Vi har tilrettet nogle producent billeder til vores webshop, her efter har en anden webshop valgt at stjæle billederne ved at linke til billederne på vores side. Egentlig får vi link juice på den konto men vi har valgt at bruge det mere aktivt. Vi har indsat et reklame for os på deres side
I kan jo også lave en sjov javascriptinjection på deres side ;-) Basalt set kan i bare redirecte alle deres brugere til jeres eget domæne...
Hvordan vil du lave en JavaScript-injection når du ikke har adgang til at manipulere deres HTML dokument via eksempelvis en Iframe?
Deres HTML kode peger på en .jpg-fil. Så der ser jeg desværre en begrænsning hvor en redirect ikke er mulig. Hvis jeg har overset en mulighed er jeg meget nysgerrig.
Jeg mener godt man kan loade en cookie gennem et img tag. Hvis konkurrenten så har et affiliate program kan man sætte sin egen cookie igennem tagget og derved score 100% kommission på samtlige salg fra konkurrentens webshop. ;-) Men ja, hvis bare de havde stjålet med en iframe, så havde det været rigtig sjovt!
Vi har tilrettet nogle producent billeder til vores webshop, her efter har en anden webshop valgt at stjæle billederne ved at linke til billederne på vores side.
Nu spørger jeg sikkert dumt, men når nu det er producent billeder, så stjæler vedkommende vel ik billederne? Så er de vel offentlig tilgængelige til dem også, såfremt de handler ved producenten?
Men det er da en smart måde, at få placeret et banner på en konkurrents shop...
Jeg bevæger mig nok lidt i mod strømmen her. Det kan være fristende at lave alle mulige kreative indslag, men det mest fornuftige vil nok være bare at henvende dig til vedkommende med dit krav. Det kan hurtigt give bagslag, eksempelvis kan en ikke teknisk bruger måske få indtrykket af, du har hacket siden.
Jeg bevæger mig nok lidt i mod strømmen her. Det kan være fristende at lave alle mulige kreative indslag, men det mest fornuftige vil nok være bare at henvende dig til vedkommende med dit krav. Det kan hurtigt give bagslag, eksempelvis kan en ikke teknisk bruger måske få indtrykket af, du har hacket siden.
Men ejer trådstarter rettighederne til billederne? For rettighederne må vel ligge hos producenten?