Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny cookie-lov, hvilken betydning får det for affiliatesider?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Om et par måneder træder der nemlig en ny lov i kraft, der i høj grad strammer op på, hvordan en hjemmeside-ejer skal håndtere de såkaldte cookies....  læs mere her: http://www.computerworld.dk/art/114668

Hvilken betydning får det for ejerne af affiliatesider??

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:21

Mærkelige regler.... Men jeg vil da lave en side som opfylder kravene. Kan brugeren ikke accepterer dem, må brugeren finde en anden hjemmeside at besøge.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:23
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:35

Henrik B.S.:
Om et par måneder træder der nemlig en ny lov i kraft, der i høj grad strammer op på, hvordan en hjemmeside-ejer skal håndtere de såkaldte cookies....  læs mere her: http://www.computerworld.dk/art/114668

Ja, hvad er status egentlig på den cookie lov? Den artikel der linkes til er fra marts, og henviser til at den skulle træde i kraft til maj. Men der var jo alle mulige grunde til at det ikke kunne lade sig gøre.

Men da den næppe er død, kunne det være rat med en update.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 21:43
Blev loven ikke udskudt på grund af nogle nye EU regler der var på vej eller noget Den stil.

Best regards
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

igang:
Den artikel der linkes til er fra marts

Hov, det havde jeg ikke lige set Sad

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 11:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg sidder i øjeblikket og skriver en praktisk guide til implementering af cookies-reglerne. Guiden skal give virksomheder en idé om hvordan man kan håndtere cookies lovligt i praksis.

Status er, at myndighedernes vejledning bliver offentliggjort d. 1. december 2011. Reglerne skulle oprindeligt være implementeret d. 25. maj 2011, men den daværende IT- og Telestyrelse udskød implementeringen pga. usikkerhed om reglernes rækkevidde.

Det er især spørgsmålet om hvad der ligger i "samtykke", der giver anledning til tvivl. Den tvivl bliver forhåbentligt gjort mindre når vejledningen kommer d. 1. december 2011.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:17

Hej Kristian

Jeg håber du giver os en update på hvad du som jurist mener vi skal "passe på" når de nye regler kommer d. 1 dec. det er jeg sikker på at mange vil være glade for.

Best regards

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 11:19

Hvornår træder reglerne så i kraft? Der bliver vel lidt tid fra 1. december til der skal være implementeret?

Mvh Kristian

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den cookie-lov bliver fuldstændig håbløs. IT- og Telestyrelsen siger: At hvis ikke man følger reglerne vil det medføre sanktioner. Men de aner ikke hvilke sanktioner. De er godt klar over at de ikke bare kan straffe alle, der ikke gør det. Der vil være så mange hjemmesideejere (fru. hansens blomsterforretning fx) som slet ikke ved det her foregår. At der er noget, som hedder Cookies. Hende kan de ikke bare lige straffe.

Godt nok er det fru. hansens ansvar at kende loven. Men hvis alle bliver skræmt på den måde er der ingen, der tør starte en internet-forretning. Den Cookie-lov medfører intet godt med sig efter min mening.... ihh. jeg bliver lidt arrig.. Sorry! :-)

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)