Det er svært at finde ud af, hvordan man lige skal håndtere det, kan jeg godt se.
Jeg kan dog fortælle, at e-conomic ikke assisterer ved opsætning af regnskabet, så der kan ikke have været omkostninger forbundet med det - i hvert fald ikke omkostninger, som er gået til os.
Kalle Fisker - www.fedepriser.dk :
Hun fik også at vide af mig i starten at hun gerne måtte bruge penge(mine selvfølgelig) på at få E-conomics til at yde assistance til opsætningen hvis det var formålstjensteligt!
Vi hjælper med, hvordan man bruger programmet, men opsætningen af regnskab kan ske på et hav af forskellige måder, så der henviser vi til vores eksterne konsulenter, hvis kunder ønsker hjælp til det.
Igen - øv! Jeg håber meget at du finder en løsning på problemet.
Det er også formuleret dårligt fra min side beklager :-(
Jeg blev henvist til et firma som kúnne assistere med opsætningen af det da vi gik igang af E-conomics. Og til dette havde hun lov til at tilkalde den nødvendige assistance.
Jeg har selvfølgelig gjort hende opmærksom på at det er fuldstændigt ude på overdrevets kant med den regning. Jeg har haft spurgt 3 forskellige firmaer om rimeligheden i beløbet og alle 3 er fuldstændigt uforstående over beløbet.
Men hun mener at regningen skal betales da hun mener at have ydet et stort arbejde for pengene.
Som hun siger, man skal ikke gå på kompromi med kvaliteten. Så jeg håber da ihvertfald at tallene står rigtig pænt i kollonerne :-)
Er der debitorstyring og evt. rykkerservice med i regningen?
I så fald er det jo 2.400 transaktioner halvårligt, som hun skal afstemme løbende. Det kunne måske forklare det store timeantal?
Selv med det antal transaktioner kan det simpelthen ikke tage så langtid. e-conomic er jo et godt værktøj til den slags- og det meste kan du jo få systemet til at gøre for dig.
Har prøvet lignende mange gange, send det til din advokat og lad ham skrive et brev til hende, som regel stopper den der. Det er lykkedes mig masser af gange at få vores advokat til at skrive til den slags userøse firmaer og få stoppet regningerne.
Dernæst kommer at hun skal bruge en masse penge for at sende dig til inkasso og efterfølgende foged ret m.m. det tror jeg så ikke hun har råd til når først hun finder ud af hvad det koster. Du skal selvfølgelig svare på skrift til hende at du afviser blankt hendes krav og hold fast ved det.
Du har betalt 30k det er fint, så har du også vidst at du gerne vil betale for det faktiske tidsforbrug.
Jeg ville forelægge hende tidsforbruget fra din tidligere revisor, og så spørge ind til hvad hun mener hun har leveret der kan retfærdiggøre hendes tidsforbrug.
Er hun ikke villig til at gå i dialog må der være noget fordækt.
Selv med det antal transaktioner kan det simpelthen ikke tage så langtid. e-conomic er jo et godt værktøj til den slags- og det meste kan du jo få systemet til at gøre for dig.
Som jeg forstår regningen, så er den på 80.000 inkl. moms. Det er 64.000 ekskl. moms. Derudover er der 20.000 kr. til noget statistik, som trådstarter har godkendt.
Tilbage er regningen så på 44.000 kr. ekskl. moms for 6 måneders arbejde. Det svarer til 7.333 kr. ekskl. moms om måneden.
Ved en timeløn på 400-450 kr. i timen, så giver det 16-18 timer, hvilket giver 45-60 min. dagligt arbejde.
Som jeg forstår regningen, så er den på 80.000 inkl. moms. Det er 64.000 ekskl. moms. Derudover er der 20.000 kr. til noget statistik, som trådstarter har godkendt.
Tilbage er regningen så på 44.000 kr. ekskl. moms for 6 måneders arbejde. Det svarer til 7.333 kr. ekskl. moms om måneden.
Ved en timeløn på 400-450 kr. i timen, så giver det 16-18 timer, hvilket giver 45-60 min. dagligt arbejde.
Det er korrekt Martin, men udsendelse af rykkere og registrering af indbetalinger tager ikke langtid i e-conomic. Det jeg kunne forestille mig er, at hun har siddet og tastet alle posteringer manuelt - fremfor at indlæse dem. Så er vi lynhurtigt oppe på en times arbejde om dagen, hvis det er tilfældet. Det kunne derfor være interessant at spørge hende om, hvordan hun har lavet bankafstemning.