Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du lyst, så giv mig en teknisk og en kunstnerisk karakter

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har været igennem noget af en omvæltning med min hjemmeside, da jeg nu vil sælge nogle produkter og derfor har måttet sande, at det gamle udseende ikke var noget værd mht. SEO.

Hjemmesiden er programmeret med ASP.Net. Jeg har ændret fra Iframes til tabeller til div-tags og nu sidst til MasterPages, som har vist sig smart til mit brug. Jeg har også indbygget CustomErrors og site-navigation. Men... ja du kender det sikkert: når man har fedtet for længe med tingene, kan man miste overblikket over, om det egentlig er godt eller skidt. Jeg vil derfor bede alle, der måtte have lyst - uanset baggrund iøvrigt - om at give to karakterer: en teknisk og en kunstnerisk for udseende og navigation. Indholdet er du også velkommen til at kommentere, men det er ikke det primære.

Jeg ved ikke helt hvordan en point-givning kan foregå, men hvis vi siger ganske kort noget a la:

Teknisk: (0-10)

Kunstnerisk: (0-10)

Du er velkommen til et skud fra hoften, det er trods alt førstehåndsindtrykket, der betyder mest.

Har du lyst, er du velkommen til at bevæge dig rundt på siderne, og skulle du finde nogle elementer, du kunne tænke dig at bruge på din egen hjemmeside, skal jeg gerne - inden for rimelighedens grænser - fortælle hvordan jeg gjort (noget for noget).

Min hjemmeside er her: http://williamsedb.dk/

Mvh. William

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 15:07

Måske skal jeg lige tilføje, at jeg godt ved, at designet ikke er på plads endnu.

Den nuværende standard for layout af hjemmesider dikterer, at alt skal være flydende. Et eksempel er dr.dk (og amino.dk). Det, der layout-mæssigt skiller min hjemmeside ud fra så mange andre, er, at top, bund og sider bliver stående. Det bemærker du måske først, hvis du prøver at minimere dit browser-vindue.

Det vigtigste for mig lige nu er at få respons på layout'et. Er det OK? Og ellers: hvorfor ikke?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30

Altså, det er lidt halv-svært at give dig karakter for det kunstneriske indtryk, eftersom der ikke er meget æstetisk indhold på siden...

Det er osse lidt halv-svært at give dig karakter for det tekniske indtryk, eftersom du ikke rigtig demonstrerer dine teknisk færdigheder...

I det hele taget er s.k.i.d.e. svært at give dig en seriøs karakter...

Jo, der er da bestemt indhold på siden, men kun tekst-mæssigt. Der er ingen - gentager: ingen - illustrationer til at live op. Det er pænt stillet op, men det kan du gøre meget bedre...

Det er som om du laver et udkast og beder om karakterer på det, inden du kommer med en færdig udgave. Er du enig? Nej, okay, det behøver du ikke være, men jeg tror bare, at du er i stand til at levere noget meget bedre, og indtil da giver det ingen mening med karakterer.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:33

Teknisk: (0-10) = 5

Kunstnerisk: (0-10) = 4

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:08

Hej Paul.

Tak for kritikken, den tager jeg til mig.

Og jo, jeg er faktisk enig langt hed ad vejen.

Jeg har brugt meget lang tid på at sætte mig ind i SEO og opbygning af siderne set fra den tekniske side, site navigation o. lign., men har gloet på indholdet så længe, at jeg har mistet fornemmelsen.

Jeg synes selv, udseendet glimrer ved at være for kontrastrigt, men er ikke nået dertil, at jeg har fundet ud af, hvad det skal erstattes med.

Så måske var det for tidligt at bede om en kunstnerisk bedømmelse, men vil jo gerne have, at besøgende bliver længe nok til at finde det, der leder efter, så jeg tager imod den alligevel.

Hvis du kigger  http://williamsedb.dk/WCal-Baggrund.aspx, er der en del tekst, som scrolles, mens top, bund og sider bliver stående. Det afviger fra den pt. gængse standard for hjemmesider - er det noget, du har en holdning til?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:25

Syndes ikke det giver mening at give siden karekter, det eneste du vil få ud af det er om vi syndes om siden eller ej, jeg vil derfor komme med lidt kommentar til siden, og et par ting du kan overveje.

Mit førstehåndsindtryk når jeg kommer ind på siden, er at den er lavet af en amatør, beklager udtrykket, men det var lige det første jeg tænkte da jeg så siden, og det er møntet på det visuele udtryk jeg møder.

Jeg har et problem med navigationen, hvor jeg synes at teksten på knapperne, ikke er nem at læse.

Denne sætning "Disse sider er optimeret til Internet Explorer 6.0+ og Mozilla Firefox 4.0+ i opløsning 800 x 600 og større." syndes jeg er irelevant for brugeren der kommer på siden. Man designer siden og tester den i de mest gængse browser. Set fra brugerens syndspunkt er det ligegyldigt, hvis en side er designet kun til fx IE og ikke ser rigtig ud når jeg fx kommer til siden i min Chrome, så vil jeg forlade siden, i stedet for at skifte browser, og så finde en anden side, så derfor er denne oplysning irelevant for siden.

Med hensyn til teksten når man skal downloade kalorieberegneren, så synes jeg at teksten godt kan virke lidt nørdet og dermed skræmme den almindelige bruger væk. Kan også være man skal overveje at skilde salg af programmer, fra siden hvor man sælger konsulent ydelser, da det er to forskellige målgrupper du forsøger at ramme.

Kan se du er rigtig erfaren inden for systemudvikling og administration, så i stedet for selv at bruge energi på det designet, så vil jeg opfordre dig til at finde en designer at samarbejde med, så du kan fokusere din energi på der hvor dine spidskompetancer er.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Nov 08
Skrevet kl. 19:32

William:
Hvis du kigger  http://williamsedb.dk/WCal-Baggrund.aspx, er der en del tekst, som scrolles, mens top, bund og sider bliver stående. Det afviger fra den pt. gængse standard for hjemmesider - er det noget, du har en holdning til?

Noget jeg syndes man sere mere og mere nu, men de er implementeret lidt anderledes, de bruger CSS til at placere dem, det betyder at du stadig bruger browserens scrolbar, i stedet for der kommer en scrollbar ind på siden. Se fx dr.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:43

Hej Lars.

Tak for kommentarer, selvom de svider. Det nok det, jeg har brug for, så: modtaget og taget til eftertanke.

Mht. browsere kan jeg godt se, at du har helt ret, og at jeg skal prøve indholdet i nogle flere browsere. Jeg har gået ud fra, at knapperne kunne ses i alle browsere, da de er lavet som .png'er, men som sagt, jeg vil kigge i nogle flere browsere.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 20:05

Hej igen Lars.

Nu har jeg installeret Chrome. Kan du uddybe, hvad det er, du finder svært at se på knapperne?

Evt. hvilken version, du bruger. Hos mig står det fint.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Nov 08
Skrevet kl. 20:06

Hej William, det jeg skrev om browsertesting og så knapperne, er to forskellige punkter, og jeg synes ikke problemet med knapperne, browser afhængig. Derimod er det de mange efekter på knapperne, samt farve valget til teksten, som gør at det går ud over læsbarheden.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)