Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye muligheder og ændringer for Plus signaturer i debatten

Side 16 ud af 17 (168 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen har opdaget et Duplicate Content-problem mht Amino Bizz profiler.
Man får automatisk det her i sine title tags

"– Se tlf nr, website, email, åbningstid m.m. | Amino Bizz"

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:13

Gita Street:

Jonas Jørgensen har opdaget et Duplicate Content-problem mht Amino Bizz profiler.
Man får automatisk det her i sine title tags: 

Det er nu ikke Duplicate Content, men det er lige så slemt som at Amino over alt korter indlægenes titles drastisk ned uden at tage hensyn til om afkortningen sker midt i ord, og skriver "Iværksætter Debatten Amino". De får derfor heller ikke det ud af sine titles som de kunne.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:58

KTJ-Media.dk:

Gita Street:

Man får automatisk det her i sine title tags: 

Det er nu ikke Duplicate Content, men det er lige så slemt som at Amino over alt korter indlægenes titles drastisk ned uden at tage hensyn til om afkortningen sker midt i ord, og skriver "Iværksætter Debatten Amino". De får derfor heller ikke det ud af sine titles som de kunne.

MVH Kim

Hej Kim

Hvordan ville du selv gøre det?
Tror du ikke det har en effekt, at vi har "iværksætter debatten Amino" med i titel?
Det giver vel en genkendelses effekt som også kan forbedre konvertering.

Dbh Martin 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:27

Den her del har i hvert fald ingen genkendelseseffekt:

"– Se tlf nr, website, email, åbningstid m.m. ".

En del Amino Bizz profiler har Pagerank 0 - og jeg har ikke kunnet få andre forklaringer end den med at den er med i title tag

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 18:32

Gita Street:
En del Amino Bizz profiler har Pagerank 0 - og jeg har ikke kunnet få andre forklaringer end den med at den er med i title tag.

Er det kun sider hvor der er lidt dc der har PR0?

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:39

Mala:
Er det kun sider hvor der er lidt dc der har PR0?

Alder, tekst og indgående links har også en del at sige, men på Amino Bizz varierer selv de gamle profiler med lige fra PR0 til PR3. 

Kim T, siger det ikke er DC, men så kan vi kalde det Almost Duplicate Content (ADC) ;-)

Vi er på et PR6 site, hvor Kim Tetzlaff har cirka 2400 indlæg og dermed 2400 indgående links til sin Amino Bizz profil + det nye ekstra i signaturen. Den er en af de første Amino Bizz profiler -  og alligevel har den PR 0. Det må være et alarmsignal. Selv de tyndeste sider på min hjemmeside går ikke under PR2. 

Så selv hvis det ikke hedder Duplicate Content, så hører det alligevel i praksis under samme kategori: el "Same Shit - Different Day". Det er næsten ens titler. At der er få tegn, der er anderledes er Google tilsyneladende ligeglade med.

Hvis jeg mødte to lækre tvillinger i Jomfru Ane Gade og ikke sagde de var ens fordi den ene havde en blå T-shirt på og den anden en rød, så er de alligevel ens nok til at jeg nok ikke ville bruge energi på at savne den af dem, der ikke var der.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:53

Martin Thorborg:
Tror du ikke det har en effekt, at vi har "iværksætter debatten Amino" med i titel?
Det giver vel en genkendelses effekt som også kan forbedre konvertering.
Jo det tror jeg selvfølgelig, men i tager kun 29 tegn fra overskriften i indlægget hvilket er næsten det samme antal som "iværksætter debatten Amino". Jeg snakker ikke om at fjerne ordet Amino, men om mere fleksibilitet i jeres titles.

Det vil tage noget længere tid at fortælle hvordan i skal gøre det på ALLE siderne her på domænet, så jeg vil til en start fortælle hvordan jeg ville gøre det i debatten.

Her er et eksempel på de fejl jeg ser:
Nye muligheder og ændrin...- Side 16 - Iværksætter Debatten Amino

• Nye muligheder og ændrin = 29 tegn
    Overskriften fra indlægget får ikke det fokus det bør i jeres titles. Det er kun 29 tegn i tager, og i tager ikke forbehold for om i klipper midt i et ord.
  • 3 punktummer
    Hvorfor de er der ved jeg ikke, men man kan lige så godt fjerne dem. og putte yderligere 3 tegn mere på ovenstående punkt. 
  • Iværksætter Debatten Amino = 25 tegn
    Dette står på alle sider, og fylder næsten lige så meget i title som det der bør have fokus. overvej om i overhovedet behøver at have "iværksætter debatten" med i title på ALLE sider.
  • Uderlige tegn i stedet for æøå  fx æ = æ
    Dette giver et spild på 5 tegn, som kunne være brugt på at forlænge den del der bliver taget fra overskriften og yderligere giver det på nuværende tidspunkt, muligheden for at ord bliver klippet midt i bogstavet. i bør bruge decideret æøå/ÆØÅ i stedet for.
I skal gøre det sådan at i tager udgangspunkt i overskriften på siden, og opstiller nogle regler for hvordan jeres title skal genereres.
Title = 69 synlige tegn
"- Amino" = 7 tegn
"- Iværksætter debatten Amino" = 29 tegn
  • Fylder en overskrift så lidt at "- iværksætter debatten Amino" kan stå der, skal i selvfølgelig skrive det.
    - Dette efterlader 40 tegn som kan bruges fra overskriften
    - Er der sidetal på, skal dette minusses fra de antal tegn som kan bruges fra overskriften

