Jeg ville flytte Site Navigation op nder menuen. - og kalde den Her er du: Der er ikke meget design over sitet, men det gør mindre, hvis i højere grad sætter dig ind i kunders behov. Hvad skal de søge efter for at finde dig og de opgaver, du kan løse. Lav mange flere sider med cases, kunder kan søge på. Tænk lidt mindre IT- nørdet ;) og mere på, hvad du kan hjælpe kunderne med. Nedton din beskrivelse af, at du er et eenmandsfirma. Du kunne have kommet meget nemmere om ved dit websitet, som ikke skal kunne noget særligt, ved at købe en WordPress template for nogle få kroner. Det kan udvides i det uendelige med plugins efter dit behov. Håber du kan bruge mit input. |
Jeg falder selv i samme fælde som du gør. Som softwareingeniør er det svært at lave en hjemmeside der sælger. Mit råd er at du skal kigge på hvordan andre gør det og så lade dig inspirere af opbygning, farver og salgstricks. En ting der slår mig er din tekst, du falder i "tekniker-fælden". Du er ikke ved at skrive en teknisk rapport nu, du er ved at sælge dig selv. Under din profil side er der alt for meget teknik, tænk over hvad de tre vigtigste punkter den side skal kommunikere, se hvad andre har lavet. Dine kunder er da fløjtende ligeglade med om du har den store ledvogtereksamen i Oracle eller C, de er også ligeglade med faserne indenfor systemudvikling. De vil læse kort om hvilket fantastisk firma du har og hvilke 3 bløde værdier du har for din virksomhed.
Lav mere ud af dine referencer, se hvad andre har lavet, du skal lave det mere smart, vis deres logo, skriv lidt om deres problemstilling og hvordan du på mirakuløs vis hjalp dem med at komme igennem det hele. Lave en "case story". Det er også lidt af et anti klimaks at du har lavet kæmpe systemer og meget komplekse systemer, men det "eneste" produkt du har er en kalorieberegner. Måske du skulle parkere den lidt, og så fokusere på at sælge dig selv, du er den stærkeste ting på din side - dig og dine kompetencer. Så må kalorieberegneren lige vente lidt endnu - eller få nogle flere produkter med ind, gerne nogle halvstore nogle der kan stå alene i kontrast til dine erfaringer ("cases").
AciveX siden - samme rille, du sælger ikke dine produkter, du beskriver dem objektivt, som er din største fjende (jeg ved det for jeg har samme tendens). Der er heller ikke nogen der ved hvad ActiveX er for noget, lav i stedet en afdeling der hedder "udvikerresourser" eller lignende med dine kontroller.
Skriv til dem der skal tage beslutningen om at købe dit produkt, det er ikke altid udvikleren der skal købe dit produkt, men en controller eller lignende, der siger: "se selv man kan gøre det, her er kontrollen - værsgo at bruge den".
Farveskemaet - igen se hvad andre laver