Vi har tilrettet nogle producent billeder til vores webshop, her efter har en anden webshop valgt at stjæle billederne ved at linke til billederne på vores side. Egentlig får vi link juice på den konto men vi har valgt at bruge det mere aktivt. Vi har indsat et reklame for os på deres side
Jeg ville i første omgang lade den nuværende "reklame" køre så længe ejeren af webshoppen lader den køre med jeres logo - det er jo gratis reklame for jer.
Evt. kan I placere logoet højere oppe, så det bliver mere synligt for brugere med mindre skærmopløsning ;o)
Jeg tror at jeg ville lave et andet produktbillede, og lægge det på samme adresse. Selvfølgelig med samme vare, men med med et større logo og en synlig tekst: "Billedet er venligst udlånt af shoppen xxxx - Altid gode tilbud online"
Og så flytte det i selv bruger, til en anden adresse.
Havde det været mig, så ville jeg have byttet billedet med et "Vi stjæler billeder fra vores konkurrenter!" på tyvens site. Og så naturligvis ændre URL'en på jeres eget billede.
Hvorfor dog bruge fløjlshandsker overfor en konkurrent, som stjæler?
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn