Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det perfekte billede!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:36

Tror meget af problemet ligger i kameraet. Du kan prøve at gøre følgende:

- sæt ISO så lavt som muligt (som allerede nævnt)
- zoom så tæt på som muligt så du ikke skærer noget væk, men mindsker brugen for at zoome i billedet
- flyt evt. lamperne i siderne lidt væk (så bliver lyset svagere) og prøv med en lampe fra oven
- tjek om dit kamera optager på højeste kvalitet

:)

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:36

Niels:
... men nok nørdsnak fra mig - problemet kan evt. afhjælpes ved at reducere kontrasten (her sort på hvid baggrund)
Skal baggrunden være hvid? Prøv bare lige for sjovs skyld at lægge noget gråt ind som baggrund, hvis det er muligt og se om problemet forsvinder (og sæt samtidig kameraets ISO så lavt som muligt (80-100 eller deromkring))

Billedet skal godt nok have hvid baggrund, men ja, kunne være jeg lige skulle teste det en enkelt gang det du siger med gråt baggrund. ISO'en er sat så lavt som muligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:39
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 22:41

Anders_bp:
Billedet skal godt nok have hvid baggrund, men ja, kunne være jeg lige skulle teste det en enkelt gang det du siger med gråt baggrund. ISO'en er sat så lavt som muligt.

Kender du nogen, der har eksempelvis et spejlreflekskamera, du kan låne? Jeg vil æde min hat på, at du vil se en himmelvid forskel.

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:41

Niels:

Tror meget af problemet ligger i kameraet. Du kan prøve at gøre følgende:

- sæt ISO så lavt som muligt (som allerede nævnt)
- zoom så tæt på som muligt så du ikke skærer noget væk, men mindsker brugen for at zoome i billedet
- flyt evt. lamperne i siderne lidt væk (så bliver lyset svagere) og prøv med en lampe fra oven
- tjek om dit kamera optager på højeste kvalitet

:)

Kunne et for skarpt lys skyldes, at objektet få det blå skær rundt i kanten?

Lyder som gode råd, og skal bestemt prøves!

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:44

Niels:
Kender du nogen, der har eksempelvis et spejlreflekskamera, du kan låne? Jeg vil æde min hat på, at du vil se en himmelvid forskel.

Ja det skulle nok kunne lade sig gøre, men hvilke specifikke ting mener du vil ændre sig ved at bytte kameraet ud?

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 22:45

Anders_bp:

Jeps! Det er det, jeg mener i løsning 3 :) prøv evt. at underbelyse billedet en blænde (hvis du har den funktion der hedder EV+/- så sæt den til -1) og så hæv lys og kontrast i dit billedbehandlingsprogram (hvilket bruger du i øvrigt der?)

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 22:48

Anders_bp:
Ja det skulle nok kunne lade sig gøre, men hvilke specifikke ting mener du vil ændre sig ved at bytte kameraet ud?

Typisk vil du (alt efter kvaliteten af optikken) kunne se en renere grænse mellem hvid og sort (altså ingen blå kant) og opløsningen/detaljeringen vil ligeledes være bedre.

Der er en masse tekniske ting i et større kamera, der også spiller ind, men det bliver lidt langhåret at gå ind i :)

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:51

Niels:

Anders_bp:

Jeps! Det er det, jeg mener i løsning 3 :) prøv evt. at underbelyse billedet en blænde (hvis du har den funktion der hedder EV+/- så sæt den til -1) og så hæv lys og kontrast i dit billedbehandlingsprogram (hvilket bruger du i øvrigt der?)

Sjovt du siger det, så har jeg da slet ikke tænkt på at skrue ned for EV+/-, kun op? Men nu jeg tænker nærmer over det, vil jeg så ikke bare få et meget mørkt billede?

Bruger Photoshop til redigering af billeder.
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)