Hej Jeg har en lille case som jeg gerne vil have hjælp til hvordan jeg skal/kan forholde mig til. Jeg har et netfirma der fik lavet regnskab ude i byen. Da regnskabet bliver for stort til gammeldags metode med indtastning får jeg sat systemet E-conomics op så det automatisk smider salg over i programet. Der er ca 1200 salg i kvartalet der ryger automatisk over. Derudover er der lidt købsfakturaer der skal indtastes(Ca 10 om ugen). Ifølge revisorer jeg kontakter tager/koster det ca 4-6 timer i kvartalet af ca 4-450kr i timen.. På samme tidspunkt starter konen af et vennepar jeg har op som selvstændig og for at hjælpe hende igang lader jeg hende overtage regnskabet som køres i E-conomics da hun starter op. Hun er klar over de priser jeg har fra andre steder. Hun laver noget statistik udover regnskabet. Statistik og E-conomics koster på hendes specifikation 20000kr at sætte op. Det er vel meget rimeligt og det skal derefter køre automatisk så det burde ikke tage lang tid. Men efter 8 måneder modtager jeg regningen for de første 6 måneder som er på 80000kr incl moms. Hendes timepris er den samme som andre tager, men tidsforbruget hedder ca 20 timer pr. måned, Jeg vil gerne have nogle råd/sparring til hvordan i mener jeg skal forholde mig til ovenstående da det efter min mening er tyveri. Og ja, venskabet er et overstået kapitel og jeg er så blevet den erfaring rigere at selv de bedste venner skal man ikke indblande i forretning. |
Må lige rette mig selv!
Det er 4-6 timer pr. halvår de adspurgte revisionsbureauer skulle have ikke pr. kvartal.