Tror du ikke det har en effekt, at vi har "iværksætter debatten Amino" med i titel? Det giver vel en genkendelses effekt som også kan forbedre konvertering. Jo det tror jeg selvfølgelig, men i tager kun 29 tegn fra overskriften i indlægget hvilket er næsten det samme antal som "iværksætter debatten Amino". Jeg snakker ikke om at fjerne ordet Amino, men om mere fleksibilitet i jeres titles.
Det vil tage noget længere tid at fortælle hvordan i skal gøre det på ALLE siderne her på domænet, så jeg vil til en start fortælle hvordan jeg ville gøre det i debatten.
Her er et eksempel på de fejl jeg ser: Nye muligheder og ændrin...- Side 16 - Iværksætter Debatten Amino
- Nye muligheder og ændrin = 29 tegn
Overskriften fra indlægget får ikke det fokus det bør i jeres titles. Det er kun 29 tegn i tager, og i tager ikke forbehold for om i klipper midt i et ord.
- 3 punktummer
Hvorfor de er der ved jeg ikke, men man kan lige så godt fjerne dem. og putte yderligere 3 tegn mere på ovenstående punkt.
- Iværksætter Debatten Amino = 25 tegn
Dette står på alle sider, og fylder næsten lige så meget i title som det der bør have fokus. overvej om i overhovedet behøver at have "iværksætter debatten" med i title på ALLE sider.
- Uderlige tegn i stedet for æøå fx æ = æ
Dette giver et spild på 5 tegn, som kunne være brugt på at forlænge den del der bliver taget fra overskriften og yderligere giver det på nuværende tidspunkt, muligheden for at ord bliver klippet midt i bogstavet. i bør bruge decideret æøå/ÆØÅ i stedet for.
I skal gøre det sådan at i tager udgangspunkt i overskriften på siden, og opstiller nogle regler for hvordan jeres title skal genereres.
Title = 69 synlige tegn
"- Amino" = 7 tegn "- Iværksætter debatten Amino" = 29 tegn
- Fylder en overskrift så lidt at "- iværksætter debatten Amino" kan stå der, skal i selvfølgelig skrive det.
- Dette efterlader 40 tegn som kan bruges fra overskriften - Er der sidetal på, skal dette minusses fra de antal tegn som kan bruges fra overskriften
- Fylder en overskrift så meget at det kun er "- Amino" der kan stå der, så skal i skrive det.
- Dette efterlader 62 tegn som kan bruges fra overskriften - Er der sidetal på, skal dette minusses fra de antal tegn som kan bruges fra overskriften
- I begge ovenstående tilfælde, skal i tage hensyn til at ord ikke bliver klippet, hellere fjerne det, eller medtage det, i stedet for at have et ubrugeligt ord i sin title som bare fylder.
- I skal også tage hensyn til at i bruger æøå frem for de underlige tegn som også fylder. - Væk med punktummer - Bliver der brugt smillies etc. skal disse også fjernes fra title, så det ikke spilder plads - Fjern andre underlige tegn som fx ", da disse også spilder 5 tegn stykket (typisk 10 i alt da det jo omslutter et ord).
Ovenstående vil også resultere i at mere af indlæggets overskrift kommer med i overskriften i et søgeresultat på Google. hvilket både er positivt for placeringer, men også for brugervenligheden og konverteringerne (klik på Google).
Det er meget sort/hvidt sat op, og man bør lave flere regler som ser på flere ting også. Men dog er ovenstående noget mere fleksibelt end det I i dag gør, og betydeligt mere for søgemaskinerne. Og folk vil jo alligevel se at der står Amino, hvilket burde få folk til at tænke Iværksætter debatten Amino, da vi jo snakker om genkendelses effekten, og de har jo set siden og ved hvad der er tale om.
I vil også kunne bruge mange af reglerne på de andre sider her på amino.dk.
MVH Kim
|