive. Allerfalls: jeg kunne se, at der i Bing var links til sider, som ikke har eksisteret det sidste ½ år; disse fjernede jeg naturligvis. Så tilføjede jeg de nye og mere relevante sider. Til min overraskelse var de nye sider allerede at finde i Bing efter 1 time - kan være et tilfælde, eller også er de bare hurtige, når man man stryger dem lidt med hårene. Pt. ligger kalorietælleren nr. 21 i Bing.

En anden pudsig ting, jeg har bemærket, og som kan have interesse for alle med danske tegn i url'er: Internet explorer opfatter æ som %c3%a6 og ikke som æ, i modsætning til Firefox, der fint forstår det. Folk, der søger på f. eks. Kalorietæller, får således forskellige resultater i disse to browsere. Jeg antager at lignende forskelle gør sig gældende i andre browsere, uden at jeg lige pt. har tid til at efterforske det. Blot til efterretning.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)