Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det perfekte billede!

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Anders_bp:
Ja det skulle nok kunne lade sig gøre, men hvilke specifikke ting mener du vil ændre sig ved at bytte kameraet ud?

Typisk vil du (alt efter kvaliteten af optikken) kunne se en renere grænse mellem hvid og sort (altså ingen blå kant) og opløsningen/detaljeringen vil ligeledes være bedre.

Der er en masse tekniske ting i et større kamera, der også spiller ind, men det bliver lidt langhåret at gå ind i :)

Det skal helt sikkert prøves det med spejlreflekskameraet, men må godt nok sige, at jeg har svært ved at forstille mig at problemet ligger her?

Kender heller ikke det store til kameraer, så skal passe på at udtale mig om det, men samler bare alt den viden jeg kan komme i nærheden af til mig.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:01

Anders_bp:
Sjovt du siger det, så har jeg da slet ikke tænkt på at skrue ned for EV+/-, kun op? Men nu jeg tænker nærmer over det, vil jeg så ikke bare få et meget mørkt billede?

Bruger Photoshop til redigering af billeder.

Det er også lidt et sats (som jeg heller ikke ved om virker) men jo, du får et billede, der er lidt for mørkt, men så går du ind i photoshop under adjustments | levels og tager den højre slider (hvid) og kører ned til starten af kurven og ligeledes med den venstre (sort) - med den midterste styrer du det generelle lysniveau.

Som sagt - er jeg ikke helt sikker på, at det løser dit problem, men det er jo et forsøg værd ;)

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:11

Alle dine forslag skal bestemt prøves, og så må vi jo se om nogen af dem lykkes, ellers må jeg bruge det bedste jeg har, eller redigere det væk i photoshop, hvilket jeg nødig ville skulle bruge tid på!

Siger i hvert fald tusind tak for hjælp, tror ikke der kommer mere ud af denne tråd. Godnat! Smile

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 23:20

Har ellers lige taget to billeder, der viser dig forskellen på et dyrt og et billigt kamera, men det kan du kigge på i morgen så :) - de kommer om lidt

Godnat:)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 23:22

Jeg tror også som Niels skriver at det med stor sandsynlighed skyldes - kromatisk abberation.

Det kamera du bruger ser ud til at kunne fåes for 500,-.
Der skulle jo gerne være en forskel fra det og så op til et godt spejlrefleks med et godt objektiv som koster fra 10-15.000 og op.

Prøv evt. at lade være med at lave den hvide baggrund helt så hvid - og se om det gør en forskel.
En billig sensor er heller ikke så god som en dyr til at fange alle nuancer korrekt - fx. i overgange mellem meget lyst og meget mørkt.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 23:35

Niels:
Har ellers lige taget to billeder, der viser dig forskellen på et dyrt og et billigt kamera

... og dem har du her:

Så kan du selv vurdere :)

Eneste redigering er justering af farver, så billederne ligner hinanden (og så er det selvfølgelig forstørret op).

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)