Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af skak app og forventet indtjening via reklamer:

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :
På et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig at købe en programmørs tid, så denne person kan udvikle en app der kan spille skak, efter mine kravspecifikationer.

Det er måske et dumt spørgsmål, men bliver det dyre jo bedre den skal spille?

Hvor mange timer tror i der skal bruges på det, når man også skal give mulighed for at brugeren kan opsætte en postion, og så spille videre derfra.

Man skal også have mulighed for at gemme sine spil, og sende et af sine partier via SMS til en ven, og så kan han loade det, og se partiet igennem.

Der skal også være en simpel statistik, hvor mange gange man har vundet/remis/tabt ud af hvor mange spil i alt.

Hvad mange timer skal der bruges på det ca?

Og så til det med indtjeningen:
Hvor meget vil i regne med app'en kan indbringe med reklamer, hvis vi nu siger at den bliver downloaded af 15000 mennesker, og de i gennemsnit spiller et spil om dagen - nogle der ved noget om det?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 03:03

Jeg beklager jeg svarer med så lidt information, men jeg ved der ligger en open source free to use skak AI som er rimelig god "derude" et sted. Jeg fik den selv anbefalet da jeg gik med selvsamme ide i hovedet, men kan bare ikke huske hvad den hedder nu. Så hvis du søger lidt efter det, er jeg sikker på du finder det. og så sparer du i hvert fald det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:27

At lave en app til 15.000 mennesker og forvente indtjening gennem reklamer er ikke holdbar desværre. Fastholdelsen kan være bedre end andre apps, men i ud fra et større perspektiv er gratisideen i dette tilfælde ikke holdbar.

Der er dog et stort marked for skak som du f.eks. kan se her

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 07:05
Philip Mahler:

At lave en app til 15.000 mennesker og forvente indtjening gennem reklamer er ikke holdbar desværre. Fastholdelsen kan være bedre end andre apps, men i ud fra et større perspektiv er gratisideen i dette tilfælde ikke holdbar.

Der er dog et stort marked for skak som du f.eks. kan se her

Tak for linket til artiklen, anede ikke at der var en dansker der havde lavet en succesfuld skak-app og tjent kassen på det.

Jeg har ingen idé om hvor mange det downloader skakspil til deres mobil, så jeg slyngede bare et tal ud, jeg er selvfølig langt mere optimistisk nu, og tror godt en god gratis version kan hentes i millionvis.

Er der en tommelfingerregl om hvor meget man tjener pr opstart af app'en - feks hvis skakspil app'en bliver åbnet 1 million gange pr måned, og man får 1 øre pr gang, får man så 10.000 kroner? Eller er der en anden udregningsmetode, eller skal der klikkes, eller købes noget før man får penge ud af det?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:13

Indtjening er forskellig fra app til app bl.a. grundet niche samt reklamenetværk til reklamenetværk.

iAd som er Apples egen har i gennemsnit en højere CPM, men lavere fill rate. De viser deres reklamer i en 3 minutters cyklus. Altså hver 3 minut får brugeren en ny reklame, hvis der er nogen tilgængelig. 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 12:14
Philip Mahler:

Indtjening er forskellig fra app til app bl.a. grundet niche samt reklamenetværk til reklamenetværk.

iAd som er Apples egen har i gennemsnit en højere CPM, men lavere fill rate. De viser deres reklamer i en 3 minutters cyklus. Altså hver 3 minut får brugeren en ny reklame, hvis der er nogen tilgængelig. 

Tak for svaret Philip. Jeg har selv installeret en gratis skakapp på min iPhone, og den kører rundt med reklamer, men det er tit de samme, og så en reklame om at købe den fulde version ( ekstra funktioner og ingen reklame )

Jeg tror desværre ikke der er det store marked i at reklamere i skakapps, tror der er fordomme om for meget nørderi, nærighed, pensionistklub o.s.v

Jeg er selv skakspiller, og det lyder dumt, men jeg kender faktisk ikke min målgruppe særligt godt. Det må være nærliggende at reklamer for skakbøger og andre strategispil.

Jeg kunne helst gerne tænke mig at leve af reklameindtægter, da jeg tror det giver mest på langt sigt, men jeg må nok heller finde ud af hvor købelystene skakspillere er i virkeligheden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)