Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at lave mp3 search & download hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Vil gerne vide mere om det er lovligt at lave hjemmesider som Beemp3.com, Mp3Raid.com eller seekasong.com Altså MP3 Search & Download hjemmeside.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 15:07
Vil jeg ikke mene det er, afhænger om det er et youtube link? Er dog ikke sikker..
Fra Glostrup
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 15:11

Altså det er direkte fra hjemmeside man søger og derfra kan man høre sangen direkte fra hjemmesiden, eller downloade mp3 filen!

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 15:26

Jeg tror personligt ikke det er lovligt. 
Har støt på disse sites, hvis man skal høre musik på Youtube.

Lige så snart du downloader noget andre ikke har givet lov til så bryder du rettigehedsloven, og dette er ulovligt.
Tit og ofte er sangene på Youtube, der er lagt op af andre end kunsteren, eller pladsselvskabet, også ulovligt. Der er bare efterhånden så meget musik på youtube så de vist ikke selv kan holde styr på hvad der må være der og hvad der ikke må.

Men hvis du skal høre mit råd, så lad vær. Du kan hurtigt komme i store problemer, når det omhandler musik på nettet.  

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 15:41

Tak for din gode råde :D

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 18:34

Nu kender jeg ikke de omtalte hjemmesider - men hvis du ligger mp3-filer til download, som du ikke har rettighederne til er det klart imod den danske lov om ophavsret

Vælger ud derimod at linke til mp3-filerne på en anden hjemmeside bevæger du dig ud i noget af en gråzone. Hos AntiPiratGruppen (RettighedsAlliancen?!) bliver du helt sikkert ikke populær. Jeg ved ikke om et lignende eksempel før har været for en domstol..

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Søborg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:47

Jeg mener i de tidlige mp3 dage var en som blev dømt på deeplink ! Så det skal du ikke regne med.

Det professionelle Malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 18:50

Jeg kan godkende at Deeplink til ting og sager ikke er lovligt heller. 
The pirate bay (Som de fleste kender) havde alle deres download som Deeplink, og de blev hvad jeg kan huske dømt ret hårdt (:  

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 18:54

Mads W:
The pirate bay (Som de fleste kender) havde alle deres download som Deeplink, og de blev hvad jeg kan huske dømt ret hårdt (:  

The Pirate Bay var en bittorrent tracker, og kan som sådan ikke sammenlignes med trådstarters spørgsmål .. 

Personligt synes også TPB-dommen er helt hen i vejret. Det svarer vel mest af alt til straffe en bilproducent fordi det er muligt at køre for hurtigt i bilen..

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 19:21

Tak amino'er, men hvad så med youtube-converter? er det lovligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)