• Fylder en overskrift så meget at det kun er "- Amino" der kan stå der, så skal i skrive det.
    - Dette efterlader 62 tegn som kan bruges fra overskriften
    - Er der sidetal på, skal dette minusses fra de antal tegn som kan bruges fra overskriften

• I begge ovenstående tilfælde, skal i tage hensyn til at ord ikke bliver klippet, hellere fjerne det, eller medtage det, i stedet for at have et ubrugeligt ord i sin title som bare fylder.
    - I skal også tage hensyn til at i bruger æøå frem for de underlige tegn som også fylder.
    - Væk med punktummer
    - Bliver der brugt smillies etc. skal disse også fjernes fra title, så det ikke spilder plads
    - Fjern andre underlige tegn som fx ", da disse også spilder 5 tegn stykket (typisk 10 i alt da det jo omslutter et ord).

Ovenstående vil også resultere i at mere af indlæggets overskrift kommer med i overskriften i et søgeresultat på Google. hvilket både er positivt for placeringer, men også for brugervenligheden og konverteringerne (klik på Google).
Det er meget sort/hvidt sat op, og man bør lave flere regler som ser på flere ting også. Men dog er ovenstående noget mere fleksibelt end det I i dag gør, og betydeligt mere for søgemaskinerne. Og folk vil jo alligevel se at der står Amino, hvilket burde få folk til at tænke Iværksætter debatten Amino, da vi jo snakker om genkendelses effekten, og de har jo set siden og ved hvad der er tale om.

I vil også kunne bruge mange af reglerne på de andre sider her på amino.dk.
MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:36

Gita Street:
Vi er på et PR6 site, hvor Kim Tetzlaff har cirka 2400 indlæg og dermed 2400 indgående links til sin Amino Bizz profil
nok nærmere 1/3 del, da det jo kun tælles en gang pr URL.

Gita Street:
+ det nye ekstra i signaturen.
Dette er til min Amino profil som har PR3, ikke til min bizz

Gita Street:
Den er en af de første Amino Bizz profiler -  og alligevel har den PR 0. Det må være et alarmsignal. Selv de tyndeste sider på min hjemmeside går ikke under PR2.
Ja selvfølgelig har det noget at sige at titles bliver udnyttet som de gør, men det har lige så meget at sige hvor mange URLS ens indlæg er delt ud over, hvor meget man ellers linker til sin bizz, om teksten på bizz er unik nok etc. Der er så mange faktore (som du ved) at man ikke udelukkende kan skyde skylden på en title. Der er masser af bizz profiler som rent faktisk har pr 2.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:16

KTJ-Media.dk:
Der er så mange faktore (som du ved) at man ikke udelukkende kan skyde skylden på en title.

Ja, der er masser af faktorer. Vi diskuterer den i den her tråd

Jeg synes det er alarmerende for et PR 6 site, at ikke engang 1000 indgående interne links kan give andet end en PR 0 efter et halvt år. Ingen har haft noget bud udover det Jonas Jørgensen og jeg er enige om. Han ligger trods alt på nr 1 på søgeordet "seo", hvis man ser bort fra den skide Wikipedia.

Når du ser et PR0 og det er en gammel side behøver du ikke være raketforsker for at lægge 2+2 sammen. Det er et stort problem, der kan løses med meget begrænsede midler. 

Det kan godt være nogen af jer herinde ser mig som en teoretiker men I kan finde mig på "webbureau" og "hjemmeside" på side 2.  Sidstnævnte klarede jeg næsten selv, første var med kvalificeret SEO hjælp. Men hans hjælp var også så effektiv på et døgn, at det ville være helt latterligt at tale om timelønninger.

Prøv at evt at Google de frække tre bogstaver "SEO" - han er næst efter Wikipedia (og han mener det må være title tags der er problemet) eller fra en nytilkommen som er pt er nr 4 på "søgemaskineoptimering København". 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:00

Gita Street:
Jeg synes det er alarmerende for et PR 6 site, at ikke engang 1000 indgående interne links kan give andet end en PR 0 efter et halvt år ....

Men jo jeg og andre for den sags skyld, har haft masser af bud, og title er en af dem, men bestemt ikke den eneste.

Der er som skrevet før rigtig mange faktore, heriblandt hvornår bizz profilen er oprettet, hvornår den er indekseret, hvor mange interne links (ikke mindst hvor mange andre links der er på de sider hvor linksne optræder), hvor mange backlinks, unikt indhold, unikke titles etc. Og ikke mindst hvordan link juice ellers bliver sendt rundt på siden.

Kan ikke rigtig se hvor du vil hen med resten af dit indlæg, det har intet med sagen at gøre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 16 ud af 17 (168 indlæg)