Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe regning for revisor

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 204
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har en lille case som jeg gerne vil have hjælp til hvordan jeg skal/kan forholde mig til.

Jeg har et netfirma der fik lavet regnskab ude i byen. Da regnskabet bliver for stort til gammeldags metode med indtastning får jeg sat systemet E-conomics op så det automatisk smider salg over i programet.

Der er ca 1200 salg i kvartalet der ryger automatisk over. Derudover er der lidt købsfakturaer der skal indtastes(Ca 10 om ugen).

Ifølge revisorer jeg kontakter tager/koster det ca 4-6 timer i kvartalet af ca 4-450kr i timen..

På samme tidspunkt starter konen af et vennepar jeg har op som selvstændig og for at hjælpe hende igang lader jeg hende overtage regnskabet som køres i E-conomics da hun starter op. Hun er klar over de priser jeg har fra andre steder. Hun laver noget statistik udover regnskabet. Statistik og E-conomics koster på hendes specifikation 20000kr at sætte op. Det er vel meget rimeligt og det skal derefter køre automatisk så det burde ikke tage lang tid. Men efter 8 måneder modtager jeg regningen for de første 6 måneder som er på 80000kr incl moms.

Hendes timepris er den samme som andre tager, men tidsforbruget hedder ca 20 timer pr. måned,

Jeg vil gerne have nogle råd/sparring til hvordan i mener jeg skal forholde mig til ovenstående da det efter min mening er tyveri.

Og ja, venskabet er et overstået kapitel og jeg er så blevet den erfaring rigere at selv de bedste venner skal man ikke indblande i forretning.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 10:24

Må lige rette mig selv!

Det er 4-6 timer pr. halvår de adspurgte revisionsbureauer skulle have ikke pr. kvartal.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:38

Jeg sidder og tænker på, om der eventuelt har været en fejl i opsætningen - som har gjort at hun har brugt så mange timer på det? Hvis det er tilfældet skulle hun selvfølgelig have gjort dig opmærksom på det.

Alternativt kan hun have siddet og indtastet alle bank posteringer manuelt - og det er da et hestearbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44

Hej.

Du har vel krav på en nøje specifikation af tidsforbruget.

Har du betalt regningen?

MvH

Peter

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:51

Say what? For den ene revisor tager det 4-6 timer hvert halve år, mens det for den anden tager 120 timer? Det lyder grotesk, at den ene revisor bruger 45 gange mere tid.

Ville også bede om en meget tydelig udspecificering. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:55

Det kunne tyde på, at der er noget oplæringstid for den nystartede bogholder, som du er kommet til at betale for.

Bed om en specifikation på timeforbruget.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 11:43

Hej

Jeg har betalt 30000kr af den, på specificeringen står der bare timeforbrug pr måned.

Der er ikke fejl i opsætningen. Hun fik også at vide af mig i starten at hun gerne måtte bruge penge(mine selvfølgelig) på at få E-conomics til at yde assistance til opsætningen hvis det var formålstjensteligt!

Men skal man sende det til en advokat eller hvad skal man gøre ved det?

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kalle Fisker - www.fedepriser.dk :

Jeg har en lille case som jeg gerne vil have hjælp til hvordan jeg skal/kan forholde mig til.

Hvis det var mig, ville jeg (ud fra de oplysninger, som du giver) betale det beløb, som jeg mener er rimeligt og bede hende om at sende en kreditnota for resten.

Du risikrerer selvfølgelig, at hun mener sig berettiget til det fulde honorar, og anlægger sag om betaling imod dig.

I den situation vil du have bevisbyrden for, at det fulde beløb har været "urimeligt". Det vil kunne løftes ved at du indhenter en uvildig sagkyndig erklæring på, hvad et rimeligt revisionshonorar vil være. Hvis hendes "restkrav" er under 50.000 kr. kan du være heldig, at retten vil gennemføre en sag, som en småsagsproces, og så vil retten være forpligtet til at yde vejledning om, hvordan du indhenter en sådan uvildig sagkyndig erklæring. Hvis "restkravet" er større end 50.000, så har retten ikke vejledningspligt, og så må du selv finde ud af, hvordan man indhenter en uvildig sagkyndig erklæring, som retten vil acceptere som bevis.

Kan du ikke fortælle, hvordan du griber situationen an, og hvordan det går?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:53

Med mindre I har en kontrakt, som hun har brudt, så er der nok ikke meget en advokat kan gøre ved det. Og det lyder ikke til, at I umiddelbart har indgået en skriftlig aftale omkring regnskabet?

Hvis hun er registreret revisor, så kan du klage over hende til revisortilsynet, men hvis hun er almindelig bogholder, så kan du heller ikke gå den vej.

Du får nok mest ud af, at prøve at tale med hende og derved få hende til at indgå et forlig om prisen.

Det lyder i øvrigt utroligt, at hun ikke har sendt månedlige regninger, når regningen er vokset sig så stor.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:06

Martin E. Jensen:

Med mindre I har en kontrakt, som hun har brudt, så er der nok ikke meget en advokat kan gøre ved det. Og det lyder ikke til, at I umiddelbart har indgået en skriftlig aftale omkring regnskabet?

Hvis hun er registreret revisor, så kan du klage over hende til revisortilsynet, men hvis hun er almindelig bogholder, så kan du heller ikke gå den vej.

Du får nok mest ud af, at prøve at tale med hende og derved få hende til at indgå et forlig om prisen.

Det lyder i øvrigt utroligt, at hun ikke har sendt månedlige regninger, når regningen er vokset sig så stor.

Helt korrekt, dog ikke klage til Revisortilsynet, men derimod til vedkommendes brancheorganisations, hvor den bliver behandlet af deres Responsumudvalg.

Revisortilsynet er ikke et klageorgan, men derimod Revisornævnet - Revisornævnet behandler ikke honorarsager.

Hvis vedkommende ikke er godkendt revisor eller medlem af en brancheorganisation, så må der gøres indsigelse over fakturaen. Hvis der herefter udtages stævning m.v., så kan der begæres syn og skøn ved den efterfølgende retssag.

Det er, som alle er enige, fuldstændig urimeligt med et honorar i denne størrelsesorden.

Tonny

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)