Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan hjælper vi hotelbranchen på vej?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Nu er det jo sådan, så der de sidste år har været dårlig omsætning i landet hoteller. Det skyldes nok også, at vi i danmark, har helt overdrevet mange hoteller (ifølge mig ligeså alt for mange som bryggerierne i 2009/10)

Anyways, hvordan hjælper vi hotelbranchen påvej? Jeg tænker, at hotellerne skal tilbyde studerende virkelig billigere overnatning, på den måde "modner" de også den generation, der senere i livet, om 3 åro g 5 år er uddannet bachelor eller kandidat til at benytte sig af hotellerne, selv i weekender, hvor der ikke er praaktisk brug for det, men blot for hyggens skyld. Det er selvfølgelig vigtigt at man lejer værelserne til en gruppe veninder, der skal side og hyggesnakke, lave studiearbejde eller et par der skal have en romantisk middag, og altså ikke nogle festaber.

VIlle hotellerne være villige til dette? Fordelene er jo, at de får booket  dere sværelser og "modnet" næste generation af gæster. Ulempen, er selvfølgelig at nogle hoteller ikke ivl være villige til dette, fordi det "sænker deres standard". Men nu findes der jo også "fine" unge mennesker, der ikke vil sænke standarden, men blot ikke kan købe et værelse på SU.

Hvordan syntes i mit forslag lyder, og hvad syntes i man sal gære for at f gang i hotelbranchen? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

Jeg har arbejdet en masse år i hotelbranchen, senest som receptionschef og er desværre ikke helt vild med din idé. 

Hotelbranchen ville sikkert elske at yngre Hr. og Fru Danmark fik flere weekendophold og lignende. I realiteten er det de fleste hotelejere ønsker er flere turister, konferencer, firmaafter samt bedre konkurrencevilkår i form af fritagelse for den meget høje moms vi har i Danmark.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 19:53

Jeg tror ikke på det, selvom prisdiskrimination for studerende er meget udbredt, og i forvejen gives på visse hoteller. Som jeg forstår det, tænker du mere i retning af noget brandudsalg med overnatninger i prislejet 200-300 kr.?

Ideen med at udnytte den ledige kapacitet er jo egentlig god nok. Flyselskaberne mestrer den disciplin til fulde. Det første man skal kigge på, er hvordan omkostningerne er struktureret. På hotelovernatninger er det nemt at forestille sig, at de variable omkostninger er små, hvilket selvfølgelig gør det mere attraktivt at realisere den ledige kapacitet. Men rengøring, vask, administration, el, vand, slitage osv. løber jo hurtigt op til det punkt, hvor en overnatning koster fx 150 kr. i variable omkostninger. Dertil skal tilføjes, at alle gæster (inklusiv dem der betaler fuld pris) sagtens kan mærke, hvis belægningen kommer op i nærheden af 80-90 %.

Desuden er belægningen vist ikke engang det store problem, så vidt jeg husker fra jeg sidst lå og rodede med hotelbranchen i en opgave. Det vil sige, at der faktisk kalkuleres med en belægning på fx 50 %. Hvad der måske ville hedde "et halvtomt hotel" i folkemunde, hedder "en belægning på 50 %" i branchen. Og det er egentlig ikke så dårligt endda.

Ligeledes kan jeg sagtens følge din tankegang om at "modne den kommende generation af hotelgæster". Modne er et fint ord taget i betragtning af, at det handler om at tilvænne forbrugerne til at købe dit produkt i større omfang, end de ellers ville have gjort. At tilbud skulle skabe loyale kunder, er en generel misforståelse efter min mening. Hvorfor skulle tilbudsjagere og meget prisbevidste forbrugere lige pludselig blive loyale kunder?

Og at tro at folk skulle begynde at bruge hotelværelser som varmestuer, blot fordi de er (relativt) billige sammenlignet med, hvad de normalt koster. Det vil stadig være et meget dyrt alternativ til et gratis gruppelokale eller en kop kaffe på en café (er det ikke der, veninder går hen, når de skal "hyggesnakke"?).

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:05

I min venne kreds, har folk tit efterlyst billigere overnatninger. De vil gerne nyde det danske, og tage et weekendophold, men de har simpelthen ikke pengene til at betale 3000 kr for et weekend ophold, hvis det skal være andet end danhostel. 

Det prisleje de ville have lyst til at betale ligger nok snarere i prisklassen 500-1500 kr for 1-2 overnatninger. Jeg tænker ikke helt så billigt som du foreslår, netop da hotellerne ikke skal få for mange tilbudsjægere, menvi skal ned på et prisniveau, hvor det rent faktisk er realistisk for studederende at hive det ud af deres budget, mendet skal selvfølgelig kræve lidt "opsparing" hvis du forstår hvad jeg mener. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på hvodan man får gang i hotelbranchen igen, og hvordan vi modner næste generation til det :-) For næste generation får helt sikkert brug for hotellet til konferencer, overnattende forretningsfolk og vennepar udefra :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)