Tak for svarene! Dejligt med noget brugbar info... :)
Jeg vil naturligvis gerne betale en affiliate godt til gengæld for en kunde. Det giver mening, at betale fx 1000kr, hvis en kunde binder sig for fx 1år. Jeg skal først til at launch'e mit koncept nu her, så ved ikke om det ville være for meget, at forlange, at en kunde binder sig for fx 1år. Jeg overvejer at lave nogle "pakker", hvor en kunde kan binde sig for fx 3, 6 eller 12 mdr. Kan man betale en affiliate, alt efter hvilken pakke en nyregistreret kunde vælger?
Mht B2B affiliate, mon så ikke det er muligt, for en affiliate partner, at skaffe nye shops til min side, hvis man laver en attraktiv afregning. Nu henvender min service sig til stort set alle webshops, så en kommende affiliate partner kunne fx være én, som driver en side/blok omhandlende ehandel, online marketing eller lign., et sted hvor ejere af webshops kommer for at udvikle deres markedsføring af deres shop eller noget helt tredje... :)
Så længe der er penge at tjene, er der vel affiliiates, som er klar på et samarbejde? Det skal lige siges, at min service er meget attraktiv for div. shops og der skal et godt argument til for ikke at benytte sig af denne service. (vil jeg vurdere
)
Nu hvor jeg vil vurdere mit koncept, som værende en unik mulighed for en webshop til at erhverve sig nye kunder og at det er et godt salgsargument i sig selv, så kunne det da godt være, at det var en idé, at satse på at få en masse cliks og så satse på, at mange af disse vælger min service.
Det skal jo lige tænkes igennem... :)
Endnu engang tak for råd og vejledning! :)