Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg har lige modtaget en "trussel" på mit forum?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et forum hvor der bliver skrevet nogle negative ting om et firma, hvordan er lovgivningen for det?

Jeg modtog dette på mit forum og så blev jeg lidt bange for hvad loven siger:
"vil jeg da lige sige, at jeg håber du har en god advokat, for det er ikke for sjov at alle forumer har en regl om personangreb og negativ omtale af firmaer, for det er faktisk strafbart ifølge loven og kan udløse en klækkelig bøde eller hæfte i op til 4 md, hvis vedkommende ikke har mulighed for at kunne forsvare sig selv.""

Det er på dette forum, hvor folk bare fortæller om deres oplevelse med en akvariefisk levernadør: http://akvariedyr.dk/forum/index.php

Jeg sælger selvfølgelig lidt rejer og anden fra http://akvariedyr.dk/, men jeg er jo ikke i ondsind?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:45

Hejsa.

Hvad med at vente og se om der kommer et brev fra en advokat? På den måde kan du se om vedkommende mener det alvorligt.

Jeg kan forstå du er ved at starte et forum op, - og det er jo svært at holde på brugerne hvis man pisser dem op af ryggen ved at slette deres indlæg. Det kan du muligvis overveje at gøre når dit forum er lidt mere etableret, - og du synes advokathenvendelserne bliver lidt for besværlige.

Jeg ville i dit sted værne så godt som muligt om mine brugeres ytringsfrihed.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:45

Slet det omgående! Ingen snak om det!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:47

Jeg er ikke advokat, så lad være med at tage dette for mere end det er. 

Men så vidt jeg ved, hæfter du faktisk som udgangspunkt for, hvad der står på dit forum. Med forbehold, som folk skal acceptere inden de kan få lov at skrive, kan man komme uden om noget af det, men ikke det hele. 

Jeg har prøvet engang, hvor der var en, der havde copy/pastet en avisartikel ind på et forum, jeg var ansvarlig for, og hvor en emsig journalist efterfølgende kørte en sag, fordi "vi" havde kopieret hendes tekst. 

Spørgsmålet er nok snarere hvad der har stået. Jeg tror der skal en hel del til før firmaet har en sag for bagvaskelse eller lignende. Hvad er der skrevet om dem, som får dem til at reagere?

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 11
Skrevet kl. 17:54
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:58

dahl1:

De skriver blot at de levere noget andet end det de har bestilt.

Du kan læse det hele her: http://akvariedyr.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=14

Ja du kunne jo spørge Thorborg hvad han gør. Jeg tror jeg ville gøre det samme og slette tråden med det samme.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:00

Nu er jeg som sagt ikke advokat, men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det der skulle give dig nogen problemer. Ikke på nogen måde. 

Du havde måske haft problemer, hvis de var blevet hængt ud som pædofile, men at folk deler deres erfaringer med et firma kommer ikke til at ramme dig. Også selvom disse erfaringer er negative. 

Sider som trustpilot er jo bygget om om dette. De ville jo slet ikke kunne eksistere, hvis firmaerne kunne lægge sag an når de fik dårlige oplevelser...

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 11
Skrevet kl. 18:03

Det er da rart at flere mener det samme som mig, men kunne der ikke ske at være en avokat eller lign. herinde?

Jeg vil selvfølgelig ikke bryde loven med mit forum

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 11
Skrevet kl. 18:40

Ja ud fra det er det svært at sige om det der står er ok, men ud fra hvad man må skrive på trustpilot.dk. Så er det jo ingenting?

Skal jeg være varsom eller ligeglad?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)