Så er jeg på vej til Reno for at besøge Charlotte og Henrik Jorst, som lavede Skagen Design og stadigvæk holder fanen højt.
Som du måske ved, så jeg på en quest ud i verden for at interviewe danske iværksættere, der har lavet virksomhed langt fra Danmark. Jeg har lavet nogle super fede interviews med 3 danskere i Florida og nu er rejsen ud i verden startet.
Vi launcher vores nye Amino Tv meget snart og så kan du se med.
Men hvad vil du gerne have jeg spørger Charlotte og Henrik om?
De har monster succes med deres ure, så der er virkelig mulighed for at bliver klog.
Jeg er selv indehaver af 3 Skagen-ure, som jeg alle er enormt glade for - Fælles for dem alle er bare at remmen, (hvad enten det er metal eller læder), altid bliver slidt utroligt hurtigt og eftersom deres ure jo på trods af det flotte design, er relativt billige, kunne det være interessant at vide om de bevist sparer penge på remmen, for at gøre produkterne billigere.
Med venlig hilsen Steffen
Steffen Nørgaard Andersen Art director og grafisk designer - www.inze.it
Kan huske til mit 6. besøg i Las Vegas (ja jeg ved det) at jeg faldt over deres kollektion i Macys og blev positivt overrasket over designet. Min daværende kæreste købte det faktisk og bemærkede at det næsten var 50% billigere end i Danmark (oh the irony).
Mit spørgsmål er hvorledes de gjorde deres for at brande dem selv i det benhårde marked i USA?
Jeg ønsker dem i hvert fald held og lykke med at overtage de schweiziske konglomerater
Jeg vil gerne vide lidt om deres differentieringsstrategi. De laver ting som alle kan lave. Hvad har været det vigtigste i denne strategi - navnet, Danmark, pris/kvalitet, distributionen? Glæder mig til at høre om besøget.
Altså nu elsker jeg jo generelt historier helt fra starten af .
Så jeg kunne rigtig godt tænke mig høre dem fortælle om deres success - fra før den vel og mærke blev en success. Jeg vil gerne høre om hvordan de kom på at det var dette de ville lave og hvilke skridt de så tog for at komme i den rigtige retning - og hvordan de som par har kunne få privatlivet og arbejdslivets forskellige roller opdelt (eller mangel på samme?) uden at ryge i totterne på hinanden.
En bekendt har en guldsmedeforretning, og det irriterer ham grænseløst at der pludselig i Føtex og andre supermarkeder dukker partivarer op fra Skagen Design, mon de selv og bevidst sælger restpartier til Dansk Supermarked ? Dét får du dem nok ikke til at indrømme :-)
Men hvad vil du gerne have jeg spørger Charlotte og Henrik om?
Hvad klokken er? :)
Udover det, kunne jeg godt tænke mig at vide om de kan mærke om færre bruger armbåndsur, pga telefonen. Hvis ja, om det er noget de forholder dig til i deres branding.
Jeg skulle lige til at spørge om det samme (se herunder)
Læderremmen går i stykker på under et halvt år ved ganske almindelig brug - har selv ødelagt 2.
Er stoppet med at gå med uret nu fordi jeg véd, at en ny urrem bare går i stykker efter kort tids brug.
Så spørgsmålet må være, hvordan de kvalitetssikrer deres produkter og hvad de siger til, at deres kunder må opgive at bruge deres ure fordi læderremmen går i stykker
Boysen: Jeg er TVUNGET til at bruge telefonen når remmen ikke virker
Jeg er selv indehaver af 3 Skagen-ure, som jeg alle er enormt glade for - Fælles for dem alle er bare at remmen, (hvad enten det er metal eller læder), altid bliver slidt utroligt hurtigt og eftersom deres ure jo på trods af det flotte design, er relativt billige, kunne det være interessant at vide om de bevist sparer penge på remmen, for at gøre produkterne billigere.
Med venlig hilsen Steffen
JEPS
Det er utroligt så dårlige deres remme. "Alle" kender dem efterhånden for deres remme
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad deres/mærkets holdning er til internet salg? Indenfor urbranchen er mange af de kendte mærker utrolig skeptiske mht internetsalg.
Skagen ure er dog repræsenteret flittigt på diverse lavprissider. Er det bevidst, eller er de der via omveje (som Dansk Supermarked spørgsmålet ovenover)?
Jeg er interesseret, da vi selv sælger ure på nettet, og vi får da henvendelser om Skagen ure. Vi vil dog helst ikke ha' mærker ind, som kan findes til halv pris hos import-konkurrenterne. Det kan man selvfølgelig aldrig gardere sig imod, men det lader til at import-dumperne ingen leveringsproblemer har, og så er det fuldstændig uinteressant at anskaffe mærket.