Jeg husker det sådan, at hende-fra-Hvidovre var den første sag. Hun var inde rekordmange gange og som du husker kunne man kun handle i Lykkehjulsshoppen. Der stillede kommunen så krav om at hun skulle sælge tingene - tror jeg - men jeg ved ikke hvad den endte med. Hun fik i hvert fald ikke lov at beholde det hele. Men for andre, så gælder det at der ikke ville ske modregning af en banko-gevinst på en halv gris eller noget i den stil. Men i Afrika-tilfældet vandt hun også 10.000 kroner på et rejsegavekort (som hun vist brugte) så falder hammeren naturligvis. Ligeledes med en Senseo/capputino maskine som der pakkes op og tages i brug. Såfremt maskinen havde været eneste gevinst kan jeg ikke forestille mig det havde været et problem. Og ganske overraskende, så er vi enige.... altså om at vi er uenige :) Nu kører hele denne fattigdomsdebat i alle medier og News havde postmedarbejdere som 'case' i morges. For mig at se kan man naturligvis ikke lade det arbejdende folk forsørge en person, der har råd til at spille og så vinder en gevinst, som hun så bruger på sig selv, for så at gå tilbage til forsørgelse. |
Jesper:Og ganske overraskende, så er vi enige.... altså om at vi er uenige :)
Hej Jesper,
Jeg husker faktisk ikke hende fra Lykkehjulet?
Men som du også skriver, så er vi enige om at være uenige og da der kun er så mange forskellige måder man kan formulere sin mening på, så er tråden vist efterhånden ved at blive mere eller mindre en genudsendelse. :o)
Jeg har i hvert fald ikke mere at tilføje, så jeg vil takke af for denne gang og så håber jeg bare, at der kommer en løsning på problematikken, for uanset hvilken side i denne debat der får ret, så er landet på vej et grimt sted hen.
Med venlig hilsen
Tommy
Bliv gratis medlem