Jeg er ny her så i må lige have lidt tolerance med hensyn til mit indlæg. Btw Fantastisk hjemmeside!(altså amino)
Mit spørgsmål til jer i dag er:
Hvordan/hvad skal jeg gøre for at starte en hjemmeside op, hvor en bruger kan registere sig og sælge/købe noget...samt et sted hvor man kan få respons altså noget ala Amino, bare med et andet koncept.
Skal jeg kunne programmere? Hvis ja: Hvad skal jeg kunne programmere i? Jeg er 100% newbie...
Hvis nej: Hvilke løsninger findes der så ellers? Skal jeg betale mig ud af det, hvor meget kommer det så til at koste? Jeg havde tænkt på siden som international så jeg vil meget gerne have at det bliver gjort på en ordentlig måde.
Håber det var detaljeret nok! På forhånd tak til alle aminoer!
Der er desværre ingen her der kan besvare dit spørgsmål, du bliver nød til at være meget meget mere konkret.
Hvis du skal have siden op at køre indenfor de næste 2-5 år skal du nok droppe ideen om selv at programmere den. Dog er der mange færdiglavede løsninger der kan bruges / bygges på.
Men vil du noget seriøst med sådan en side + hvis den skal være international skal du have enorme beløb til marketing. Hvis du kan enskrænke det til et enkelt land, og starte derfra, gør du det meget lettere for dig selv :)
Hvis du er 100 % newbie, vil det tage et godt stykke tid at få din egen hjemmeside op at køre, hvis du også vil have brugere, der kan registrere sig og inkludere køb/salg. Om det tager 2-5 år, som S.H. siger, ved jeg ikke. Mindre kan nok gøre det, hvis du vil/kan afsætte tid til det.
Du kan starte med et system, der laver hjemmesiden for dig via en skabelon, og hvor du (stort set) selv bestemmer indholdet. Det kan være WordPress eller Joomla. Du skal bare skaffe et sted, hvor du kan have din hjemmeside liggende - det er typisk hos en internet-udbyder, da hjemmesiden skal placeres på en server med adgang til internettet. Du skal også købe et domænenavn via DK-Hostmaster.dk. Der er masser af gode WP- og Joomla-hoveder her på Amino.
Hvis du vælger selv at programmere, skal du starte med at lære HTML og derefter udbygge det. PHP er nemt at lære sammen med MySQL, og du kan lære det ved selvstudie på nettet - og det er gratis.
Med et mål om at den skal kunne bære et internationalt niveau skal det det have et væsentligt standard ("skal laves ordenligt" citeret i tekst), og med alle de minimum funktioner og tiltag der er brug for på sådan en site. (nu er vi jo i 2011) Så er det ikke nået man bare laver selv, når man ingen kendskab har til:
Jeg har skam undersøgt en masse på nettet i flere timer ad gangen hver dag. Så interessen er der! Men som sagt er jeg newbie. Så hvis vi lige skulle komme med en konklusion på hvad jeg burde gøre, hvad ville i så sige?
Jeg bør altså lære ting som hosting/marketing/generelt/programmering/design/SEO før jeg sætter mig ned og begynder på sådan et projekt? Det er vel fint nok men mon ikke de fleste af mine idéer og koncepter til hjemmesider, som jeg næsten har skrevet en bog om er væk til den tid... :) Så jeg bliver altså nødt til at gøre det på den hårde måde...
Jeg har skam undersøgt en masse på nettet i flere timer ad gangen hver dag. Så interessen er der! Men som sagt er jeg newbie. Så hvis vi lige skulle komme med en konklusion på hvad jeg burde gøre, hvad ville i så sige?
Jeg bør altså lære ting som hosting/marketing/generelt/programmering/design/SEO før jeg sætter mig ned og begynder på sådan et projekt? Det er vel fint nok men mon ikke de fleste af mine idéer og koncepter til hjemmesider, som jeg næsten har skrevet en bog om er væk til den tid... :) Så jeg bliver altså nødt til at gøre det på den hårde måde...
Tak for svarene og hjælpen!
Med hensyn til det jeg opremsede var hvis du gjorder alt fra bunden, hvilket jeg bestemt fraråder dig :) Dvs. Står for alt selv, det du skal gøre nu er at kigge efter systemer der kan klare de krav du har.
Hvis du sender mig en P.M med nogle af de krav du skal bruge vil jeg sende dig et par links. Såfremt jeg lige har nogle der passer til.