Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket Affilliate netværk bør jeg tilmelde mig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 101
Fra  Juncher Design Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino's,

Jeg skal have lanceret min "webshop" og tænkte på, at tilmelde mig et Affilliate netværk som partner og skaffe kunder den vej. Her er tale om B2B, da det er andre webshops jeg søger som partnere/annoncører på min "webshop".

Hvilket netværk vil I råde mig til at vælge, hvis jeg skal få mest udbytte indenfor mit område?

Et tillægsspørgsmål...

Findes der en tommelfingerregel for afregning? Lad os sige jeg ønsker at afregne pr. nyregistreret firma på min "shop" og antage, at det koster fx 200kr/md. i abonnement for dette firma, at benytte min service. Hvor meget ville så være normalt at betale en affilliate pr. nyskaffede firma til min side...?

På forhånd tak!

// Ruben

Tilmeldt 8. Nov 11
Fra  Juncher Design Skrevet kl. 00:50

* Jeg ønsker selvfølgelig at tilmelde mig som annoncør... ;)

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 14:30

Hej

Jeg vil forslå dem jeg bruger mest:

Euroads.dk, Tradedouble.dk, mikkelsenmedia eller partner-ads.dk 
(i samme rækkefølge) 

Men der er naturligvis også mange andre.

Til dit tillægspørgsmål, er der der mange på fx euroads.dk, hvis det er en service med månedlig betaling, der udbetaler de første månede (I dit tilfælle de 200 kr) til ham der har skaffet dig kunden.

Men hvis du syntes det er lige i overkanten, vil jeg personligt sige 75 procent.

Jeg håber det var et svar du kunne bruge til lidt (: 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:10
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Det er helt sikkert billigst og nemmest at komme i gang hos Partner Ads, men lige hvor stor success B2B shops har med affiliate shops ved jeg desværre ikke. Jeg tror det er rigtig svært at fange og konvertere virksomhedsejere via affiliate sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

Ruben Rasmussen:
Findes der en tommelfingerregel for afregning? Lad os sige jeg ønsker at afregne pr. nyregistreret firma på min "shop" og antage, at det koster fx 200kr/md. i abonnement for dette firma, at benytte min service. Hvor meget ville så være normalt at betale en affilliate pr. nyskaffede firma til min side...?

Hvis jeg kan skaffe dig en ny kunde, som betaler kr. 200/md. og du fakturerer 12 mdr. ad gangen, så er det en indtægt til dig på kr. 2.400,- Er det bedre for dig at betale kr. 1.000,- for denne kunde end slet ikke at få kunden? Sådan ville jeg tænke, hvis jeg sad i din stol.

Lad os sige, at det netværk du tilmelder dig laver et split der hedder 2/3 til annoncøren og 1/3 til netværket. Det vil så betyde kr. 666 til annoncøren i forhold til kr. 132 hvis du kun giver kr. 200 for en ny kunde. Der er selvfølgelig mere fortjeneste til dig ved at give kr. 200 i stedet for kr. 1.000 - men hvor meget mere tror du de sider, som viser dine annoncer vil gøre ud af det, for en fortjeneste der er 500% højere ..?

MVH

Thomas

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:09

Det kommer meget an på hvem du sælger. Guava Media, Adservice og Euroads har nogen store affiliates som kan give dit produkt et boost hvis det er interssant (forstået ved høj CPC).

Du kan jo overveje at betale for leads (udfyldning af email og tlf fx) i stedet for salg.

Tilmeldt 8. Nov 11
Fra  Juncher Design Skrevet kl. 19:50

Tak for svarene! Dejligt med noget brugbar info... :)

Jeg vil naturligvis gerne betale en affiliate godt til gengæld for en kunde. Det giver mening, at betale fx 1000kr, hvis en kunde binder sig for fx 1år. Jeg skal først til at launch'e mit koncept nu her, så ved ikke om det ville være for meget, at forlange, at en kunde binder sig for fx 1år. Jeg overvejer at lave nogle "pakker", hvor en kunde kan binde sig for fx 3, 6 eller 12 mdr. Kan man betale en affiliate, alt efter hvilken pakke en nyregistreret kunde vælger?

Mht B2B affiliate, mon så ikke det er muligt, for en affiliate partner, at skaffe nye shops til min side, hvis man laver en attraktiv afregning. Nu henvender min service sig til stort set alle webshops, så en kommende affiliate partner kunne fx være én, som driver en side/blok omhandlende ehandel, online marketing eller lign., et sted hvor ejere af webshops kommer for at udvikle deres markedsføring af deres shop eller noget helt tredje... :)

Så længe der er penge at tjene, er der vel affiliiates, som er klar på et samarbejde? Det skal lige siges, at min service er meget attraktiv for div. shops og der skal et godt argument til for ikke at benytte sig af denne service. (vil jeg vurdere Wink )

Nu hvor jeg vil vurdere mit koncept, som værende en unik mulighed for en webshop til at erhverve sig nye kunder og at det er et godt salgsargument i sig selv, så kunne det da godt være, at det var en idé, at satse på at få en masse cliks og så satse på, at mange af disse vælger min service.

Det skal jo lige tænkes igennem... :)

Endnu engang tak for råd og vejledning! :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:03

Der findes rigtig mange annoncører, og når en aff. skal vælge hvilke annoncer han vil have på sit site, kigger han på fortjenesten, og den kan enten udregnes ved indtjening/klik eller indtjening/lead-salg.

Hvis salg pr klik er meget lav, dvs at der er få af de klikkende der ender som købere, så skal provisionen være meget høj for at trække indtjeningen i vejret.

Hvis der er mange kliks der konverteres til salg, kan provisionen være lavere, såfremt der er nok klik.

Hvis dit produkt har en høj avance, vil jeg smide 50% af prisen efter et salg. (v/abonnement)

Hvis produktet har en lav avance vil jeg smide 50-60% af avancen efter et salg. (v/abonnement)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 23:12

Hej Ruben!

Jeg kan anbefale Partner-ads. Dog er jeg selv, kun som partner.

Jeg kender ikke Ken fra partner-ads personligt, men han lyder som en flink fyr. Tag en snak med ham, og i finder sikkert ud af noget.

Håber du finder den bedste løsning.

Fortsat god lørdag.

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)